Ga naar inhoud

is alternate betrouwbaar?


Aanbevolen berichten

Ze leveren snel (1 tot 2 dagen tot nog toe), en ik heb al 2 keer een Abit IC7 RMA gestuurd, 2x probleemloos binnen 2 dagen omgeruild. Dat ik dan toevallig 20 euro meer moet dokken op een TFT scherm oid maakt me niet zo veel uit. De ene keer zijn ze het goedkoopst, en de andere keer in de middenmoot, wil nog wel een schelen.
Link naar reactie
Tsja, het blijft een commerciële winkel en is dus per definitie niet betrouwbaar ... :P Waar je wel op kunt letten bij webshops is het prijspeil, de levertijd, de juistheid van de bestelling, de bereikbaarheid als je ze nodig hebt voor technische vragen of service, enz. Dan scoort Alternate toch niet bovengemiddeld: http://www.tweakers.net/shopsurvey Maar zo'n Shop servey kan natuurlijk ook een beetje een gekleurd beeld geven: Veel mensen bestellen bij Alternate en hebben goede ervaringen maar vertellen er niet over, terwijl de klagers zo'n zaak natuurlijk flink onderuit willen halen .... :wink:
Link naar reactie
[quote:7c689816c8="M.V. Wesstein"] [quote:7c689816c8="Obi-wan-kenobi"] Tsja, het blijft een commerciële winkel en is dus per definitie niet betrouwbaar ... :P [/quote:7c689816c8] Da's een nogal boude uitspraak! Onderbouw 'm eens, ben het er niet mee eens ;) [/quote:7c689816c8] Werkt u soms bij een charitatieve instelling? :P
Link naar reactie
Nou, commerciële instellingen hebben meestal een winstoogmerk: hoe klop je over een langere termijn zoveel mogelijk geld uit zoveel mogelijk mensen met zo min mogelijk kosten. Dat gaat vaak niet samen met betrouwbaarheid ... Een goede winkel zorgt echter wel een goede mix, waardoor een shop ook aantrekkelijk en betrouwbaar overkomt bij het publiek. Lage prijs is één ding, maar goede klantafhandeling bij bestellingen, goede vakbekwame technische dienst en extra service zijn ook zeer belangrijk.
Link naar reactie
Waarom zouden winstoogmerk en betrouwbaarheid niet samen kunnen gaan? Het is in het belang v/h bedrijf dat de klant terugkomt en dat doetie alleen als hij (de klant) het bedrijf betrouwbaar vindt. Een bedrijf moet dus wel betrouwbaar zijn, anders verliest het klanten bij bosjes... Betrouwbaar [i:defd5188a7]lijken[/i:defd5188a7] is niet voldoende, klanten met niet opgeloste klachten komen niet terug. Sterker nog, in de tijd dat ik voor een groot Amerikaans bedrijf werkte kregen we ingepeperd: 'een tevreden klant verteld z'n tevredenheid aan 10 anderen, de ontevreden klant weet 50 potentiële klanten weg te jagen'.... Hoe dan? Simpel: de bekende mondelinge 'reclame' op verjaardagsfeestjes enzo ;) Overigens, de zaken die je noemt (bestellingsbehandeling, technische ondersteuning en extra service) vallen allemaal onder de kostenpost 'Service' die gewoon wordt meegenomen in de kostprijsberekeningen, dus da's eigenlijk geen argument. Je hebt er toch al voor betaald :P ;) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Tsja, we hebben allebei een iets andere voorstelling van wat betrouwbaar is, maar daar is TS toch niet bij gebaat ... :wink: Bottomline is dat je bij Alternate prima kan bestellen, maar als er iets misloopt, kan het ff duren voordat je adequaat geholpen wordt. Dit komt omdat het servicepeil wat minder is dan bij vergelijkbare grote webshops. Enne, ben het met je eens dat goede service geld kost, maar de ene webshop doet het wat efficiënter dankzij op een juiste manier ingezette vakkennis, waardoor een klant ook het gevoel krijgt met een degelijke winkel te maken te hebben. En service die op een efficiënte wijze aangeboden wordt hoeft ook niet duur te zijn voor de winkelier, waardoor hij dat ook niet zwaar hoeft door te berekenen in de prijs. :wink:
Link naar reactie
@Obi: Ooit iets bij Alternate besteld? Ik vraag dit aangezien inderdaad sommige winkels niet de meest perfecte service hebben, maar zolang je geen gebruik hebt gemaakt van de service zul je ook nooit weten of deze goed is. Ik vind de service goed, in ieder geval heb niks te klagen bij hun, het kan altijd beter ja maar zolang dat nodig is maar het ook niet uit dat het wat minder.
Link naar reactie
Ik denk dat we het op hoofdlijnen wel eens zijn, tis idd een kwestie van interpretatie. Anyway, van Alternate kan ik weinig zeggen want geen ervaring, maar familie wel en die zijn er goed over te spreken (maar die woont er in de buurt en kan dus makkelijk ff langs ;)). Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...