Ga naar inhoud

Geheugen snelheid klopt niet ???


Aanbevolen berichten

Mijn motherboard Abit NF7 Processor AMD Athlon xp 2200+ 1 strip geheugen 512 mb ddr 400 hrz win xp prof Nu zie ik bij het opstarten dat mijn geheugen op 266 hrz draait. Wat heb ik over het hoofd gezien of is er een instelling in het bios niet goed of doe ik iets fout. Ik ga binnen kort nog opdaten naar de snelste AMD Athlon 3300 + en nog een stripje geheugen bijplaatsen in verband met videomontage. veder loopt alles wel soepel en draait prima. Gaarne uitsluitsel over dit probleem. Bedankt alvast
Link naar reactie
Nee hoor, het is geen probleem. Want de FSB (frontsidebus) van je AMD 2200+ loopt maar op 266MHz. Dus sneller hoeft het geheugen niet te lopen. Als je de AMD XP 3200+ koopt (met een FSB van 400MHz) zal je geheugen ook op 400MHz lopen.. [edit] het is trouwens geen Hrz maar MHz.. :wink:
Link naar reactie
Lijkt me eerlijk gezegd niet slim, want dan zet je de FSB ook op 400MHz waardoor je de CPU zwaar overclockt. Je kunt het het beste gewoon zo laten, want waarschijnlijk zal het bios als je er een AthlonXP 3200+ in gooit het geheugen, en dus ook de FSB uit zichzelf op 400MHz zetten. Dus gewoon zo laten..
Link naar reactie
Je kan in de bios het volgende instellen: CPU FSB/DRAM ratio. Kies je hier voor auto dan zal het geheugen met dezelfde kloksnelheid lopen als de cpu. Kies je voor BY SPD dan zal het geheugen worden uitgelezen en op 400 mhz draaien en de cpu nog steeds op 266 (2 x 133). e.e.a. zoals beschreven in de manuel op de Abit-site.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...