Ga naar inhoud

hardware zelf inbouwen?


Aanbevolen berichten

hallo allemaal. Ik heb hier een pentium 1 staan, waar ik zelf op werk. Nu heb ik een andere computer gekocht die ik wil gebruiken om te draaien. Nu is dat ook een pentium 1. Het volgende wil ik erop bouwen : - Extra harde schijf. - USB poort Nu is mijn vraag, is zoiets makkelijk zelf in te bouwen of kan ik het beter laten doen. Ik ben hier totaal een noob in. Groetjes Pim
Link naar reactie
UIt de FAQ: http://www.freewebs.com/mverhaeg/Computer%20In%20elkaar%20zetten1.doc verder staat hier ook nog wat handige info: http://www.hardware.info/artikelen.php?id=36 En op google is nog veel meer te vinden. Bedenk dat als je de extra harde schijf erbij is dat hij gewoon gedecteerd moet worden en je hem dan moet formateren. Wat voor besturingssysteem draai je? win95--> formateren naar fat16, win98 --> formateren naar fat32 Voor een extra usb poort moet je een usb hub kopen als je al usb poorten hebt. Deze splits 1 usb aansluiting in 4. De snelheid wordt dan natuurlijk wel gedeeld. Als je geen usb aansluiting op je moederbord hebt, dan zul je een PCI kaart moetn kopen met een aantal usb aansluitingen. Deze kun je gewoon kopen bij de PC boer en past in een PCI slot. Dat is een witte sleuf op je moederbord. Kijk eerst of je nog zo'n PCI slot vrij hebt, voordat je zo'n kaart koopt!
Link naar reactie
pentium 1??!! beetje ouderwets.. Maar die dingen zijn heel makkelijk zelf in te bouwen.. Op het internet moet je gewoon ff op google zoeken naar inbouwen van een hardeschijf en anders leg ik het wel uit.. En een usb-poort.. heb je daar wel een PCI kaart voor want die moet je hebben om usb erin te zetten
Link naar reactie
De pc is nu ongeveer 4 a 5 jaar oud. Het is een pentium 1 dus, maar een paar jaar geleden hebben we er wel een paar extra geheugenbankjes op laten zetten. Er zit nu windows 98 SE op. Ik ga even de links van Kaz'Duzar bestuderen, voordat ik een beslissing neem, maar zoals het er nu uitziet, laat ik hem wel inbouwen bij de PC boer, maar ga ik wel naar een andere dn hier in de stad ( die is mega duur :P ) Groetjes Pim
Link naar reactie
Bij een aardige PC boer doen ze het gratis voor je, maar vaak moet je er voor betalen om hem erin te zetten. Je zou het ook aan een kennis kunnen vragen die veel van PC's afweet. En als je dus bij de PCboer moet gaan betalen (harde schijf, usb hub + installatiekosten), kun je misschien beter 2e hands een PII(I) oid kopen. Daar heb je meer plezier van qua snelheid en als je win2000 eropzet ook meer stabiliteit en hoef je niet meer voor de kleinste wijziging de pc opnieuw op te starten :) Maar wat voor P1 is het en hoeveel geheugen zit erin?? edit: ach kipsie en jij verschillen vast niet veel qua leeftijd :P
Link naar reactie
Captain_Kansloos heeft gelijk. Niet te bang zijn, het meeste wijst zich vanzelf. Als je niet van plan bent om Windows opnieuw te installeren, moet je wel even letten op het jumpertje op die nieuwe harde schijf. Dat moet dan nl. op slave staan. Verder, is je pa helemaal niet technisch? Het is toch geen schande om hem een klein beetje assistentie te vragen? Jan de Boer
Link naar reactie
Fysiek is het erg simpel, gewoon kijken waar je huidige zit, daar schroef je de nieuwe onder, dan aansluiten op de kabel van huidige hardeschijf. Maar meestal kunnen oudere PC's geen grote schijven hebben, dan moet je met speciale programma's werken (maxtor maxblast bijv.) die dan ervoor zorgen dat je PC de volledige schijf kan gebruiken. Ik weet niet of je vaardig genoeg bent om dit voor elkaar te krijgen mocht het een probleem zijn. Grtz
Link naar reactie
[quote:37f737806d="pimvandenderen"]Nu heb ik een andere computer gekocht die ik wil gebruiken om te draaien.[/quote:37f737806d] Ik neem aan dat je mp3 tjes wil gaan draaien? Dan is wat meer rekenkracht dan een p1 wel welkom, vooral als je daar ook nog speciale software voor gebruikt. Een p1 100 mhz is btw ook het minimum om zonder al te veel truukjes onder windows mp3s te draaien met mediaspeler. Nog een extra aantekening, pas erg op waar je de pc neerzet. Onze pc hebben we een keer naast de versterker neergezet vanwege ruimtegebrek. Je raadt het al, hardeschijf was binnen een half uur naar de kl*te.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...