Ga naar inhoud

[WC] Welke onderdelen kopen?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! Mijn pomp van mijn huidige waterkoelingssetje is kapot aan het gaan, dus leek het mij het wel een goed idee om nieuwe waterkoelingsonderdelen aan te schaffen. Ik ben van plan een cpu blok, gpu blok, radiator, pomp en reservoir te gaan kopen. Ik wil alles gaan kopen bij [url=http://www.tweakstore.net/shop/start.php?config=config.inc.php]Tweakstore[/url]. Mijn budget zit tussen de 250 en 350 euro :D De vragen: * Wat is een goede cpu en gpu blok? Ik had zelf Swiftech of Dangerden in gedachte. * Welke radiator van single 120mm is het beste? Ik had ergens gelezen dat die van Dangerden beter was dan een Black Ice Pro radiator. * De Hydor L30 is toch wel een goede pomp, of moet ik dan toch een Eheim aanschaffen? * En welke resevoir moet ik aanschaffen (het liefst intern)? Want ik snap echt helemaal niets van die resevoirs van die site :-? * En als laatste: Welke extra onderdelen zoals buizen, verbindingsstukken en elbow stukken moet ik nog aanschaffen? Ik wil alles in 13mm formaat hebben. Door die buizen kan wel lekker veel water worden gepompt 8) Alvast bedankt allemaal, en als er vragen zijn mag je die gerust stellen :wink: Maarten.
Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb zelf ook alle onderdelen bij de Tweakstore gehaald, ondanks de slechte shopsurvey op tweakers.net heb ik er juist erg goeie ervaringen mee. Ik zou voor een Danger Den RBX CPU blok gaan. Als pomp kan ik de Swiftech MPC600-02 aanraden, hij is wel duur maar het geld dubbel en dwars waard, hij is relatief stil en direct op je voeding aan te sluiten. Tevens is het een erg krachtige pomp (sterker dan Eheim) wat weer prettig is bij een 1/2" (13mm) watercooling systeem. Qua Resevoir kan je een Bay resevoir nemen, deze kan je plaatsen onder bijvoorbeeld je cd-rom of zo. dat ziet er best geinig uit. Ik zelf heb gewoon een dangerden resevoir (zie foto onderschrift). Qua buizen, als je alle aansluitingen 13mm hebt dan hoef je alleen maar 2 meter Tygon 13mm (1/2") halen en wat klemmen
Link naar reactie
[quote:29a4b3d243="-=DDA=- Raptor"] De vragen: * Wat is een goede cpu en gpu blok? Ik had zelf Swiftech of Dangerden in gedachte.[/quote:29a4b3d243]DD: Maze 4 of RBX Swiftech: MCW5000™-A. Het mooie van deze is dat hij echt een directe 13mm buis heeft, en heeft 13mm met alsnog 1/4" Schroefnaad. [quote:29a4b3d243]* Welke radiator van single 120mm is het beste? Ik had ergens gelezen dat die van Dangerden beter was dan een Black Ice Pro radiator.[/quote:29a4b3d243]Die Dangerden is inderdaad erg goed, omdat ie niet geschilderd is, echter vind ik hem erg lelijk. Een Aquacomputer Airplex Evo 120 is ook een keus [quote:29a4b3d243]* De Hydor L30 is toch wel een goede pomp, of moet ik dan toch een Eheim aanschaffen?[/quote:29a4b3d243]Die Hydor is een goede pomp [quote:29a4b3d243]* En welke resevoir moet ik aanschaffen (het liefst intern)? Want ik snap echt helemaal niets van die resevoirs van die site :-?[/quote:29a4b3d243]Voor intern is een Bayreservoir het mooiste [quote:29a4b3d243]* En als laatste: Welke extra onderdelen zoals buizen, verbindingsstukken en elbow stukken moet ik nog aanschaffen?[/quote:29a4b3d243] Je moet pilaren kopen, voor de Onderdelen die niet standaart op een 13mm aansluiting werken, verder moet je klemmetjes kopen.
Link naar reactie
Ik kan denk ik alleen als interne resevoir een bayresevoir gebruiken, want ik heb een nogal kleine Aopen kast :( Ik kijk dan op de Tweakstore site, maar er staan van die vreemde maten bij, kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan nemen? @RD: De Swiftech pomp vind ik een beetje aan de prijzige kant. Moet ik als gpu blok een swiftech of Dangerden als merk nemen?
Link naar reactie
[quote:f497351dae="-=DDA=- Raptor"]Ik kan denk ik alleen als interne resevoir een bayresevoir gebruiken, want ik heb een nogal kleine Aopen kast :( Ik kijk dan op de Tweakstore site, maar er staan van die vreemde maten bij, kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan nemen? @RD: De Swiftech pomp vind ik een beetje aan de prijzige kant. Moet ik als gpu blok een swiftech of Dangerden als merk nemen?[/quote:f497351dae] Geef eens een voorbeeld van die rare maten? Bij de titel is gewoon de grootte van het reservoir, idd een beetje vreemd aangegeven. Voor die GPU blkken moet je een beetje Reviews opzoeken enzo. Edit @ RD: Zo'n L30 heeft anders 1200 L/u, dat is niet weinig. Die swiftech is 700 L/u alleen die is een stuk krachtiger, maar volgens mij is zo'n L30 er goed genoeg voor hoor.
Link naar reactie
[quote:add52e4133="Red Dragon"]Voor een RBX is de zwaarste Eheim of de Swiftech aan te raden dat [b:add52e4133]hebben[/b:add52e4133] diverse testen uitgewezen. Ivm de prijs zou ik dus voor een L30 gaan met Swiftech blok, prima combo[/quote:add52e4133] Ik denk eigenlijk dat voor CPU/GPU 1200 Liter per uur best wel overkill is, en beter voor een Eheim 1048 kunt gaan, spaar je weer wat geld uit. :P
Link naar reactie
Die L30 is niet zo duur, die van Swiftech wel... Als ik een Swiftech wil gaan kopen, welke moet ik dan nemen? De [url=http://www.tweakstore.net/shop/detail.php?sess=5b0fed2bb02bf3c38ea6a24f16efcdcd&art_id=2018&abt=32&itemgr=137]MCW5000™-A[/url] of de [url=http://www.tweakstore.net/shop/detail.php?sess=5b0fed2bb02bf3c38ea6a24f16efcdcd&art_id=2022&abt=32&itemgr=137]MCW5002™-A[/url]? De eerste heeft zijn in en uitgang onder een hoek van 45 graden staan, verder weet ik niet echt welke beter is. @Interficior: [url=http://www.tweakstore.net/shop/main.php?sess=5b0fed2bb02bf3c38ea6a24f16efcdcd&abt=27&itemgr=78]Zie Bayresevoirs[/url], ik denk dat ik de 1x 5,25 inch resevoir neem. Die neemt 1 hele cd-rom drive in beslag, maar steekt dat ding ook wat uit de kast? En heb ik ook nog extra schroeven nodig om de buizen er aan te sluiten?
Link naar reactie
[quote:95064d7ed8="-=DDA=- Raptor"]Die L30 is niet zo duur, die van Swiftech wel... Als ik een Swiftech wil gaan kopen, welke moet ik dan nemen? De [url=http://www.tweakstore.net/shop/detail.php?sess=5b0fed2bb02bf3c38ea6a24f16efcdcd&art_id=2018&abt=32&itemgr=137]MCW5000™-A[/url] of de [url=http://www.tweakstore.net/shop/detail.php?sess=5b0fed2bb02bf3c38ea6a24f16efcdcd&art_id=2022&abt=32&itemgr=137]MCW5002™-A[/url]? De eerste heeft zijn in en uitgang onder een hoek van 45 graden staan, verder weet ik niet echt welke beter is.[/quote:95064d7ed8]Ik denk de laatste, omdat die een hoger cijfer heeft, en een extra feature, iets van drop-free ofzo. Ik weet aleen niet of de pilaren te verwisselen zijn, zoja is de andere beter. Die laatste heeft als voordeel dat het niet met dat vanzelf-klik-systeem gaat, want dat schijnt nog eens te weigeren. [quote:95064d7ed8]@Interficior: [url=http://www.tweakstore.net/shop/main.php?sess=5b0fed2bb02bf3c38ea6a24f16efcdcd&abt=27&itemgr=78]Zie Bayresevoirs[/url], ik denk dat ik de 1x 5,25 inch resevoir neem. Die neemt 1 hele cd-rom drive in beslag, maar steekt dat ding ook wat uit de kast? En heb ik ook nog extra schroeven nodig om de buizen er aan te sluiten?[/quote:95064d7ed8] Nou, die schroeven krijg je erbij. Ik weet neit precies hoe dat vullen/ontluchten gaat, maart bvovenin zit een gaatje, ik hoop dat die afgesloten kan worden.
Link naar reactie
als ik jou was zou ik gaan voor de DD RBX en dan zoiets als dit, zonder dat externe geval het gaat met name hoe het cpu blok gaat 1 in vanaf de radiator en 2 naar buiten 1 naar de NB en 1 naar de GPU en dan die 2 los naar het RES http://users.pandora.be/jippen/watercooling.gif als je even verder leest op de tweakstore site lees je dan er 13 mm fittingen bij zitten. ik zou persoonlijk voor de hydor gaan... maar dat ligt puur aan me budget ;) zo'n tec koeling op lucht = puur bullshit werkt voor geen meter voor echte tec koeling heb je waterkoeling nodig en een aparte voeding....
Link naar reactie
[img:c6df4913e5]http://www.eurisko.fr/magazine/boitier/aopen/hq45-cote.jpg[/img:c6df4913e5] Dit is mijn kast (Aopen HQ45). Mijn huidige radiator (120mm) met fan zit onder de floppydrive, iets naar links zit nu mijn pomp. Aan de kast te zien moet ik dus geen grote pomp in de kast hebben of een interne resevoir zoals RD heeft. Een drivebay resevoir wil wel, omdat ik nu alleen maar mijn brander in de pc heb zitten. Ik kan geen reviews vinden van de Dangerden radiator en de Black Ice samen, dus welke radiator kan ik het beste nemen (uiterlijk maakt niets uit, als ie maar goed koelt)?
Link naar reactie
Dangerden dus zoiets als: Dangerden RBX Socket A, 1/2inch (13mm) connector 68.00 EUR 2x Tygon tubing 1/2inch (1 meter) 20.00 EUR Hydor L30 waterpomp 1200l/u 56.00 EUR Dangerden Maze4 GPU, Black, 13mm aansluiting 60.00 EUR Dangerden Heatercore Single 47.00 EUR st. Dangerden Z-Chip chipset koeler 54.00 EUR st. Total: 305.00 EUR nog wat slangklemmen erbij misschien... ohja en waterwetter
Link naar reactie
Ik heb geen chipset koeler nodig hoor :P Wat ik nu heb uit gekozen: * Dangerden RBX Socket A. * Dangerden Maze4 GPU. * Dangerden Heatercore Single. * Hydor L30 waterpomp 1200l/u. * CuttingEdge Bayres. 1 x 5,25 inch Clear. * een viertal elbows en nog 10 clambs, dat lijkt me wel genoeg. Hoeveel meter Tygon slang heb ik eigenlijk nodig? En is die Danderden Heatercore wel vast te zetten aan de kast en aan een fan? Want ik zie geen echte schroefgaten :-?
Link naar reactie
Ik heb geen chipset blok nodig, omdat ik alleen via de multiplier en 3dkaart overclock. Ik kan wel met de FSB gaan overclocken maar dan moet ik mijn strakke timings inleveren tegen een hogere FSB :( Ik herhaal mijn vraag nog even voordat jullie hem niet zien :lol: : Is die Danderden Heatercore wel vast te zetten aan de kast en aan een fan? Want ik zie geen echte schroefgaten :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...