Ga naar inhoud

Moederbord aansluiten


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een nieuwe computerkast gekocht en daarin wil ik mn oude IBM Aptiva 2270 moederbord aansluiten. Alles erin gezet en vast gezet, inclusief hardeschijf, diskettedrive en cd-romdrive. Net als bij de meeste computerkasten krijg je een paar mooie draadjes meegeleverd die je moet aansluiten op je moederbord alleen ik kan maar twee aansluitingen vinden op mn moederbord. Namelijk voor de powerled en voor de harddisk led. Dan blijft over de draadjes voor mn reset en powerknop. Deze moeten toch aangesloten zijn om te starten, toch? Want ik krijg op geen enkele manier spanning op dat ding. Wie kan mij helpen en uitleggen hoe ik het zou moeten doen of wat ik fout doe.
Link naar reactie
Hallo, ik denk dat ik wel iets weet... Weet je of het moederbord ATX uitgevoerd is? Zo niet dan zit het zo: bij de oudere voedingen (AT, toch?) zit het pwr-knopje direct verbonden met de voeding. Bij nieuwe ATX voedingen is dit niet zo, en moet dit verbonden worden met het moederbord, maar dat gaat niet als het een AT bord is. Snappie? FF zoeken naar een AT kast! Over de reset knop... Sommige kasten zijn gewoon zonder reset-knop uitgevoerd, en dus zit er ook geen schakeling op het mainboard. Daarom kun je die waarschijnlijk niet vinden. Stuur ff een reply als je het niet snap, ik heb haast dus misschien heb ik het wat haastig uitgelegd? Grtz, Vincent.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...