Ga naar inhoud

opstarten pc


Aanbevolen berichten

als ik mijn pc opstart geeft hij eerst de melding dat de batterij leeg is, dan kon ik voorheen met f1 via de bios opnieuw starten, nu heb ik er een andere batterij ingezet wat niet hielp, volgens een antwoord op een forum moest ik dan even mijn bios ressetten, dit heb ik gedaan met de daarvoor bedoelde jumper, maar nu start hij op met de melding battery low f1 voor setup , als ik dat doe gaat hij naar de bios , waarneer ik daarna opnieuw start laat hij de harde schijven nog wel zien maar sluit daarna af, alleen de lampjes van de harde schijf en de power blijven wel branden, heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. het is een celeron 366 een oudje maar als tweede pc draaide hij prima in een netwerk, naar mijn idee moet het een instelling in de bios zijn, maar welke?
Link naar reactie
[quote:8337d2afef="Roadmin"]Je C-mos batterijtje op je MOBO vervangen.[/quote:8337d2afef] heb ik zojuist gedaan, eerste probleem mee opgelost, hij detecteerd bij het opstarten alleen nog steeds mijn harde schijven, cd speler e.d. maar sluit dan de harde schijf af, de pc blijft aanstaan
Link naar reactie
even voor de duidelijkheid, in de bios ziet hij de harde schijf, dat is het probleem niet, nadat ik de bios uit ben laat hij zijn geheugen zien en wat voor een proccesor hij heeft, dan detecteerd hij de harde schijf, laat nog iets zien heel kort en dan hoor je hoe hij de harde schijf uitschakeld ( zoals je alle ouwe computers hoort uitschakelen), en dan blijft hij met het lampje van de power aan, hdd uit, lekker staan te blazen cpu fan en voeding fan, ik weet niet wat voor een mobo erin zit, het was ooit in `97 een zelfbouw pakket, voor de rest weet ik niet echt wat voor een merk het is.
Link naar reactie
[quote:293810a072="r.veldhuizen"]even voor de duidelijkheid, in de bios ziet hij de harde schijf, dat is het probleem niet, nadat ik de bios uit ben laat hij zijn geheugen zien en wat voor een proccesor hij heeft, dan detecteerd hij de harde schijf, laat nog iets zien heel kort en dan hoor je hoe hij de harde schijf uitschakeld ( zoals je alle ouwe computers hoort uitschakelen), en dan blijft hij met het lampje van de power aan, hdd uit, lekker staan te blazen cpu fan en voeding fan, ik weet niet wat voor een mobo erin zit, het was ooit in `97 een zelfbouw pakket, voor de rest weet ik niet echt wat voor een merk het is.[/quote:293810a072] helaas mobo kapot!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...