Ga naar inhoud

PC valt met regelmaat uit


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem met m'n pc: Met enige regelmaat valt de pc volledig uit, en start vervolgens weer op. Tijdens het uitvallen hoor ik een paar klikgeluiden. (alsof de voeding zichzelf uitschakeld?) Het gebeurd naar mijn idee vaker als ik de videokaart wat zwaarder belast (3D etc), maar ook tijdens 'normale' office werkzaamheden komt het voor. Het probleem is al vanaf de montage aanwezig ( ca. 2 weken oud) dus ik kan het niet herleiden naar bepaalde toegevoegde onderdelen of drivers. De voeding lijkt me toch ook voldoende voor deze config. Ik heb 2 extra casefans gemonteerd, en de kast is verder (nog) redelijk leeg (omdat er veel functies al op het MB zijn geintegreerd.) Oververhitting licht dus ook niet voor de hand. Heeft iemand een ideeen of tips die ik kan proberen? Graag jullie reactie! Groet, Jee Jee Chieftec BX-01 (360W) Asus P4C800E Deluxe Intel P4-3.2E Corsair 2x 512 MB DDR SDRAM PC400/3200 Sapphire Ati 9800 PRO 128 MB WD Raptor 74 GB SATA WD 120 GB EIDE DVD lezer Plextor PX708 DVD Brander WinXPHomeSP1a
Link naar reactie
Scannen op virussen en ad-ware lijkt me idd de eerste stap. Je zegt dat het probleem zich vnl voordoet bij zwaardere belasting v/d videokaart en processor. Probeer eens een zwaardere voeding (400, mss 450W), ik denk dattie zichzelf afsluit omdattie te weinig power krijgt. Is de proc-koeler op de juiste manier gemonteerd? Oververhitting kan ook een oorzaak zijn, koeler heeft voldoende capaciteit voor de proc in kwestie? Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
die chieftec voeding moet het aankunnen, zijn beter als een noname 400 / 450 watt ding, en om ff ene duurdere te halen terwijl dat het probleem waarschijnlijk niet is is natuurlijk jammer heb je geen hardwareconflict ? virussen ? hou de temperatuur eens in de gaten, als hij bijv 66 graden word, terwijl er ingesteld staat dat hij bij 65 graden uit moet dan is dat misschien de oorzaak, check dit eerst eens
Link naar reactie
[quote:6b23896539="M.V. Wesstein"] Probeer eens een zwaardere voeding (400, mss 450W) [/quote:6b23896539] Ben het met MVW eens dat het wel 's aan de voeding zou kunnen liggen, dat ie toch nog te zwak is voor alles wat erin zit. 360W voeding wil niet zeggen dat ie effectief ook 360W geeft, ook al is het een Chieftec. Maar ff een zwaardere voeding nemen doe je niet zomaar, ze groeien nl. niet onder de grond zoals aardapppelen (is ook voeding, maar daar kan je PC weinig mee :P). Je zou ook 's kunnen proberen om zo min mogelijk stroomtrekkende apparaten aangesloten te hebben en kijken of ie het dan wel een tijdje volhoudt. Dus DVD-speler en brander loskoppelen en USB-apparaten zonder eigen voeding.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie tips! Ik heb het volgende nagelopen en/of geprobeerd: [b:ba315aa713]1. Testen op virussen/ad-ware[/b:ba315aa713] De scanner is helemmal up-to-date en kan niets vinden. Ook geen resultaten van de ad-ware scan. [b:ba315aa713]2. Controle capaciteit voeding[/b:ba315aa713] In de log van AsusProbe zijn geen afwijkingen te zien in de 5 en 12V lijnen die duiden op een te zwakke voeding. Ook niet tijdens zwaarder gebruik. Zelfs met een afgeschakelde dvd-brander en 2e harddisk blijft het probleem zich voordoen. [b:ba315aa713]3. Warmteontwikkeling[/b:ba315aa713] In de log van AsusProbe heb ik geen abnormaal hoge temp kunnen ontdekken van de proc. Na een half uurtje CPUBurn komt de temp. op ca. 48C uit. De koeler is dus blijkbaar goed geinstalleerd. De videokaart is niet overgeklokt, dus de standaard koeler moet dan toch voldoende zijn? In de kast zitten verder 2 extra casefans en alle pci-slots zijn nog vrij dus voldoende airflow. [b:ba315aa713]4. Drivers en chipset[/b:ba315aa713] Het MB Asus P4C800E Deluxe is voorzien van de laatste bios (1016) Via Ati hebt ik de laatste Catalyst 4.6 drivers voor XP geinstalleerd. Helaas, het probleem bestaat nog steeds. Hoe kan ik evt. hardwareconflicten opsporen? Is er nog iemand met andere tips, slimme ideeen, etc etc ............. Groeten, Jee Jee
Link naar reactie
Kan ook een worm zijn , deze worden zelfs door een up to date virus scanner dikwijls niet gezien , heb hem zelf ook gehad en mijn norton was helemaal up to date maar vond hem ook niet.. er zijn gewoon progjes voor om hem erop te scannen , kijk anders ff op www.virusalert.nl Ik blijf er namelijk bij dat het er verdacht veel op lijkt.. Krijg je ook zon schermpje waarbij de comp. aftelt tot de herstart?
Link naar reactie
pcguy: Ik heb memtest gedraaid. Na ca. 1,5 uur viel de pc weer uit. Tot het uitvallen echter geen foutmeldingen. Ik zal het binnenkort nog eens proberen. Binnenkort kan ik ook een andere videokaart proberen (Leadtek GF4 Ti4400) Ravager Ik heb al gespeurd met Norman antivirus en Ad-aware. Ik zal jouw tip m.b.t. wormen wat dieper uitspitten. Ik krijg trouwens geen schermpje dat aftelt o.i.d. Mvrgr, Jee Jee
Link naar reactie
Bij het downloaden van software wordt vaak gevraagd om toestemming te geven om een programmaatje te installeren, voordat je de echte software download. Als je geen toestemming geeft, krijg je ook de software niet. Dus zeg je ja. Het opschonen van de tijdelijke windows en internet exlplorer bestanden wil wel eens helpen. Ook wordt in verborgen mappen dit soort progs geplaatst onder Mijn Documenten, en dan onder een sub-map. Met de verkenner of een commander worden deze mappen niet gezien..... Sommige image viewers laten deze verborgen mappen, heel duidelijk zien. :lol: Je kan ook de PC even open maken en het stof verwijderen. De onderdelen worden dan minder warm en dat wil wel eens helpen.
Link naar reactie
draai anders eens hijackthis? sla de log op en post die in je volgende bericht dan kunnen we zien of het misschien een wormpje is. [url=http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/hijackthis.zip]download[/url] hijackthis, sla hem op in een [b:583cc4368f]eigen[/b:583cc4368f] map en dus niet in je temp files of op je bureaublad, hij maakt namelijk backups in de map waarin hij word opgestart. run hem en sla de log op, kopieer en plak de log vervolgens hier en dan zal/zullen ik/wij eens kijken of er iets van een wormpje ofzo inzit.
Link naar reactie
Pcguy, Zoals je vroeg een uitdraai van HijackThis. Ik ben benieuwd of je iets vreemds tegenkomt. Alvast bedankt voor de moeite. Groeten, Jee Jee [size=9:5d629205aa]Logfile of HijackThis v1.97.7 Scan saved at 22:27:28, on 28-6-2004 Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\csrss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe C:\WINDOWS\System32\fast.exe C:\Program Files\Norman\Nvc\BIN\Zanda.exe C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\NDrv.exe C:\WINDOWS\System32\ups.exe C:\WINDOWS\System32\Fast.exe C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\NYMSE.EXE C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\NJEEVES.EXE C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\cclaw.exe C:\temp\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.planet.nl/ R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: (no name) - {1B7D753B-1981-4bd2-91F3-6D055EE113A0} - C:\WINDOWS\System32\NDrv.dll O2 - BHO: Curl - {A78CC2FF-6E4E-4556-B27C-D7C3A70D7A50} - C:\WINDOWS\System32\NDrv.dll O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O2 - BHO: (no name) - {E3215F20-3212-11D6-9F8B-00D0B743919D} - (no file) O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\PROGRAM FILES\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Program Files\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [BackgroundSwitcher] C:\WINDOWS\System32\bgswitch.exe O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe O4 - HKLM\..\Run: [FastUser] C:\WINDOWS\System32\fast.exe O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe -CheckReg O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [NDrv] C:\WINDOWS\System32\NDrv.exe O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000 O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html O9 - Extra button: Onderzoek (HKLM) O9 - Extra button: Messenger (HKLM) O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM) O16 - DPF: {6A060448-60F9-11D5-A6CD-0002B31F7455} (ExentInf Class) - http://www.planet.nl/exent/classes/ExentCtl.ocx O16 - DPF: {70BA88C8-DAE8-4CE9-92BB-979C4A75F53B} (GSDACtl Class) - http://launch.gamespyarcade.com/software/launch/alaunch.cab O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38148.3891898148 O16 - DPF: {CA034DCC-A580-4333-B52F-15F98C42E04C} (Downloader Class) - http://www.stopzilla.com/_download/Auto_Installer/dwnldr.cab O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab[/size:5d629205aa]
Link naar reactie
je hebt een ircinter.a infectie, in taakbeheer (ctrl + alt + del) stop je het proces windrv.exe of windrv doe daarna een [url=http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp]online scan hier[/url vervolgens als je dit gedaan hebt dan ga je naar start > uitvoeren en daar typ je in: regedit daar navigeer je naar de volgende sleuter: "HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft> Windows>CurrentVersion>Run" en daar verwijder je deze sleuter: "InterU = %Windows%\System32\WINDRV.EXE" waarbij %windows% de windowsmap is, (in windows xp meestal c:\windows) reboot nu de pc en haal hijackthis uit de temp map, sla hem vervolgens op in een eigen map [b:604c7ac162](!belangrijk!)[/b:604c7ac162] run nu hijackthis opnieuw en verwijder indien aanwezig deze sleutel: O2 - BHO: (no name) - {E3215F20-3212-11D6-9F8B-00D0B743919D} - (no file) hierna reboot je weer en maak je een nieuwe log en die post je weer hier dion
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...