Ga naar inhoud

Minimale systeemeisen van bv een game en Athlon XP processor


Aanbevolen berichten

Altijd als ik een game koop kijk ik natuurlijk naar de minimale systeemeisen, alleen staat er bijna altijd bij CPU 'Pentium 4' en eigenlijk nooit 'Athlon XP'..... :-? Nu is mijn vraag als er bijvoorbeeld bij de minimale systeemeisen 'pentium 4 1.8GHz' staat waarmee dit te vergelijken is. is dan een Athlon XP 1800+ al voldoende of moet je dan echt een Athlon XP op 1.8GHz hebben? (dus de 2200+). Alvast bedankt! :D
Link naar reactie
De snelheid van de Athlon processoren wordt uitgedrukt in het aantal mhz van een vergelijkbare pentium 4 processor. Een Athlon 1800 zou volgens AMD dus ongeveer de prestaties van een Intel piv 1,8 ghz = 1800 mhz kunnen evenaren. Natuurlijk heeft AMD wat gunstigere omstandigheden gebruikt dus zit er een kleine marge in. Dit geld vooral voor de snellere modellen. De Athlon 3000 is dus vergelijkbaar met een Pentium 4 2,8 ghz. AMD weet met een lagere kloksnelheid evenveel berekeningen te verrichten, maar omdat alle systeemeisen worden uitgedrukt in snelheden van pentium processoren moest de athlon de namen aanpassen.
Link naar reactie
[quote:1276105a0c="Vandread"]Onzin volgens mij: de XP rating kwam van de orginele Athlon af een XP1600 liep op 1400 mhz en was dus gelijk te noemen aan een Athlon 1600 (welke nooit bestaan heeft)[/quote:1276105a0c] Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar ik heb ook wel eens gelezen dat de 'gewone' Athlon op bv 1.33GHz ongeveer net zo presteerd als een P4 1.7GHz, dus dan moet de Athlon XP 1600+ wel minstens zo presteren als de P4 2.0GHz en dat lukt em echt niet.. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...