Ga naar inhoud

ddr ram


Aanbevolen berichten

Kun je gebruik maken van 'dual channel' dan wordt het gebruik van het geheugen inderdaad sneller, je moet dan een of meer paren van technisch identieke geheugen-modules gebruiken. Het genoemde merk klinkt niet onbekend, zal geen bagger zijn, let op de looptijd van garantie, ook t.o.v. andere merken/'no-names' in dezelfde prijsklasse.
Link naar reactie
Dual channel geheugen kan een kleine prestatie winst geven als je moederbord dit ondersteund, dit verschil is voornamelijk merkbaar wanneer je een moederbord hebt met een onboard video ( en deze ook gebruikt ) Heb je echter een videokaart in je agp slot zitten met een "eigen" geheugen dan is de prestatiewinst te verwaarlozen.. Dus als je van plan bent je geheugen nog verder uit te breiden dan kan je beter gaan voor 1 x 1 gig ( meer slots over voor de toekomst ) anders 2 x 512 mb greetz rav Correct me if im wrong :wink:
Link naar reactie
Even terug komen over het feit of dual channel sneller is ja of nee... Ik zeg ja :D Dual channel verdeelt de te verwerken data over 2 kanalen naar de processor daardoor zal de overdracht (bij PC3200) 6,4 GB/s zijn ipv. 3,2 bij single channel.... Bandbreedte calculeren: Geheugen snelheid X Aantal bytes verzonden per kanaal X aantal kanalen Dus bij PC3200: 400(mhz) X 8(bytes) X 2(kanalen)= 6,4 Gigabytes per seconde :wink: Correct my if i'm wrong :lol:
Link naar reactie
Misschien wel handig om ff wat scpecs te posten, zoals mobo en processor en videokaart. [quote:7df4950a6f]Dual channel verdeelt de te verwerken data over 2 kanalen naar de processor daardoor zal de overdracht (bij PC3200) 6,4 GB/s zijn ipv. 3,2 bij single channel.... [/quote:7df4950a6f] Ik dacht dat het anders liep. De geheugencontroller kan 2 geheugenbanken tegelijk aanspreken. Hierdoor is de maximaal beschikbare bandbreedte 6,4 GB/sec bij DDR400. Volgens mij staat dit los van de communicatie tussen processor en de geheugencontroller.
Link naar reactie
[quote:dced169a7e="Ravager"]Dual channel geheugen kan een kleine prestatie winst geven als je moederbord dit ondersteund, dit verschil is voornamelijk merkbaar wanneer je een moederbord hebt met een onboard video ( en deze ook gebruikt ) [/quote:dced169a7e] Ik dacht juist dat Dual Channel niet werkte bij een onboard videokaart...
Link naar reactie
even wat dingen op een rijtje: 1 GB modules = onbetaalbaar.... in vergelijking veeeeel duurder dan 2x512 dual channel = geen 2x3200=6400 mb bandbreedte.. theoretisch wel practisch niet ;) zie het kopje : *** Dual Channel *** in de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=94481]FAQ[/url] maar wat is je hardware eigenlijk?
Link naar reactie
[quote:e9a2aa1d0e]Ik dacht dat het anders liep. De geheugencontroller kan 2 geheugenbanken tegelijk aanspreken. Hierdoor is de maximaal beschikbare bandbreedte 6,4 GB/sec bij DDR400. Volgens mij staat dit los van de communicatie tussen processor en de geheugencontroller.[/quote:e9a2aa1d0e] Je hebt gelijk :oops: het is de communicatie tussen het geheugen en de geheugencontroller... die is (theoretisch) 6,4 GB/s
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...