Ga naar inhoud

is deze sweex behuizing goed?


Aanbevolen berichten

Ik heb zelf ook zon CODEGEN en ben dr zeer tevreden over.. :P Alleen 1 tip doe voorzichtig met de sidedoors want deze zijn wat minder stevig :cry: maar verder een prima kast voor weinig geld en MET voeding... :wink: Ik steal mn dvd-rom niet omdat deze uitsteekt( hij kan niet verder de kast in zoals Kaz ook al aangaf.. ) Dus ik weet niet of je van modden houd of dat je gewoon een goeie kast wil, is dat laatste het geval dan is deze zeker aan te raden.. 8)
Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:e04972570d="tweakermatt"][quote:e04972570d="Vette kees"] Ik heb er een AMD 2400+ op lopen en overgeklokt, en het blijft allemaal rotstabiel.[/quote:e04972570d] Verhaal is zo een beetje tegenstrijdig, snapte t niet helemaal :-? rotsstabiel :wink: Ik heb hier ook een sweex case staan. Het is zeker wel een nette kast, mooie prijs en tot op zekere hoogte wel kwaliteit. Voordelen: -goedkoop -ziet er mooi uit (die ik heb, de XENON XB oid, of XS, ik weet niet meer precies..) -redelijk goede kwaliteit -voeding is tot op zekere hoogte zeer stabiel! :) nadelen: -veel te dun materiaal, heb ergens een filmpje gezien dat ze met een gewone schaar een stukkie van een sweex-case inknippen :-? -wel stevig, maar toch zit er wel wat beweging in...[/quote:e04972570d] Bij mijn Sweex kast is de kast met dubbelzijdig metaal {blik} opgebouwd. Het is een extra plaat die er bij opgezet is. Dat maakt de kast vrij stevig vind ik. En daarbij moet je natuurlijk ook nooit in een kast gaan knippen hè. Dat is nergens goed voor. :lol: Een beetje beweging in de kast kan zowieze niet veel kwaad. Sterker nog, een beetje beweging kan soms zelfs meer resonantie's absorberen dan een "stugge en stijve" behuizing. Het zit meer tussen de oren, dan dat je daadwerkelijk problemen ondervind van een kast die van dun materiaal is opgebouwd. Vaak verleg je met een stugge behuizing de resonantie's naar een hogere frequentie. En het kan heel goed zijn, dat het gehoormatig een groter probleem geeft met fans met hoge toeren of een HD die 7200 RPM draait. Dit probleem komt bij luidsprekers ook soms voor. De behuizing is dan zeer stijf van opbouw en het laag klinkt loeistrak en ongekleurd, maar in de hogere frequentie's kan het middentoongebied dan weer resoantie's en dus kleuring laten horen. Dit kun je dan wel weer dempen, maar toch. Je kan ook evt een kast dempen met rubber matjes en/of geluidsabsorberende schuimplaatjes. Of een paar plaatjes loodbitumen. Dit geeft zelfs nog meer goede resultaten dan alleen maar een dikke kast. :wink: En bij een PC behuizing hoef je dergelijke maatregelen eigenlijk helemaal niet uit te voeren. Een stille processorkoeler/videokaartkoeler en stille casefan doen al wonderen. Met vette groet 8) Kees
Link naar reactie
[quote:ca966a9451]ziet er mooi uit (die ik heb, de XENON XB oid, of XS, ik weet niet meer precies..)[/quote:ca966a9451] Ik weet niet of je deze kast hebt, https://82.150.135.66/files/432.jpg Maar dit vind ik dus echt een plaatje van een kast. En dat voor maar 45 Euro. Ik ga deze binnekort kopen, alleen maar omdat ik hem er fantastisch uit vind zien. De kleuren de vormgeving past precies bij elkaar vind ik. Beetje Art Deco kast om te zien. Prachtig gewoon. 8) Daar hoef je toch geen honderden Euro's voor uit te geven. :oops: En ook gewoon een prima voeding hoor. Niks mis met dit kastje. :D Met vette groet Kees
Link naar reactie
[quote:5973cb270f="Vette kees"][quote:5973cb270f]ziet er mooi uit (die ik heb, de XENON XB oid, of XS, ik weet niet meer precies..)[/quote:5973cb270f] Ik weet niet of je deze kast hebt, https://82.150.135.66/files/432.jpg [/quote:5973cb270f] Nee, lijkt er heel op, maar t is m niet.. :)
Link naar reactie
Art deco... mja.. uhm... denk niet dat de ontwerper dat in gedachte had :P trouwes kees waarom zoveel "enters" tussen je verhaaltje en je eindgroet? (welke ik nutteloos vind... je tikt geen brief oid ;)) edit: mijn god wat een verhaal.... autisme? wat bazzel je man, weet je wel waar je het over hebt :-? jij hoort jezelf graag praten
Link naar reactie
[quote:ac24209bf3]trouwes kees waarom zoveel "enters" tussen je verhaaltje[/quote:ac24209bf3] Anders krijg je één brok tekst wat het onoverzichtelijker maakt. Vandaar die enters. [quote:ac24209bf3] en je eindgroet? (welke ik nutteloos vind... [/quote:ac24209bf3] Groeten staat altijd wel vriendelijk vind ik. Ik vind het ook zo'n "dwars" iets dat je met name op computerfora elkaar niet mag begroeten. Het lijkt wel of veel computerfreaks een vorm van Autisme hebben ontwikkeld tegen "vriendelijkheid". Het feit dat jij waarschijnlijk gaat antwoorden dat "groeten" hinderlijk is, zegt mij dan alweer genoeg. ik zie dat als een bevestiging van mijn diagnose. :lol: En als dat groeten mij een ban oplevert, dan moet dat maar zo zijn. [quote:ac24209bf3]je tikt geen brief oid[/quote:ac24209bf3] In feite schrijf {type} je hier ook een brief. Met de allervriendelijkste groet van Vette Kees.
Link naar reactie
[quote:91cb64e262="feike1977"]heeft deze kast van codegen nou 2 of 3 gleuven voor cd-rom spelers? http://www.computer-land.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=5273[/quote:91cb64e262] http://www.codegenworld.com/03_products/index.asp?max_id_search=11&min_id_search=23&pro_id_search=72 4 dus... alleen de bovenste en onderste hebben een leuke "3d"vorm en lijken daarom niet echt een 5.25 inch bracket... mij mijn kast zit er ook zo'n ding, en als ik daar een cdrom speler in zou doen wordt de front nog lelijker...
Link naar reactie
Ik heb deze kast: De chieftec dragon DA01WD met een fan aan de zijkant. http://www.chieftec.com/products/dragon/da01wd.htm In november 2002 gekocht op de super pc discountshow in ahoy voor 49 euro(he he, vlak voor de tent dicht ging, computerland moest er zeker van af), zat alleen geen voeding in. Maar voor de rest helemaal compleet en helemaal heel. Wat mij opvald is de stevigheid van het geheel, of het kan aan mij liggen. En ik heb sinds zaterdag de zalman ZM400A-APF voeding http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=3&code=015 Ik welke klasse zitten deze kast en de voeding, toch wel een beetje redelijke middenmoter toch???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...