Ga naar inhoud

Muisstille PC uit het CT-Mei nr.


Aanbevolen berichten

Op basis vh art. in Computer Totaal van mei jl. heb ik de V5000 PC van NCA gekocht. Dit zou een muisstille PC moeten zijn. Ik heb(bijna)nog nooit zo'n luidruchtige Airco-achtige PC gehoord. Probleem lijkt de CPU-koeler te zijn die uitgerekend niet te beïnvloeden is. Wat heb je dan aan al die mooie knoppen waarmee 7 andere ventilatoren wel te regelen zijn ? Heeft iemand een soortgelijke ervaring ? Is mogelijk een andere configuratie getest door CT ? Heeft iemand suggesties ?
Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:6f7a9731b5="jayday"]Kan je me wat vertellen over de configuratie (Moederbord, geheugen, proccesor). Maar ik denk dat je een ander CPU cooler moet gaan halen. Houd deze eens even kort stil en kijk of het geluidsniveau hierdoor minder wordt.[/quote:6f7a9731b5] MB: MSI K8T neo-fis2R PR: Athlon 64 3000+ Geh: 512Mb, PC 3200 Kst:Thermaltake V5000A HD: Maxtor Diamondmax 160Gb Sata (kast kan niet open dan vervalt de onsite garantie) De leverancier kon ook niet met zekerheid zeggen dat het de CPU is ... ((Hoe kan CT in godsnaam deze configuratie als beste stille PC aanbevelen ???))
Link naar reactie
[quote:6edfc3f6ce="pimrauws"] MB: MSI K8T neo-fis2R PR: Athlon 64 3000+ Geh: 512Mb, PC 3200 Kst:Thermaltake V5000A HD: Maxtor Diamondmax 160Gb Sata (kast kan niet open dan vervalt de onsite garantie) De leverancier kon ook niet met zekerheid zeggen dat het de CPU is ... ((Hoe kan CT in godsnaam deze configuratie als beste stille PC aanbevelen ???))[/quote:6edfc3f6ce] Die gegevens kloppen idd met de configuratie volgens de overzchtstabel. Aangezien je de 4 casefans en de voedingsfan kunt regelen, zijn de enige mogelijkle herrieschoppers de processorkoeler, de chipsetkoeler (als deze niet passief is) of de videokaartkoeler. Maar is het helemaal niet mogelijk de pc te openen?? Of zit er een stikker op, zodat je die moet verwijderen en ze zo kunnen zijn dat je garantie vervalt?? Mij lijkt het dat dit niet normaal is voor een on-site garantie. Als dit zo is met C!T volgende keren goed informeren bij de leveranciers, want dan verdienen ze geen 104 punten voor de garantie... het enige van de site van NCA zegt is dit: [quote:6edfc3f6ce="ncaonline.nl"]Garantie: 3 jaar on-site op de hardware. Met uitzondering van die producten waar dat aangegeven is. Randapparatuur, cd(re-)writers en, camera's altijd maar 1 jaar standaard fabrieksgarantie. Op software kan geen garantie worden gegeven. Indien een monteur toch voor een softwareprobleem wordt uitgezonden zullen de voorrijkosten, alsmede de manuren worden doorberekend op basis van nacalculatie.[/quote:6edfc3f6ce] Verder zou ik ook de leverancier mailen en zeggen dat je dit niet vind kunnen en desnoods allemaal brieven sturen e.d. en in die brief allemaal zeggen dat dit je zeer betreurd en dat ze zo negatieve reclame maken, aangezien je hier een topic hebt geopend e.d.. OOk zeggen ze op hun site: Alle prijzen zijn exclusief BTW, maar inclusief vriendelijke service. Nou laten ze die vriendelijke serice dan maar geven... Je kunt misschien ook ff een mailtje sturen naar de auteurs: jeroen doorn en jeffrey vermeer en vragen of hun ook zoiets hebben meegemaakt met die pc... En als het nodig is willen zij misschien ook wel contact opnemen met NCA, want als de configuratie anders blijkt te zijn worden mensen bedrogen... En dan zouden hun misschien ook eens goed kunnen informeren naar de garantievoorwaarden van de bedrijven, want als je bijvoorbeeld in de edititie van juni over de NCA 64 bit machine schrijft (dat is een andere pc dan waar jij het over hebt) staat er dat heb handig is dat er een grote bigtower meegeleverd wordt, want dat is prettig als je veel in je kast sleuteld... ALs dit dan blijkt dat dit niet kan als je de garanite niet wilt laten vervallen, zou ik overwegen een andere leverancier in de top-5 te vragen, want als je in de top-5 staat krijg je veel naamsbekendheid en kopen extra mensen die pc. of kraam ik nu grote onzin uit en is dit normaal voor onsite garantie?? Lijkt me niet....
Link naar reactie
[quote:dd6ca0c3de="pcguy"]elke fabriek levert maandag ochtend modellen dus misschien is dat een koeler van jou. nou moet je niet C!T de schuld geven!!! laat een monteur ofzo ernaar kijken aangezien je garantie dan niet vervalt[/quote:dd6ca0c3de] Het is volgens de leverancier "normaal" geluid dat bij deze configuratie hoort. Hij zegt verder dat CT exact dezelfde config heeft getest. Er komt iemand naar kijken maar het lijkt er op dat de enige keus is een stillere koeler op de CPU te zetten (meerkosten 60 euro) of de hele kast met 7 fans te vervangen door een andere kast ( meerkosten onbekend). Natuurlijk kan er ergens nog iets verkeerd zitten, men heeft de kast echter zelf in elkaar gezet en een dag laten proefdraaien. Wetend dat ik op zoek was naar een stille PC. Ben dus benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers van zo'n kast cq naar die vd CT-(muisstille) testers. ((zo kwaad ben ik nu ook weer niet op CT.... ))
Link naar reactie
[quote:d81a9e1a9c="Kaz'Duzar"][quote:d81a9e1a9c="pimrauws"] MB: MSI K8T neo-fis2R PR: Athlon 64 3000+ Geh: 512Mb, PC 3200 Kst:Thermaltake V5000A HD: Maxtor Diamondmax 160Gb Sata (kast kan niet open dan vervalt de onsite garantie) De leverancier kon ook niet met zekerheid zeggen dat het de CPU is ... ((Hoe kan CT in godsnaam deze configuratie als beste stille PC aanbevelen ???))[/quote:d81a9e1a9c] Die gegevens kloppen idd met de configuratie volgens de overzchtstabel. Aangezien je de 4 casefans en de voedingsfan kunt regelen, zijn de enige mogelijkle herrieschoppers de processorkoeler, de chipsetkoeler (als deze niet passief is) of de videokaartkoeler. Maar is het helemaal niet mogelijk de pc te openen?? Of zit er een stikker op, zodat je die moet verwijderen en ze zo kunnen zijn dat je garantie vervalt?? Mij lijkt het dat dit niet normaal is voor een on-site garantie. Als dit zo is met C!T volgende keren goed informeren bij de leveranciers, want dan verdienen ze geen 104 punten voor de garantie... het enige van de site van NCA zegt is dit: [quote:d81a9e1a9c="ncaonline.nl"]Garantie: 3 jaar on-site op de hardware. Met uitzondering van die producten waar dat aangegeven is. Randapparatuur, cd(re-)writers en, camera's altijd maar 1 jaar standaard fabrieksgarantie. Op software kan geen garantie worden gegeven. Indien een monteur toch voor een softwareprobleem wordt uitgezonden zullen de voorrijkosten, alsmede de manuren worden doorberekend op basis van nacalculatie.[/quote:d81a9e1a9c] Verder zou ik ook de leverancier mailen en zeggen dat je dit niet vind kunnen en desnoods allemaal brieven sturen e.d. en in die brief allemaal zeggen dat dit je zeer betreurd en dat ze zo negatieve reclame maken, aangezien je hier een topic hebt geopend e.d.. OOk zeggen ze op hun site: Alle prijzen zijn exclusief BTW, maar inclusief vriendelijke service. Nou laten ze die vriendelijke serice dan maar geven... Je kunt misschien ook ff een mailtje sturen naar de auteurs: jeroen doorn en jeffrey vermeer en vragen of hun ook zoiets hebben meegemaakt met die pc... En als het nodig is willen zij misschien ook wel contact opnemen met NCA, want als de configuratie anders blijkt te zijn worden mensen bedrogen... En dan zouden hun misschien ook eens goed kunnen informeren naar de garantievoorwaarden van de bedrijven, want als je bijvoorbeeld in de edititie van juni over de NCA 64 bit machine schrijft (dat is een andere pc dan waar jij het over hebt) staat er dat heb handig is dat er een grote bigtower meegeleverd wordt, want dat is prettig als je veel in je kast sleuteld... ALs dit dan blijkt dat dit niet kan als je de garanite niet wilt laten vervallen, zou ik overwegen een andere leverancier in de top-5 te vragen, want als je in de top-5 staat krijg je veel naamsbekendheid en kopen extra mensen die pc. of kraam ik nu grote onzin uit en is dit normaal voor onsite garantie?? Lijkt me niet....[/quote:d81a9e1a9c] Er zitten inderdaad stickers op. Als die verbroken zijn zou het carry in garantie worden.... Overigens maakt de leverancier wel enig excuus, een vriendelijke indruk inderdaad en zal hij iemand sturen om het probleem proberen op te lossen. Ga er dan ook van uit dat dat gaat gebeuren. Kost echter weer extra tijd en geld , moet weer iemand voor thuis blijven. Geweldig allemaal.
Link naar reactie
[quote:b867bc3424](kast kan niet open dan vervalt de onsite garantie)[/quote:b867bc3424] Daar ben je mooi klaar mee, als je PC vol met stof zit en je deze stof eruit wil blazen. Dat is niks voor mij, die om de 2 weken z'n PC schoonblaast van binnen. Dan maar geen garantie. :lol: Kees
Link naar reactie
[quote:f6932d43aa="Vette kees"][quote:f6932d43aa](kast kan niet open dan vervalt de onsite garantie)[/quote:f6932d43aa] Daar ben je mooi klaar mee, als je PC vol met stof zit en je deze stof eruit wil blazen. Dat is niks voor mij, die om de 2 weken z'n PC schoonblaast van binnen. Dan maar geen garantie. :lol: Kees[/quote:f6932d43aa] Ach, met een beetje stofzuiger... De kast heeft trouwens wel een mooi stoffiltertje aan de buitenkant. (voorbereid op 3 jaar stof ...., nog meer lol) Maar zogauw het probleem is opgelost zal ik dat natuurlijk ook hier melden .
Link naar reactie
[quote:2dfde09945="pimrauws"][quote:2dfde09945="pcguy"]elke fabriek levert maandag ochtend modellen dus misschien is dat een koeler van jou. nou moet je niet C!T de schuld geven!!! laat een monteur ofzo ernaar kijken aangezien je garantie dan niet vervalt[/quote:2dfde09945] Het is volgens de leverancier "normaal" geluid dat bij deze configuratie hoort. Hij zegt verder dat CT exact dezelfde config heeft getest. Er komt iemand naar kijken maar het lijkt er op dat de enige keus is een stillere koeler op de CPU te zetten (meerkosten 60 euro) of de hele kast met 7 fans te vervangen door een andere kast ( meerkosten onbekend). Natuurlijk kan er ergens nog iets verkeerd zitten, men heeft de kast echter zelf in elkaar gezet en een dag laten proefdraaien. Wetend dat ik op zoek was naar een stille PC. Ben dus benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers van zo'n kast cq naar die vd CT-(muisstille) testers. ((zo kwaad ben ik nu ook weer niet op CT.... ))[/quote:2dfde09945] meerkosten 60 euro? stelletje laaienlichters
Link naar reactie
[quote:ac14113286="HardTrance"]De kast heeft er in ieder geval 5![/quote:ac14113286] De kast heeft aan de voorkant 4 kleine fan-regelknoppen en 2 grote. Aan de achterkant zit nog een regelknop voor de voedingsfan. Overigens is er geen/weinig effect te merken bij het draaien aan 2 vd 6 knoppen. Overheersende geluid komt ergens middenachter uit de kast.
Link naar reactie
kun je proberen te beschrijven wat voor geluid er vandaan komt?? Is het een brom of meer het suizen van wind?? Als het duidelijk suizen van wind is, dan zul je kunnen kijken of de roostertjes die achter de fan zitten niet te veel weerstand op de lucht geven. Als de gaatjes te klein zijn, dan gaat het suizen.
Link naar reactie
[quote:1aeaf996e0="Kaz'Duzar"]kun je proberen te beschrijven wat voor geluid er vandaan komt?? Is het een brom of meer het suizen van wind?? Als het duidelijk suizen van wind is, dan zul je kunnen kijken of de roostertjes die achter de fan zitten niet te veel weerstand op de lucht geven. Als de gaatjes te klein zijn, dan gaat het suizen.[/quote:1aeaf996e0] Het blauw-verlichte rooster aan de midden-achterzijde suist inderdaad, maar op zich zitten daarin redelijk grote vierkante gaten. Als ik dat rooster afscherm wordt het iets beter. Dan overheerst een vrij hoge bromtoon uit de richting vd processor. Voel er overigens weinig voor met lapmiddelen te gaan werken. Melding "BIOS not installed", komt dat vaker voor ? PC lijkt verder wel goed op te starten.
Link naar reactie
[quote:150d9d82f8="Kaz'Duzar"][quote:150d9d82f8="pimrauws"] MB: MSI K8T neo-fis2R PR: Athlon 64 3000+ Geh: 512Mb, PC 3200 Kst:Thermaltake V5000A HD: Maxtor Diamondmax 160Gb Sata (kast kan niet open dan vervalt de onsite garantie) De leverancier kon ook niet met zekerheid zeggen dat het de CPU is ... ((Hoe kan CT in godsnaam deze configuratie als beste stille PC aanbevelen ???))[/quote:150d9d82f8] Die gegevens kloppen idd met de configuratie volgens de overzchtstabel. Aangezien je de 4 casefans en de voedingsfan kunt regelen, zijn de enige mogelijkle herrieschoppers de processorkoeler, de chipsetkoeler (als deze niet passief is) of de videokaartkoeler. Maar is het helemaal niet mogelijk de pc te openen?? Of zit er een stikker op, zodat je die moet verwijderen en ze zo kunnen zijn dat je garantie vervalt?? Mij lijkt het dat dit niet normaal is voor een on-site garantie. Als dit zo is met C!T volgende keren goed informeren bij de leveranciers, want dan verdienen ze geen 104 punten voor de garantie... het enige van de site van NCA zegt is dit: [quote:150d9d82f8="ncaonline.nl"]Garantie: 3 jaar on-site op de hardware. Met uitzondering van die producten waar dat aangegeven is. Randapparatuur, cd(re-)writers en, camera's altijd maar 1 jaar standaard fabrieksgarantie. Op software kan geen garantie worden gegeven. Indien een monteur toch voor een softwareprobleem wordt uitgezonden zullen de voorrijkosten, alsmede de manuren worden doorberekend op basis van nacalculatie.[/quote:150d9d82f8] Verder zou ik ook de leverancier mailen en zeggen dat je dit niet vind kunnen en desnoods allemaal brieven sturen e.d. en in die brief allemaal zeggen dat dit je zeer betreurd en dat ze zo negatieve reclame maken, aangezien je hier een topic hebt geopend e.d.. OOk zeggen ze op hun site: Alle prijzen zijn exclusief BTW, maar inclusief vriendelijke service. Nou laten ze die vriendelijke serice dan maar geven... Je kunt misschien ook ff een mailtje sturen naar de auteurs: jeroen doorn en jeffrey vermeer en vragen of hun ook zoiets hebben meegemaakt met die pc... En als het nodig is willen zij misschien ook wel contact opnemen met NCA, want als de configuratie anders blijkt te zijn worden mensen bedrogen... En dan zouden hun misschien ook eens goed kunnen informeren naar de garantievoorwaarden van de bedrijven, want als je bijvoorbeeld in de edititie van juni over de NCA 64 bit machine schrijft (dat is een andere pc dan waar jij het over hebt) staat er dat heb handig is dat er een grote bigtower meegeleverd wordt, want dat is prettig als je veel in je kast sleuteld... ALs dit dan blijkt dat dit niet kan als je de garanite niet wilt laten vervallen, zou ik overwegen een andere leverancier in de top-5 te vragen, want als je in de top-5 staat krijg je veel naamsbekendheid en kopen extra mensen die pc. of kraam ik nu grote onzin uit en is dit normaal voor onsite garantie?? Lijkt me niet....[/quote:150d9d82f8] Dat zou ik ook wel willen weten of dat normaal is. Voorwaarde wordt pas genoemd bij de orderbevestiging. In 1e instantie kon ik me er wel iets bij voorstellen dat men niet wil dat er aan de garantie-onderdelen wordt geknoeid. Maar om dan terug te vallen naar carry-in bij verbroken zegels. Zoals "vette Kees" terecht opmerkt hoe zit het dan met stof verwijderen ? Daar heeft de leverancier zelf ook belang bij gedurende de garantie-periode. ((Of zouden ze een stofzuiger hebben ingebouwd ?))
Link naar reactie
Hallo allemaal, Mijn excuses voor deze late reactie. Dit topic heb ik over het hoofd gezien (volgende keer is het misschien beter om te posten bij Artikelen Deze Maand dan wel Archief). Hoe dan ook, mijn reactie nav de stille Top 5. Het systeem van NCA was bij ons het stilste van de test. Hiervoor hebben we niets aan het systeem aangepast, aangezien wij de systemen testen zoals de klant het ook ontvangt. Ik lees in één van de reacties dat het draaien aan de fancontroller weinig zin heeft. Dit verbaast mij, aangezien ik hier zelf uiteraard ook mee heb geëxperimenteerd en zodra ik aan de knoppen draaide veranderde de stille pc in een luidruchtige stofzuiger. Dat maakte in de test dus wel degelijk verschil. De instellingen zoals wij ze kregen waren echter goed waardoor de pc de stilste was. Overigens weet ik dat de chipset een koelblok had/passieve koeling. Dit scheelt natuurlijk ook. Is dit bij de topicstarter ook het geval? Zo niet, neem contact op met NCA. Mijn ervaring is dat ze alles keurig in samenspraak oplossen met de klant. Dit brengt mij op de garantievoorwaarden. Het systeem dat wij hebben getest was niet voorzien van een garantiezegel. Ik ben hier door anderen op gewezen en heb contact opgenomen met NCA. Een garantiezegel heeft bij een testsysteem weinig zin aangezien wij toch de pc uit elkaar halen/open maken. Dat neemt niet weg dat wij dus een systeem hebben ontvangen dat anders is dan die de klant ontvangt. Wat overigens niet wegneemt dat er desondanks 36 maanden on-site garantie op zit. Navraag bij NCA leert ons dat het zegel is aangebracht omdat een heleboel consumenten direct hun kast openschroeven en allerlei zaken verwijderen en weer terug plaatsen. Het is dan ook logisch dat de on-site garantie dan vervalt. Immers, als ik mijn broodrooster open maak kan ik Braun ook niet meer bellen. Het was dus netjes geweest als we dit vooraf hadden geweten en de lezer hadden kunnen informeren. Desondanks vind ik het niet onredelijk van NCA. Zoals gezegd zijn mijn ervaringen met NCA goed en zijn problemen altijd in goed overleg op te lossen. Ik raad de topicstarter dan ook aan om gewoon eens contact op te nemen met ze. Mocht dit niets opleveren stuur mij dan gerust een mail en dan kunnen we samen kijken voor een oplossing. Succes! Jeroen Doorn/Top 5 redacteur Computer!Totaal
Link naar reactie
Precies, je moet zo'n leverancier natuurlijk ook eerst de kans geven om te bewijzen dat ze goede service kunnen leveren. ff bellen en het probleem voorleggen. Als ze dan nog verzaken, dan zijn er genoeg legale kanalen om zo'n leverancier zwart te maken... 8) Het is natuurlijk wel bizar dat een dergelijk systeem toch rumoerig is, maar de schuld kan op diverse plekken liggen: De fabrikant van de onderdelen, de persoon verantwoordelijk voor assemblage en testen van het systeem, de personen verantwoordelijk voor het transport of de koper zelf ... :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...