Ga naar inhoud

Jou voorkeur


Aanbevolen berichten

ik zou voor een SGI bak kiezen... ohnee daar is 20.000 euro te weinig voor :P maaruh wanneer houd de domheid in dit topic op? [quote:6a15e9fdd1="Nick'86"] Alienware™ USB 2.0 256MB Flash Drive Alienware™ USB 2.0 32MB Flash Drive Alienware™ USB 2.0 16MB Flash Drive Iomega Zip® 250MB USB Zip Drive [/quote:6a15e9fdd1] weet je uberhaupt wel wat je selecteerd voor bullshit? gaat het nog ergens over? ik heb een "nee" vermoeden....
Link naar reactie
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Het leuke van dit topic vind ik dat je bepaalde keuzes kunt maken die normaal totaal onrealistisch zijn. Bijvoorbeeld een SCSI RAID array en een dual 27" monitor opstelling. Voor normaal thuisgebruik zijn die dingen veel te duur, maar met een voldoende groot budget voegen ze wel wat toe. Je hebt nu plotseling ook te maken met allerlei problemen als "wat is een voldoende krachtige voeding" en "heeft de standaard PCI-bus wel voldoende bandbreedte?". En natuurlijk het probleem dat je geen 4GB geheugen in een P4 EE systeem kunt stoppen. Wat dat betreft is dit wel een goede oefening om te leren wat allemaal (on)mogelijk is. En sommige van die dingen zullen we de komende jaren ook zien voor mainstream pc's.
Link naar reactie
Mijn definitieve lijstje: - Epox EP-8KDA3+ - AMD Athlon 64, maakt in principe niet uit welke, als het er maar 1 is met 1mb, ga toch overklokken dan.. :) 3200+ of 3400+ dus.. :) - 3* 512MB BH-5 - ATI X800 - Tagan 480W - nVENTIV Mach II GT Full Lian Li Version Silver AMD (case + prommie) - 2* Maxtor 300GB (MaxLine II, 5400rpm, 2MB) - NEC ND-2500 (zilver) (DVD +/- RW) - Mitsumi 16x50x, DM-2000TE (zilver) (DVD-ROM) - Dangerden NB-blokje - Dangerden Maze 4 VGA blokje - Eheim 1250 Pomp (1200 l/h) - leuk reservoir - koperen rad uit een oude auto :) (zijn nog altijd het beste) - overige stuff zoals slangen, UV-reactive spul in het water, casefannetjes [img:3770da6ebc]http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/machiilianlisilver.JPG[/img:3770da6ebc]
Link naar reactie
[quote:62d73ed8f2="Vandread"][quote:62d73ed8f2="NoepZor"]ik zou dan Raid 5 maken met 74gb WD raptors 74gb 10k of 15k maxtor atlas scsi schijven :) en dan 4x 250gb 7200rpm 8mb sata in raid voor opslag[/quote:62d73ed8f2] doe dan raid 7 joh ;) en voor opslag waarom raid? is toch alleen maar risico?[/quote:62d73ed8f2] raid 1 voor extra zekerheid, hmm 500gb is toch weinig, maken we er 8x250gb van ;)
Link naar reactie
Ik stel voor een mini supercomputer met 4 parallel geschakelde Opteron 2.4 GHz met 8 GB werkgeheugen en raid-5 geschakelde 1000 GB HDD 10.000 rpm UW-SCSI en ATI Radeon X800 Pro met 512 MB geheugen. Of je koopt gewoon een computer van 2500 euro en de rest mag je op mijn rekening storten :P :P :P
Link naar reactie
Hmmzzz..... je kunt wel in een keer een leuk systeem kopen maar ik ga toch voor een goed systeem die je dan ook leuk kunt upgraden. Dat vind ik veel leuker dan in 1 keer een topsysteem. Ik denk dat ik dan maar een nVidia Quadro FX4000 neem. Waarom weet ik niet. Prijs van zo'n kaartje is wel hoog. Begint vanaf 1150 eurootjes en hij is gebaseerd op de FX 6800 Ultra. p.s. en natuurlijk waterkoeling!! :) Greetz, Sylvester
Link naar reactie
[quote:f8509760fc="tweakermatt"][quote:f8509760fc="Mc lick"]en dit allemaal gekoeld met stikstoff.[/quote:f8509760fc]Een automatische vloeibaar-stikstof-gieter ofzo? Je zou toch telkens moeten bijvullen en je kan m dus niet binnen zetten, teveel stikstof in de lucht is ook niet zo leuk :wink:[/quote:f8509760fc] Ik kan het niet laten even te reageren (zal wel met mijn vak te maken hebben :P): [b:f8509760fc]80% van de lucht om je heen is stikstof.[/b:f8509760fc] Denk je dan echt dat het giftig is? BTW, als je het goed doet (je hebt toch E20k ter beschikking :)), dan is een beetje goede isolatie voldoende om maar 1x per week een litertje of 5 bij te vullen. [quote:f8509760fc="tweakermatt"]Als je niet wat het inhoudt, moet je het ook niet wensen :wink: [/quote:f8509760fc] Uh... :roll: :wink: :lol:
Link naar reactie
[quote:917b522fdf="Maarten81"][quote:917b522fdf="tweakermatt"][quote:917b522fdf="Mc lick"]en dit allemaal gekoeld met stikstoff.[/quote:917b522fdf]Een automatische vloeibaar-stikstof-gieter ofzo? Je zou toch telkens moeten bijvullen en je kan m dus niet binnen zetten, teveel stikstof in de lucht is ook niet zo leuk :wink:[/quote:917b522fdf] Ik kan het niet laten even te reageren (zal wel met mijn vak te maken hebben :P): [b:917b522fdf]80% van de lucht om je heen is stikstof.[/b:917b522fdf] Denk je dan echt dat het giftig is? BTW, als je het goed doet (je hebt toch E20k ter beschikking :)), dan is een beetje goede isolatie voldoende om maar 1x per week een litertje of 5 bij te vullen.[/quote:917b522fdf] Dat weet ik, k zit ook op school hoor :wink: Maar het heet niet voor niets stikstof, als je alle zuurstof uit de lucht haal, dan houdt je stikstof over en stik je. (vandaar de naam :P ). Als je op je lekker kleine kamertje uren stikstof zit te stoken krijg je het toch echt wel benauwd hoor!! Ik zeg niet dat giftig is! (lees mn post nog eens na)
Link naar reactie
[quote:aad39e6233="tweakermatt"][quote:aad39e6233="Maarten81"][quote:aad39e6233="tweakermatt"][quote:aad39e6233="Mc lick"]knip[/quote:aad39e6233]knip[/quote:aad39e6233] knip[/quote:aad39e6233] Dat weet ik, k zit ook op school hoor :wink: Maar het heet niet voor niets stikstof, als je alle zuurstof uit de lucht haal, dan houdt je stikstof over en stik je. (vandaar de naam :P ). Als je op je lekker kleine kamertje uren stikstof zit te stoken krijg je het toch echt wel benauwd hoor!! Ik zeg niet dat giftig is! (lees mn post nog eens na)[/quote:aad39e6233] Klopt; maar reken maar even uit hoeveel het percentage stikstof verandert in de lucht als je 5 liter per week gebruikt (er is immers altijd wel een beetje ventilatie). Dan is dat niet zo belangrijk meer. [ontopic] Is een leuke silicon graphics niet iets? Moet je wel UNIX gaan leren om er het maximale uit te halen, maar dan hebbie ook wat...
Link naar reactie
[quote:65e2eb90b8="egslim"]Het leuke van dit topic vind ik dat je bepaalde keuzes kunt maken die normaal totaal onrealistisch zijn.[/quote:65e2eb90b8] Precies. Onrealistisch gezien zou ik ook een monster pc willen hebben, zoals menig ander in dit topic, maar ik vind het toch leuker om er realistisch tegen aan te kijken ('stel dat' - erfenis, loterij &c &c). Anyway, realistisch gezien zou ik echt niet al het geld in één keer uit gaan geven. 1024mb ddr geheugen (of meer, het max voor een k7s5a), nieuwe cpu (amd xp-m2800+), 3x nieuwe hardeschijf (dan de snelste én grootste), raid en één voor backup, dvd schrijver, 2x tft 19" (tenzij er grotere zien m.h.o.o. gaming), nieuwste nvidia kaart, en een goede 5.1 speakerset (evt. nieuwe geluidskaart). Noem me gek, maar dat is wat ik realistisch gezien zou kopen, mocht ik het geld nu beschikbaar hebben. De rest van het geld bewaar ik mooi voor toekomstige upgrades, want gezien mijn financiele situatie kom ik helaas toch weinig aan upgraden toe. Pas als mijn MoBo dood gaat, dan het snelste van het snelste qua cpu; eerder niet. Of is mijn post nu off-topic geworden door 't element 'realisme'?
Link naar reactie
omg kamakazi en dan ga je besparen op het mainboard :-? waarin die mobile hoogstwaarschijnlijk niet werkt :P en die al het overige geweld ook niet echt goed zal helpen ;) maarten wat tweakermatt bedoelt is denk ik dat vloeibaare stikstoff alle lucht aan de omgeving ontrekt... zodoende zal je stikken als jij met je pctje in een niet te grote afgeslote ruimte bevindt ;) (correct me if i'm wrong) hier heb je trouwes een heel artikel over LN2 cooling http://www.themodfathers.jolt.co.uk/?page=&action=show&id=7759
Link naar reactie
[quote:f86dfc858b="Vandread"]maarten wat tweakermatt bedoelt is denk ik dat vloeibaare stikstoff alle lucht aan de omgeving ontrekt... zodoende zal je stikken als jij met je pctje in een niet te grote afgeslote ruimte bevindt ;) (correct me if i'm wrong)[/quote:f86dfc858b] [off-topic] I will correct you :wink: Het gaat hier om een geschatte toename van 2,25% in het gehalte N2, uitgaande van géén ventilatie [i:f86dfc858b]whatsoever[/i:f86dfc858b]. (berekening op aanvraag via PB te verkrijgen om teveel offtopic te vermijden :P :) ). [size=8:f86dfc858b]Don't mess with the chemist... :P[/size:f86dfc858b] [ontopic] Zou je trouwens met 20000 euro niet eerder een mainframe bouwen?
Link naar reactie
afijn om nog es lekker tegen de draad in te gaan [img:e25de93093]http://www.themodfathers.com/modfatha/ln2/nasty2.jpg[/img:e25de93093] dit gebeurt er.... wat betekend dat je je pc nooit kan uitzetten.... ook betekend het dat door de extreem lage ongecontroleerde temp je hardware naar de klote zal gaan :P
Link naar reactie
[quote:cd21a4cd79="Maarten81"]Tja, een beetje isolatie is dan geen overbodige luxe![/quote:cd21a4cd79] je kan isoleren wat je wil bij die meuk maar bij een pc krijg je het gewoon niet voor elkaar ;) afijn ontopic een mainframe heb je zo weinig aan als je hem als desktop bak bouwt lijkt me.... sgi bak is ook wel grappig en DUUUUR (meer als 20.000 als je een beetje goeie koopt ;)) maarja..... Far Cry draait er geeneens op :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...