Ga naar inhoud

Jou voorkeur

Aanbevolen berichten

Aangezien mijn vorige topic is gesloten (mede dankzij mijn foutje :oops: ) maar ook dankzij de subtiele moderator Egslim, start ik maar een nieuwe. Hierin wil ik graag jullie mening weten. Stel dat je/u een nieuwe PC mocht uitzoeken omdat je/uw suikeroompje je/u €20.000,- heeft geschonken. Wat zou je kiezen? AMD Of Intel? En wat MOET er aan/op/in de PC zitten? (oa. hoeveel Mb Geheugen? 512 of upgraden naar 1024?)
Link naar reactie
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:5a583ad7d5="aapjeh"]Aangezien mijn vorige topic is gesloten (mede dankzij mijn foutje :oops: ) maar ook dankzij de subtiele moderator Egslim, start ik maar een nieuwe. Hierin wil ik graag jullie mening weten. Stel dat je/u een nieuwe PC mocht uitzoeken omdat je/uw suikeroompje je/u €20.000,- heeft geschonken. Wat zou je kiezen? AMD Of Intel? En wat MOET er aan/op/in de PC zitten? (oa. hoeveel Mb Geheugen? 512 of upgraden naar 1024?)[/quote:5a583ad7d5] AMD Athlon64 FX (hoogste die er is) 1 gig ecc reg low latency ram (corsair ofzo) ATI X800 2x s-ata raptor 74 gig Athlon64 FX is de snelste en duurste desktop cpu....
Link naar reactie
[quote:f622ffc18f="Louke19689"] leuk budget!! maar het ligt er natuurlijk aan waar jij je nieuwe comp voor wil gebruiken. [/quote:f622ffc18f] Precies, van dat geld zou ik een Athlon64 3200+ systeempie nemen met een lekker groot TFT-schermpie. Van die overige 18.000 euro koop je dan een leuke tweedehands BMW 3-serie van een jaar of 4-5 oud.
Link naar reactie
A64FX-53 Die nieuwe plank van Epox Prommie met R507a afgevuld :) 2 reepjes 512MB BH-5 RAM Dangerden NB en VGA-blokje+de rest van de waterkoelshit Graka ben k niet zo van op de hoogte, k lees veel over de ATI X880 :) Tagan 480W DVD-/+RW Een geile Lian-Li kast 8) 4 300GB HD's in RAID Leuke beamer Zo, k zal nog wel wat vergeten zijn, marja.. :) Oja, nu de vraag aan mijn kant: wat is het nut van dit topic? :) [edit] /me is geheel tevreden met het systeem wat ie nu heeft hoor, wat hierboven staat is mooi, maar je wordt er niet gelukkiger van :) [/edit]
Link naar reactie
We praten over een bedrag van 20 000 euro en dan is de vraag AMD of Intel? Sommige mensen hebben best vreemde humor. AMD vs Intel flames hebben we hier genoeg gehad en dit wordt een onzinnge volgende met weer talloze taboe's etc. Als je van dat soort onzin houdt gebruik je de search en graaf je de oude flames maar op. Ik, en met mij vele anderen hier, zijn ze goed zat, dus lekker op slot zou ik zeggen.
Link naar reactie
[quote:c3a8d5e4e0="Marcel de Reus"]We praten over een bedrag van 20 000 euro en dan is de vraag AMD of Intel? Sommige mensen hebben best vreemde humor. AMD vs Intel flames hebben we hier genoeg gehad en dit wordt een onzinnge volgende met weer talloze taboe's etc. Als je van dat soort onzin houdt gebruik je de search en graaf je de oude flames maar op. Ik, en met mij vele anderen hier, zijn ze goed zat, dus lekker op slot zou ik zeggen.[/quote:c3a8d5e4e0]Ik sluit mij hier geheel bij aan. Er is daarnaast altijd google.com nog
Link naar reactie
Je kan ook kort wezen en het toch aan de TS uitleggen: AMD heeft de AthlonXP (verschillende varianten, o.a. de Mobile voor laptops) en de Athlon64 (64-bits). Intel heeft de Pentium IV (verschillende varianten, o.a. de Pentium-M voor laptops). Intel heeft de hoogste kloksnelheden, is [b:f07dd8f203]over het algemeen[/b:f07dd8f203] beter in videobewerking en is over het algemeen wat duurder. AMD heeft meer efficiëntie per klokslag en is [b:f07dd8f203]over het algemeen[/b:f07dd8f203] beter in games. Zo duidelijk? 8)
Link naar reactie
Deze topic gaat niet op slot, omdat het ditmaal een duidelijke en normale vraag is. Alleen misschien niet erg nuttig, maar dat gaaft niet. ;) Voor een dergelijk budget zou ik een dual Opteron 250 nemen, met 2GB DDR400 geheugen en een SCSI RAID array. Als je met geld gaat smijten moet je het ook goed doen! :P En vergeet de 27" CRT niet...
Link naar reactie
[quote:9ea790190a="PCMASTER086"] Zo duidelijk? 8)[/quote:9ea790190a] nee want amd 64 fx is bij bijna alles sneller dan de p4's ;) behalve wanneer er echt HT gevoellige toeppassingen worden gebruikt puur performance wise is de 64 fx echt qua desktop prut het snelst AMD Athlon 64 FX-53 (2.4Ghz, 1MB, Boxed) € 800,- Intel Pentium 4 3,4GHz Extreme Edition (800MHz FSB, 2MB, Boxed) € 989,- Opteron is wel stoer maar voor desktop vaak best slecht eigenlijk...
Link naar reactie
[quote:c141262202]Opteron is wel stoer maar voor desktop vaak best slecht eigenlijk...[/quote:c141262202] In welk opzicht? Opteron en FX zijn identiek en de 250 heeft volgens mij zelfs precies dezelfde kloksnelheid van de FX53. In games is dus geen verschil, voor videobewerking e.d. is een dual Opteron sneller dan elke single pc CPU, HT of niet! :) Daar komt bij dat in tegenstelling tot de FX Opteron moederborden genoeg bandbreedte hebben voor Gigabit ethernet + SCSI RAID + nog wat extra. Natuurlijk is het geld weggooien, maar goed... ;)
Link naar reactie
[quote:3e4906ebe3="egslim"][quote:3e4906ebe3]Opteron is wel stoer maar voor desktop vaak best slecht eigenlijk...[/quote:3e4906ebe3] In welk opzicht? Opteron en FX zijn identiek en de 250 heeft volgens mij zelfs precies dezelfde kloksnelheid van de FX53. In games is dus geen verschil, voor videobewerking e.d. is een dual Opteron sneller dan elke single pc CPU, HT of niet! :) Daar komt bij dat in tegenstelling tot de FX Opteron moederborden genoeg bandbreedte hebben voor Gigabit ethernet + SCSI RAID + nog wat extra. Natuurlijk is het geld weggooien, maar goed... ;)[/quote:3e4906ebe3] De 250 is nog niet in grote aantallen te koop (volgens mij nog helemaal niet) en daarom kom je op de 248. Deze heeft een lagere kloksnelheid dan de fx-53 en desktop gebruikt dual toch vrijwel niet. Ik denk dat Vandread het zo bedoelt :) Maar al mocht ik kiezen, werd het wel dual Opteron :) 2 prommies erop, grote 4u 19" kast 8) Heb k denk k dan liever dan een Lian-Li.
Link naar reactie
Moet je het niet hebben over wat wel en niet moeilijk te krijgen is. Men roept hier ook ATI X800 welke nog niet te koop is en de FX 53 is ook erg moeilijk te krijgen. denk niet dat je moet gaan mieren n*&ken over de verkrijgbaarheid, met 20.000 euro in de pocket haal je je spullen gewoon in de vs persoonlijk op :) Ik zou ook voor een Dual Opteron 250 gaan, GeForce 6800 Ultra Extreme Edition (2x DVI), Astek VapoChill cooling (als dat kan op een dual setup, anders laat ik het maken door Astek). SCSI Ultra 320 Raid Array met 15.000RPM Maxtor SCSI schijven. 2x iiYama E511S-S 20" TFT
Link naar reactie
zo met 20.000 euro zou ik het niet bij een pc houden met maar 1 cpu:) ik zou dan gelijk me eigen serverpark beginnen.Maar helaas is dit voorlopig fantasie en ben ik dik tevreden met me systeempje. maar het zal zoiets worden: dual opteron 4gb ram paar raptors in totaal 1Tb in raid 5 (alleen nog ff de behuizing zoeken waar dat in past bigtower gaat nie lukken denk ik:)). en dit allemaal gekoeld met stikstoff. verder geen zin om alles specifiek op te noemen want dat is een beetje nutteloos vind ik. groetjes
Link naar reactie
[quote:c4398f2971="Mc lick"] en dit allemaal gekoeld met stikstoff.[/quote:c4398f2971] als je niet weet waar je het over hebt hou je mond dan ;) want dan ben je iedere 5 minuten bezig met bijvullen ofzo :P grappig eigenlijk dat iedereen raptors zegt... want eigenlijk heeft RD gelijk met z'n scsi... die zijn toch nog ietsje beter :)
Link naar reactie
[quote:7fd5868724="Vandread"][quote:7fd5868724="Mc lick"] en dit allemaal gekoeld met stikstoff.[/quote:7fd5868724] als je niet weet waar je het over hebt hou je mond dan ;) want dan ben je iedere 5 minuten bezig met bijvullen ofzo :P grappig eigenlijk dat iedereen raptors zegt... want eigenlijk heeft RD gelijk met z'n scsi... die zijn toch nog ietsje beter :)[/quote:7fd5868724] wat is dat nou weer voor opmerking er werd gevraagd wat je wou of het kan is een tweede.Maar met dat bijvullen is vast wel wat op te vinden voor 20 000 euro en dat je het zou moeten bijvullen om de 5 min dat snap ik ook wel. groetjes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...