Ga naar inhoud

was stinkt


Aanbevolen berichten

Maak alle slangen schoon en ga weer over op minmale hoeveelheid normale waspoeder. Vloeibaar wasmiddel hecht zich aan de binnenzijde van slangen waardoor stank ontstaat. Zelf meer dan een jaa stinkende was en af en toe vuile vlekken op schine was. na reinigen van alle slangen enkele keren met schoonmaak azijn schoonlaten spoelen en weer terug op kleine hoeveelhedne normale waspoeder. Geen luchtjes of vlekken meer.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
ook mijn was stinkt. Volgens de monteur van Siemens zit er inderdaad schimmel in de wasmachine door teveel vloeibaar wasmiddel...? ik volg alle adviezen op: iedere dag bijna op 90 graden wassen met soda/wasmachinereiniger/ vaatwastablet enz. ik doseer nu volgens schema/ gebruik waspoeder. Wat kan ik nog meer doen? de machine ruikt zelf ook muf. vooral 40 graden was ruikt vies. ik ben nu al bijna 3 weken zo bezig. iemand nog tips?
Link naar reactie
Laat de machine eens een kookwas draaien zonder wasmiddel en wasgoed. Als je schuim op het water ziet komen zit er nog niet opgeloste wasmiddel in de machine. Dit kan ook in de slang tussen zeepbak en kuip zitten en dat word niet opgelost met machine reiniger of soda. Indien dit het geval is dan de bovenkant er af en slang tussen zeepbak en kuip aan de zeepbak zijde losmaken en goed schoonmaken met heet water en een \"pijpen reiniger\" (stangetje met een rond borsteltje er aan).
Link naar reactie
Type S16.34 Vario perfect. Witte was op 60 graden gaat prima. Nu geen strepen meer in wit wasgoed. Maar net weer op 40 graden gewassen en als ik de trap oploop, wordt ik onpasselijk van de waslucht! Er zit nog garantie op de wasmachine; het is toch te gek! Wat probeerde ik: eergisteren 2 liter azijn op 90 graden zonder wasgoed. Alles geen effect. ik lees op internet dat veel mensen hier last van hebben, maar ik blijf het houden. Hopelijk is het \\\"op te lossen\\\"...
Link naar reactie
Als er nog garantie op zit begin dan niet te fanatiek met sleutelen. Ik lees meer reacties van stinkende machines/wasgoed bij lagere temperaturen. Blijkbaar heeft dit te maken met de combinatie van water zuinige machines en het wasmiddel. Probeer eens een traditioneel middel en niet een \"ik was ook schoon bij koud water\" product. Kom je er niet uit dan (weer) contact opnemen met de consumenten afdeling van Bosch/Siemens.
Link naar reactie
  • 6 jaren later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...