Ga naar inhoud

nieuw systeem


Aanbevolen berichten

hallo , ik ben van plan een nieuwe computer aan te schaffen en ik wil graag weten of de onderstaande onderdelen ook goed bij elkaar passen. mijn budget zoals je ziet is rond de 800 euro het liefst minder. ik gebruik de computer dan voor alles internet, games,microsoft office,muziek downloaden en filsm downloaden en ga zo maar door. ok ik begrijp dat alles wel beter kan ma dat ligt aan het budget ik ben niet zo super die hard gamer dus een 9800 XT hoeft niet heeft iemand hier vragen of opmerkingen over wil ik ze graag weten alvast bedankt Abit NF7 nForce2, Socket A 74,90 512 MB DDR/400 PC3200 Kingston 119,90 AMD Athlon XP 2500+/1,83 GHz/333 BOX 85,90 80.00 / 7.200 Maxtor 6Y080L0 2 MB 68,90 coolermaster centurion 1 350W 135,90 CRT 17" LG F700B Flatron TCO99 152,90 Powercolor ATI Radeon 9600XT 128MB 164,90 Totaalbedrag: 831,80 dit systeem is bij gistron.com alleen de kast niet.
Link naar reactie
Voor zo'n schijf vind ik dat die 8mb versie ten opzichte van de 2mb versie, heel erg weinig verschil uit maakt. Als zn budget echt maar 800 euri is, dan is dat zo, en dan kan je wel zeggen dat hij beter voor een paar euro meer dit en dat beter kan hebben, maar dan kan je eeuwig blijven door gaan naar mijn idee... :roll: Het verschil is naar mijn mening echt nihil, voor een hdd van 80gb... Als je nou wel een 9800PRO, en de 8MB versie wil, kan je natuurlijk ook eengoedkopere kast kopen, en die dan later upgraden naar eentje die je echt mooi vind. Ik vind het zelf belangrijker wat erin zit, maar da's misschien heel persoonlijk. Zo kan je wat meer geld uitgeven aan hardware die meer van belang is... maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten... :wink:
Link naar reactie
[quote:6a3d9a8f00="Obi-wan-kenobi"]Ik zou i.p.v. 512 MB DDR/400 PC3200 kiezen voor 2x256 MB DDR/400 PC3200 gaan, je mobo ondersteunt nl. dual channel DDR. Verder zou ik voor die paar euro's extra de 8MB versie van die Maxtor HDD nemen.[/quote:6a3d9a8f00] als ik hem was zou ik nu gewoon 1x 512 kopen en over een tijdje weer 512 ;)
Link naar reactie
misschien is dit iets voor je, deze wil ik waarschijnlijk gaan aanschaffen: Amd Xp 3000+ Asus A7N8X-E DELUXE Moederbord 2x512MB PC400 DDR Nec 3.5 diskettestation ATI Radeon 9600 PRO 256MB 420W Deluxe kast Dvd Lite-on 16x48x voor 650... met garantie in elkaar gezet. let op: zit geen harddisk bij want die zijn daar op een of andere manier erg duur... :cry: post ook hier maar commentaar op :D (thanks)(scheelt weer een extra topic :roll: )
Link naar reactie
De Abit is een beter overklok bord. Als je echter geen serieuze overklokplannen hebt is de configuratie van leondevries ook prima. Als je niet gaat overklokken maakt het merk van het geheugen namelijk ook niet zo gek veel uit en 1GB geheugen is mooi meegenomen. Echter gezien het feit dat de configuratie van leondevries geen monitor, hardeschijf en branden bevat is hij niet echt voordelig helaas.
Link naar reactie
[quote:960fba9daa="Vandread"][quote:960fba9daa="Obi-wan-kenobi"]Ik zou i.p.v. 512 MB DDR/400 PC3200 kiezen voor 2x256 MB DDR/400 PC3200 gaan, je mobo ondersteunt nl. dual channel DDR. Verder zou ik voor die paar euro's extra de 8MB versie van die Maxtor HDD nemen.[/quote:960fba9daa] als ik hem was zou ik nu gewoon 1x 512 kopen en over een tijdje weer 512 ;)[/quote:960fba9daa] Moet je wel de mazzel hebben dat je module die je over een tijdje koopt wel een 'matched pair' vormt met die die je nu koopt ...
Link naar reactie
matched pair hoeft echt niet persee... [quote:840e64db11]Beide DIMM’s hoeven niet hetzelfde te zijn; de beide MC’s van de nForce2 zijn zoals eerder gezegd onafhankelijk van elkaar waardoor ze elk een DIMM met eigen toegangsparameters kunnen aansturen. De DIMM’s hoeven zelfs geen eens dezelfde omvang te hebben. Het is overigens wél aan te raden dezelfde DIMM’s te gebruiken omdat bij 128bit benaderingen (dus beide DIMM’s tegelijk) de langzaamste DIMM bepalend is voor de gehele snelheid. Ook is het mogelijk om (als je mobo tenminste extra slots heeft) meer dan 1 DIMM op een kanaal te gebruiken. Zo is bijvoorbeeld een combinatie van 2x 256MB en 1x 512MB mogelijk. Let wel op dat naarmate je meer banks bezet de maximaal haalbare snelheid daalt- een afrader voor overclockers dus. Overigens doet de nForce2 het prima met slechts één DIMM. Je zult dan alleen de eerder genoemde dual channel voordelen missen. In de praktijk uit zich dit in slechts een paar procent performance verlies, verwacht dus geen wonderen van twee dezelfde DIMM’s. [/quote:840e64db11]
Link naar reactie
hey bedankt voor jullie tips van 2 en 8 mb maakt me nie zoveel uit een 9800 pro kan ook of een 9600 Xt ben ik nog nie uit en ik doe gewoon 1 x512 want dan kan ik later makkelijker 512 erbij kopen anders heb ik straks niks meer aan 1 256mb plankje. waarschijnlijk wel een goedkopere kast en dan een 9800 pro dan compenseer ik de prijs een beetje.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...