Ga naar inhoud

DDR266 samen met DDR333?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Abit KR7A moederbord met VIA KT266A chipset en twee bankjes 256 MB DDR266 geheugen. Ik kan gratis 512 MB DDR333 erbij krijgen, maar ik vraag me af of ik daar iets mee opschiet. Sommigen zeggen dat ik het beter niet bij kan plaatsen, omdat een deel van mijn geheugen op 333 MHz gaat werken en een deel op 266 MHz en dat zorgt voor vertraging. Ik zou juist denken, dat mijn DDR333 gewoon op 266 MHz gaat draaien en dat ik dus nergens last van heb. Weten jullie hoe het zit? Groet, Erwin _____________________________________________________________ Athlon XP 2400+ @ 2305 MHz, Abit KR7A VIA KT266A, 512 MB DDR266, Gigabyte Radeon 9800 Pro 256 MB
Link naar reactie
[quote:b524f20794="Tilanuz"]Lijkt misschien dom hoor, maar uitgaande van winst zou ik (als de rest van je config dat ondersteunt) eens zien of 512/333 alleen geen snelheidswinst opleverd, lijkt mij wel :-) Kan je die 256 verpatsen ![/quote:b524f20794] Denk het niet, hij heeft een kt266 chipset, die ondersteund alleen maar tot 266 mhz ddr. Wel kan hij de timings strakker zetten omdat het geheugen langzamer loopt.
Link naar reactie
Mijn advies; altijd hetzelfde soort en merk gebruiken. Zeker niet met verschillende kloksnelheden werken. Het is bij mij al zo vaak misgegaan bij geheugen met gelijke specificaties en verschillende fabrikanten, ik doe het niet meer. Ik zou in jouw geval alle reepjes verkopen via Marktplaats en daar 2 exact dezelfde 512mb reepjes terug voor kopen. Je betaald dan wel wat bij, maar dan loopt je computer weinig kans op rare foutmeldingen e.d.
Link naar reactie
Dit blijft inderdaad een heikel punt. Ik weet uit ervaringen van anderen dat het soms wel en soms niet goed gaat, inderdaad gewoon uitproberen en als het niet goed gaat bovenstaande advies opvolgen. Zelf heb ik in de loop der jaren allerlei merken en kloksnelheden door elkaar heen gebruikt zonder ook maar enig probleem, zelfs met overklokken. Het blijft een kwestie van geluk hebben. Suc6 ermee!
Link naar reactie
[quote:265626b7e3="Comp-Freak"]Denk toch wel ge-oc't met de fsb: 2305 / 133,33 = 17,287500000000000000000000000004 Dus geen bestaande multiplier. (is wel en kt266A)[/quote:265626b7e3] Heh balen, had gekund :lol: Khad ff geen tijd om een rekenmachine erbij te pakken. Denk wel dat t mogelijk is hoor, kan nog herinneren dat ik zelf 2x 256 Mb sticks in m'n mobo had zitten, de ene DDR 266 en de andere DDR 333... ging prima. En dat was op een Ali Magik 1 chipset :P Gewoon proberen dus, en als t niet werkt zul je dat wel horen (letterlijk ;)) En ja, 2 sticks van t zelfde merk en zelfde geheugen, snelheid, etc. is idd meestal toch net iets handiger... . Dus zou proberen dat de volgende keer te doen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...