Ga naar inhoud

Maxtor schijf boot kuren


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week of 3 een Maxtor 120 gb 8 mb cache schijf. Sinds een week of 2 heeft die last van kuren bij het opstarten. Soms dan komt de melding dat die de geen bootable medium heeft gevonden. Normaal dan druk ik even op de reset, en dan gaat he alsnog goed. Zondag echter, wou die na 4 keer resetten nog niet. De schijf werd zowel in de bios als tijdens de post op het scherm helemaal verkeerd herkend. Er stond zoiets als dit ": maxtor6$$yl120$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$" Ik de smart in de bios uit zetten en hij liep weer als een trein. Ik heb vanochtend de dealer gebeld( Norrod in Groningen ) en die zijn van download powermax maar van de de maxtor site. Dit heb ik gedaan, maar er waren geen fouten gedetecteerd. Mijn vraag: wat moet ik nu doen, schijf terug brengen of maar afwachten tot dat die helemaal de brui geeft. Dit is de IDE indeling Primaire IDE Maxtor 120 gb 8 mb cache 7200 toeren (master) Dvd (slave) Secundaire IDE Maxtor 60 gb 2 mb cache 7200 toeren (master) brander (slave) Het is een MSI Moederbord (ik geloof K7t4) AMD XP 2000+ 512 MB ram
Link naar reactie
Naast powermax geeft http://www.almico.com/speedfan.php speedfan ook een indicatie van de toestand van de hardeschijf. (smart gui) Ook wel handig om deze even te proberen. Bij mij doen die maxtor schijven ook wel eens raar. In 9 van de 10 gevallen blijkt het de ide kabel te zijn. Als deze wat gevouwen is of niet helemaal 100% meer aansluit krijg je dit soort wazige bios strings. Als je een kabeltje hebt zou ik die eens vervangen. Verder goed in de gaten houden an backuppen !!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...