Ga naar inhoud

Maxtor S-ATA Schijf wordt niet herkend---> opgelost :)


Aanbevolen berichten

Ik heb een S-ATA schijf op mijn moederbord aangesloten. Bij de schijf zat verder niets van drivers of zo. Ik kan de schijf met apparaat beheer vinden, maar bij Deze Computer staat hij niet. Met VIA RAID TOOL kan ik hem overigens wel vinden. Kan het zijn dat ik hem niet kan zien in deze computer omdat er al 2 IDE schijven in mijn computer zitten? Zijn er nog meer drivers die geinstalleerd moeten worden?
Link naar reactie
Start je pc op met b.v. de windows 98 opstardiskette. Typ dan: fdisk Je krijgt nu een programma voor schijfpartitieonering (of zoiets). Waarschijn lijk moet je eerst nog voor een bepaalde optie ja zeggen. Dan kom je in het menu met 4 keuzes. Kies optie 4 en kijk of de SATA schijf er tussen staat. Zoniet zegt dat nog niets want ik weet niet zeker (denk het niet trouwens) dat de opstartdiskette SATA ondersteund. In dat geval moet je het doen met de xp of 2000 installatie cd en vanaf die opstarten. Daar zit geen fdisk op maar een ander programma. (weet de naam ff niet)
Link naar reactie
dan kanm jee een 98 opstart sikette downloaden van ww.bootdisk.com maar je kan ook partition magic gebruiken om een partitie aan te maken... en het klopt dat windows je schijf niet ziet dat is omdat die niet geformatteerd is. al je een windows xp cd hebt kan je hem ook formateren door je pc op te starten vanaf die cd.
Link naar reactie
Als ik het met de windows XP setup-cd doe, dan kan ik hem niet vinden...ik heb hem toch wel goed aangesloten dacht ik zo...stroom zit erop, en de S-ATA kabel zit er ook in...moet ik misschien een jumper overzetten? Er is nog een ingang/uitgang over, moet ik daar misschien iets mee doen?
Link naar reactie
[quote:3f85a7df26="royzwiers"]in de windows xp setup moet je ergens op f ofzow drukken om scsi\sata drivers te installeren. en die drivers heb je als het goed is op diskette en anders download je ze even van de site van je mobo fabrikant.[/quote:3f85a7df26] juist, aan het begin vd installatie komt windows met de vraag, dacht F6. Dus als je setup opstart en wegloopt mis je die boodscahp cq mogelijkheid
Link naar reactie
[quote:c8f932c8dd="@ liq.."]Download Description Version O.S Size Adaptec AIC-7902 SCSI Driver 3.0.0.0(WHQL) Win2000, WinXP, WinNT 0.89 MB Kan dit wat zijn?? S-ATA en SCSI zijn toch hetzelfde??[/quote:c8f932c8dd] NEEN drivers moet je op cd van je mobo vinden, nogmaal verkennen btw wat is nu precies de link van gygabyte ?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...