Ga naar inhoud

pc sluit spontaan af


Aanbevolen berichten

Onderstaande pc heb ik sinds 2 weken en ben er erg tevreden over. Spellen als Far Cry, Max Payne2 spelen als een trein. Echter met het spel Colin Mcrae Rally 4 heb ik een probleem. Dit spel heb ik nu een week en vanaf vrijdag sluit de pc spontaan af nadat ik een tijdje (half uur) heb gespeeld. Mijn vermoeden is dat de processorkoeler het probleem is , maar dat weet ik niet zeker. Bij Far Cry, toch een redelijk zwaar spel, wordt de processor ca. 48- 49 graden, bij CMR4 komt ie over de 50 graden en volgens mij gaat het daar dus mis. Of hebben jullie misschien een ander idee wat het zou kunnen zijn?
Link naar reactie
Nou, een temperatuur die iets boven de 50 graden ligt, stressed, moet niet al een reden zijn voor uitval. Het is wel een hoge temperatuur, maar AMDtjes kunnen dat wel hebben. Misschien moet je het eerder zoeken in je voeding. Wat voor merk/wattage heeft jou voeding? Je hebt al gekeken op de site van CM4 voor patches? Wil misschien ook wel werken.
Link naar reactie
ik vind 50 graden overigens wel wat veel voor een athlon64 ik heb er ook een en stressed komt hij nie hoger dan 40 graden en idle is hij 29 graden.Maar volgens amd kunnen ze max 70 graden worden dus lijkt mij nie de reden voor uitval.lijkt mij ook eerder een voedings probleem. groetjes mc lick
Link naar reactie
Ik dacht dat ik de laatste drivers had geinstalleerd, maar zal nog kijken of dat idd zo is. Tevens zal ik kijken of er voor CMR4 een patch is. Kan het misschien aan het stuurtje liggen die ik gebruik? Dit is een Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel van al een paar jaartjes oud. De originele drivers zijn voor win 95 en 98. Dit stuurtje is al niet meer terug te vinden op de site van Thrustmaster. Heb wel drivers gedownload, echter van een ander stuurtje die er een beetje op lijkt.
Link naar reactie
Is misschien ook een mogelijkheid. De installatie verliep al niet vlekkeloos, beide de 2e cd ging het mis, waardoor ik de stup af moest sluiten. Ik kon echter geen uninstall uitvoeren. Ik heb toen de map CMR4 handmatig verwijderd en daarna de handel opnieuw geinstalleerd. Ik zal het morgen proberen, heb er nu helaas geen tijd voor.
Link naar reactie
Voor ik het spel kocht (dus legaal, ik ben niet zon illega spelletjes liefhebber) had ik de demos geinstalleerd. Voordat ik het spel ging installeren heb ik netjes via uninstall de beide demos verwijderd (pc niet opnieuw opgestart). Bij het installeren van de 2e cd ging het na een tijdje mis. Kreeg een melding als "verkeerde volume in cd-rom, doe CD1 in cd-rom". Dat werkte natuurlijk niet, waarna ik probeerde de reeds geinstallerde onderdelen te uninstallen, maar dat kan natuurlijk niet omdat de setup niet volledig was uitgevoerd. Dus toen heb ik maar handmatig alles wat in de verkenner stond verwijderd. Daarna kon ik het spel wel installeren, echter niet op de normale manier. Normaal krijg je een begin venster met daarop installeren erop te zien, behalve ik dus. Ik heb het spel geinstalleerd via openen en daarna op setup geklikt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...