Ga naar inhoud

psu volt lijnen


Aanbevolen berichten

Je kunt in de regel een verschil van 8 a 10% afwijking als max beschouwen De Vcore kan ik niks over zeggen omdat ik niet weet wat voor proc. het is. De rest lijkt me echter niet schrikbarend veel af te wijken,als dit de voltages onder belasting zijn (ff MBM5 voltages loggen terwijl je bv 3dmark draait of een dvd compressed)
Link naar reactie
Je 5V is aan de lage kant. Je 12V aan de hoge. In het algemeen is er een relatie tussen deze 2 en het stroomverbruik op de 5V. Als je de 5V gaat belasten, zakt de spanning in. Je voeding zal dit proberen te compenseren door de 5V iets op te schroeven. Als dit niet meer mogelijk is (de "electronische regelaar" staat maximaal open) zal de voeding de 12V gaan opschroeven. Dit geldt niet voor alle voedingen (hangt af van het ontwerp), maar als ik jouw waardes zie heb ik het idee dat dat wel het geval is. De conclusie die je hieraan mag verbinden is dat je voeding te zwak is. Je waardes zijn 'idle' gemeten, onder belasting wordt het nog erger.
Link naar reactie
[quote:94681f018c="belske"]ik heb deze op het oog Q-Tec ATX 400W Dual Fan Gold en helemaal niet duur maar of ie stabiele voltlijnen afgeeft weet ik niet[/quote:94681f018c] 't Is geen supervoeding ofzo. Eigenlijk bedoelen we hoer met een merkoeding, voeidingen van degelijk merken, dus Tagan, Enermax, Levicon, Antec. Die maken goede voedingen. Het nadeel is dat die ook wel duur zijn. 60 euro of meer ongeveer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...