Ga naar inhoud

upgraden


Aanbevolen berichten

hallo iedereen van het computer totaal forum ik wil iets aan me pc upgraden maar ik zit een beetje te twijfelen of ik nou extra geheugen moet kopen of een hardeschrijf exstra mijn geheugen is samsung pc 2700 2x256mb dual channel en mijn schijf een een maxstor 40 ghz alvast bedankt voor jullie reactie
Link naar reactie
- wat zijn je andere specs. Dus processor, videokaart e.d. - wat doe je zoal met je pc - wat is je budget - je denkt dat je misschien een nieuwe hd gaat kopen. Is dit omdat je een snellere wilt of omdat je ruimtegebrek hebt? Voor normaal computergebruik is 512mb geheugen voldoende. Nog eens 512mb erbij merk je bijna niet.
Link naar reactie
[quote:90fb617a80="blink"]wat ik het meeste doe is gamen mijn spec zijn amd2400 met gigabyte moederbord en een asus fx5600 ultra kaart en een harde schijf is gewoon omdat ik in de toekomst ckr ruimtegebrek ga krijgen en jah ik zou mijn pc graag wat sneller willen hebben[/quote:90fb617a80] welke spellen speel je? 512mb geheugen moet wel genoeg zijn voor een game pc. Ik zou eerder je videokaart upgraden (eerst ff wachten op de nieuwe grafische kaarten van ATI en Nvidea). ALs je ruimtegebrek krijgt, dan moet je gewoon een extra hd kopen... Heb je een SATA connector op je mobo?? Ja, dan zou ik een SATA schijf kopen en anders gewoon een IDE harddisk. de Maxtor diamondplus9 serie was dacht ik goedkoop, snel en stil, zolang die maar niet hard hoeft te werken.
Link naar reactie
Je HD zit nu nog met zon brede kabel verbonden met je moederbord(=ATA) er is inmiddels een nieuwe standaard op dit gebied (=SATA) In het kort komt het erop neer dat het protocol nu anders is, het voordeel hiervan is dat bv een langere kabel mogelijk is die ook dunner kan zijn dan die brede kabel (Nog veel meer over te vertellen maar das niet nodig, gewoon een nieuwe standaard dus)
Link naar reactie
Nou, ik denk toch dat het grote voordeel van s-ata niet de langere kabels is, dat is gewoon een extraatje, maar de hogere doorvoersnelheid. Met s-ata kan je namelijk veel sneller dingen op een harde schijf zetten dan met gewoon ata... Ik weet niet precies de getallen, maar het was iets met s-ata: 150 en ata 60 (maar ik weet de eenheid niet meer :oops: :roll: )
Link naar reactie
denk dat je dat wel merkt... stel: jij duurt er normaal 1 uur over om naar huis te fietsen, maar vandaag heb je wind mee, en duur je er 50 minuten over...Dan zou ik dat merken. Tis zo dat mijn moederbord maandag pas aankomt, anders had ik je wel kunnen vertellen of je het merkt... maar dat was even een voorbeeldje... :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...