Ga naar inhoud

Nieuwe... ?


Aanbevolen berichten

Hey, ik zou wel eens graag meer info willen hebben over (de gebruikservaringen van) AMD en Intel. Wat is tot nu toe de snelste (en stilste) ? En ik zie altijd Athlon 3200, heeft deze 3.2 GHZ? Komen er binnenkort (<3 mnd) nog nieuwere (snellere, stillere) uit? Ik wordt niet veel wijzer van de sites van de producenten zelf.. Geld speelt (voor deze keer gelukkig) geen rol! :D Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Link naar reactie
[quote:44f4ebbfef="aapjeh"]Hey, ik zou wel eens graag meer info willen hebben over (de gebruikservaringen van) AMD en Pentium. Wat is tot nu toe de snelste (en stilste) ? En ik zie altijd Athlon 3200, heeft deze 3.2 GHZ? Komen er binnenkort (<3 mnd) nog nieuwere (snellere, stillere) uit? Ik wordt niet veel wijzer van de sites van de producenten zelf.. Geld speelt (voor deze keer gelukkig) geen rol! :D Hopelijk kunnen jullie me helpen![/quote:44f4ebbfef] Ze zeggen dat Intel een fractie sneller is met videoberking, en dat amd sneller is met spellen, en intel soms weer sneller is met spellen, kwa prijs prestatie staat AMD nog "wel" bovenaan
Link naar reactie
[b:b91e052b5d]Welke Athlon 64 proc's kunt u op langere en kortere termijn verwachten?[/b:b91e052b5d] (ik heb nu toch nix te doen, daarom maar ff uitgebreid) Op het Athlon 64 platform: Deze zit momenteel op S754. Op deze socket vind u nu de 2800+, 3000+, 3200+ en 3400+. Echter, S754 wordt platgedrukt door S939, op de LANGERE TERMIJN!!! Er zullen nog wel S754 processors komen. Op dit platform mogen we nog zeker een 3700+ verwachten (binnenkort, mss op DE dag (25mei), mss later in 1H04) en als ik de datasheets van AMD zie, kan er zeker ook nog wel een 4000+ aankomen... Dit heb ik echter nog nergens bevestigd gezien! Dan zou in principe S754 van het toneel moeten verdwijnen, maar er gaan ook geruchten (en het staat op de roadmap van AMD) dat er de Paris komt. Deze komt op S754 en zal [i:b91e052b5d]32-bits[/i:b91e052b5d] zijn, echter wel de AMD64 core bezitten. Ook al staat het aangegeven op de roadmap, deze stap lijkt mij zwaar onlogisch. Als de Paris er toch komt, zal hij [b:b91e052b5d]de absolute budget-processor[/b:b91e052b5d] zijn!! Voor de rest zal S754 een stil eind tegemoetgaan. Echter, de A64 gaat over op S939. Op 25mei, er komen dan sowieso 2 versies uit: 3500+ en 3800+! 2H04 zal echter heel rustig verlopen en we kunnen dan pas weer nieuwe proc's verwachten in 1H05. De 4000+ en 4200+. Het enige 'revolutionaire' zou eventueel Paris zijn (die overigens de naam Athlon XP meekrijgt) met de versies 2800+ en 3000+. In 1Q05 kunnen we de 3200+ versie hiervan verwachten. Op het Athlon 64 FX platform gaat er ook het een en ander gebeuren. Wat hier gaat gebeuren is echter veel duidelijker. Nu zit de Athlon 64 FX nog op S940, met de huidige modellen FX-51 en FX-53. De A64 FX gaat van S940 af (de Opteron blijft er nog wel) en verhuist net als de A64 naar S939. Op 25mei (S939-day) zal er dan de S939 versie van de A64 FX-53 en A64 FX-55 komen (mss de FX-55 wat later dit jaar). Voor de rest zegt mijn glazen bol niet zo veel.. :wink: Om het allemaal even compleet te maken zal ik een simpel overzicht (zonder specs) maken van de processors die er nu zijn: A64 2800+ A64 3000+ A64 3200+ A64 3400+ A64 FX-51 A64 FX-53 Als u voor de absolute prijs/kwaliteits-knaller wilt gaan, moet u denken aan de 3200+, evt. 3000+. Hoe het met de P4 zit weet ik niet... En over die kloksnelheid, dat staat toch wel in de faq uitgelegd? :roll:
Link naar reactie
[quote:7e22a4927d="aapjeh"]Hey, ik zou wel eens graag meer info willen hebben over (de gebruikservaringen van) AMD en Intel. Wat is tot nu toe de snelste (en stilste) ? En ik zie altijd Athlon 3200, heeft deze 3.2 GHZ?[/quote:7e22a4927d] Een athlon 3200 zou in verhouding horen te staan met een 3,2 GHz intel processor. (dit is klopt niet altijd precies). De AMD loopt dus op minder GHz maar is net zo snel als een 3,2 GHz. Ikzelf zou op het moment gaan voor AMD 64 omdat in de toekomst alles op 64 Bit software gaat draaien. En dat gaat niet met je AMD XP of Intel pentium 4. :wink:
Link naar reactie
25 mei is geen Socket 939 dag, iemand heeft deze datum uit zijn grote duim volgens mij, op de website van AMD word het tenslotte ook niet gemeld. Ik heb dinsdag de persvoorlichter gesproken van AMD op een besloten meeting van Gigabyte, AMD en nVidia. De beste man wist me te vertellen dat er helemaal geen vaste launch data is, de Socket 939 CPU is al af en moet binnen enkele weken te koop zijn. De directeur van Gigabyte Nederland vertelde me dat een Socket 939 moederbord met nForce 3 250GB chipset eind april begin Mei te koop moet wezen. Socket 754 32-bit AMD cpu is geen gerucht, deze CPU werd bevestigd door de persvoorlichter van AMD aan mij. (tevens de lied hij mij de roadmap zien incl deze CPU's met een rating van 3000+ en 3200+)
Link naar reactie
[quote:37968f6ea4="Red Dragon"] Socket 754 32-bit AMD cpu is geen gerucht, deze CPU werd bevestigd door de persvoorlichter van AMD aan mij. (tevens de lied hij mij de roadmap zien incl deze CPU's met een rating van 3000+ en 3200+)[/quote:37968f6ea4] Idd, dat staat op de roadmap. Dat heb ik ook gezien, maar ik heb ook oude roadmaps gezien met daarop processors die nooit zijn uitgekomen... En kan je je nog de A64 2600+ herinneren? Dat was ook een cpu, waren er ook een aantal van (niet in de verkoop), maar is nooit uitgekomen...
Link naar reactie
[quote:0f64a3fbe2="Red Dragon"]"CPU bevestigd door persvoorlichter AMD" zeg ik net... ik heb het rechstreeks van AMD. die CPU komt er dus wel.... hoe duidelijk moet het voor je wezen?[/quote:0f64a3fbe2] oke, ik geloof wel dat ie er komt hoor, alleen wil ik duidelijk maken dat roadmaps niet altijd kloppen..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...