Ga naar inhoud

Hoe installeer ik in vredesnaam mijn drivers?


Aanbevolen berichten

Ik heb net nieuwe drivers voor mijn geluidskaart gedownload van www.soundcard-drivers.com. Ik krijg een map ( met een soort rits erop ) waarin twee bestanden staan. Een .sys bestand dat tridwave heet en een bestand waar 'setup-gegevens' bij staat. Er staat nergens hoe ik het moet installeren. Mijn geluidskaart is een Packard Bell 192 PCI Voices Dolby Digital. Hoe los ik dit in vredesnaam op? :-?
Link naar reactie
Hallo, Je kunt de map die je gedownd heb enwel een gecomprimeerde uitpakken naar een directory naar keuze. Ga dan naar mijn computer (bureaublad), klik daar rechts op en kies voor eigenschappen, vervolgens klik je op hardware, dan op apparaatbeheer. Nu zoek je naar besturing voor geluid, video en spelletjes, open dat door op het plusje te klikken. klik daar dan met rechts op je audio-controller en kies voor eigenschappen. Nu komt er een scherm in je beeld waar je moet kiezen voor stuurprogramma en vervolgens klik je op stuurprogramma bijwerken.je komt dan iets tegen waar je kunt aangeven waar je het stuurprogramma hebt neergezet en het er vervolgens vandaan moet instaleren. De rest volgt vanzelf.. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
[quote:e392a235a1="zupachris"]Ik heb net nieuwe drivers voor mijn geluidskaart gedownload van www.soundcard-drivers.com. Ik krijg een map ( met een soort rits erop ) waarin twee bestanden staan. Een .sys bestand dat tridwave heet en een bestand waar 'setup-gegevens' bij staat. Er staat nergens hoe ik het moet installeren. Mijn geluidskaart is een Packard Bell 192 PCI Voices Dolby Digital. Hoe los ik dit in vredesnaam op? :-?[/quote:e392a235a1] (Sorry als dit toevallig al in een van de replies staat kheb niet gelezen :oops: ) Nieuwe hardware kan idd zeer goed lukken want Windows heeft zelf al een hoop drivers bij zich, waarmee je dik rond zou moeten komen... Ik heb zelf ook een PB en je zou eventueel op www.packard-bell.nl kunnen kijken bij de specs van hun onderdelen, daar vind je vast wel drivers enzo, al is het een kutsite... Succes
Link naar reactie
[quote:38515d6a4e="@ liq.."]windows heeft een hoop drivers...mag wel zijn, maar mijn moederbord werkt nooit naar behoren nadat windows opnieuw is geinstalleerd...gaat hier om een MSI 6369 of zoiets...[/quote:38515d6a4e]OP zich blijft het een kwestie van uitproberen. Op zich maakt Windows 9x het je niet echt moeilijk. Voer nieuwe hardware uit, kies dan handmatige selectie, op het moment dat je een driver kan kiezen, dan ga je naar driver diskette oid, precieze tekst ben ik kwijt. Gewoon doen, dat zie je vanzelf. Zolang je niet echt iets installeert hoef je nergens bang voor te zijn. Niks doen betekent ook niks leren. ALs daar op klikt verschijnt er een soort verkenner venster waarin je uiteindelijk die ene map kan kiezen die je in je eerste berichtje heb genoemd. Als het goed is, vind WIndows iets in die map (een .inf) bestand. Op zich hoef je die niet aan te wijzen, Windows ziet vanzelf wel of er wat geschikts in staat. Als er niks in staat of Windows vind wel wat maar gaat mopperen dat het niet goed is, dan weet je ook waar je aan toe bent. Wanneer Windows niks kan vinden, dan moet je zelf eens in die map gaan kijken, nou ja, dan kan je nu dus ook al doen. Zit er iets in die map dat install.exe of setup.exe heet? Zo ja, dan moet je dat vermoedelijk uitvoeren. Ook heel interessant zijn bestanden die readme oid heten. Daarin staat vaak zinvolle informatie.
Link naar reactie
Hij heeft zichzelf niet opgeblazen, denk ik. Maar ook in apparaatbeheer is hij nergens te vinden, dus de raad van een vriend om maar eens nieuwe drivers te installeren, heeft niks uitgehaald. Het hele probleem is eigenlijk dat ik sinds de herinstallatie van Windows XP wegens internet problemen, geen geluid meer heb. De geluidskaart is dan ook nog alleen maar in de bios te vinden. Dat is eigenlijk het probleem. Die drivers hoef ik dus nog niet te installeren totdat ik de geluidskaart weer heb gevonden. Waar die toch is? :-?
Link naar reactie
heeft packerd bell een eigen geluidskaart of een van een ander merk (bijvoorbeeld soundblaster) als het een eigen merk kaart is dan staat vast op de site van packerbell wel een setupje ervoor (op .exe) die run je en dan zou hij terug moeten zijn, als het een van een ander merk is zoek je op de site van die fabrikant en zoek je er daar een, als je nieuwe hebt gevonden instaleer je die en zou hij terug moeten zijn. het is me een keer gelukt met een oude compaq laptop door bij google het type in te voeren + videokaart toen ik drivers nodig had voor die videokaart, misschien lukt het je zo ook wel?
Link naar reactie
Zijn die recover cd's van die cd's die alles er opnieuw opzetten en dat je dan alles kwijt bent? Of kun je ook gewoon het audio gedeelte er opnieuw opzetten? Want als je alles er opnieuw op moet zetten vrees ik dat ik het zonder geluid moet stellen. Dit mag namelijk niet van mijn vader, die nog altijd de eigenaar van de computer is. Ik ben wel beheerder. :lol:
Link naar reactie
Volgens mij kan je niet alleen het audiogedeelte erop zetten. En inderdaad, de gegevens van de C:partitie ben je dan kwijt, kan je natuurlijk wel ff backuppen. [b:ac7adfc704][color=red:ac7adfc704]Waarom begrijpen ze dat bij PB dan ook niet en delen gelijk de HD in meerdere partities in.[/color:ac7adfc704][/b:ac7adfc704] :evil:
Link naar reactie
Oh ja, mijn vader vind dat van die recover cd geen goed plan. Hij zegt dat er in de zomervakantie wel iemand komt die er verstand van heeft. Diegene is systeembeheerder op zijn werk. Waarschijnlijk gaat die ook met die recover cd aan de gang, maar goed. Spelletjes mag ik in ieder geval op de ( flink snellere ) computer spelen die hier een halve meter naast mij staat. Voor de rest is het dus wachten tot de zomervakantie. :cry:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...