Ga naar inhoud

Corsair XMS512 3200C2PT


Aanbevolen berichten

hallo ik heb zonet mn 2e 512MB RAM gehaald van corsair de CMX512-3200C2PT 400Mhz CL2 (zelfde als die ik al had) maar als ik de 2 bijna identeke(v1.2 & v3.1) rammetjes naast elkaar zet in mn mobo in de 2 blauwe dimm sloten 2&3(dual channel sloten?) dan start mn pc niej op, wel als ik dimm slot 1 &2 gebruik. En dan in mn bios zie ik dat ze nog op CL3 draaien ook? wat moet er ingesteld worden om ze dual channel te laten draaien en op Cl2. En kan het liggen aan mn front side bus van mn AMD 2600? Badankt alvast.
Link naar reactie
[quote:30db0c9ac0="Vandread"]andere chips.... V1.1 was het beste zelfs voor overclockers... dus in principe latere productie ja :)[/quote:30db0c9ac0] En ik nog zeggen tijdens de aankoop dat V3.2 wel niet zal uitmaken :( Bij PCL Computers zijden ze dat v1.2 niet meer te krijgen was vandaar dat ik deze maar genomen heb omdat ik dacht dat het geen verschil maaktu. of is er een ander corsair geheugen wat wel 100% gelijkenis heeft qua chipstet en prestaties ik heb nog 7 dagen als inruil optie. want ik denk dat ze nu ook niet in dual channel draaien en dat is wel de bedoeling. En bij PCL werken ook niet al te veel wetende mensen. laat staan de technische diens van pcl( ik zal ze toch even bellu wie weet).
Link naar reactie
[quote:28dbbb4ed5="gerben"]Je hebt drie dimm sloten. Twee vlak naast elkaar, een derde iets verder van de andere af. Voor dual channel moet er iig een module in dat losstaande slot geplaatst worden. Op dit plaatje dus de onderste twee sloten: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/enlarge.htm[/quote:28dbbb4ed5] dat is onderandere het probleem als ik ze in dimm 1&2 stop doet du pc het gew(zo goed als :( ). stop ik ze in 2 & 3 (3=losstaande)dan doet mn pc nix. Dimm 1 is zwart en dimm 2&3 zijn bij mij blauw.
Link naar reactie
[quote:2f54d86e36="Nick'86"]Zou het niet zo kunnen zijn dat het moederbord perse wil dat er ook geheugen in dimm 1 zit? zoals het bij sommige mobo's het geval is dat je de geheungens er op een bepaalde volgorde moet zitten?[/quote:2f54d86e36] Tuurlijk als dimm 2&3 voor dual channel is gemaakt :D . Als je 3 bankjes er in stopt kan i niet meet in DUAL channel draaien. Dan zou dual channel zinloos zijn omdat je in dimm 1 een bankje moet hebben :) . oja (of ik heb de gebruikshandleiding niet begrepen :lol: )
Link naar reactie
[quote:3d80c9867d="Cable guy"][quote:3d80c9867d="Nick'86"]Zou het niet zo kunnen zijn dat het moederbord perse wil dat er ook geheugen in dimm 1 zit? zoals het bij sommige mobo's het geval is dat je de geheungens er op een bepaalde volgorde moet zitten?[/quote:3d80c9867d] Tuurlijk als dimm 2&3 voor dual channel is gemaakt :D . Als je 3 bankjes er in stopt kan i niet meet in DUAL channel draaien. Dan zou dual channel zinloos zijn omdat je in dimm 1 een bankje moet hebben :) . oja (of ik heb de gebruikshandleiding niet begrepen :lol: )[/quote:3d80c9867d] wacht ff iets te snel gepost :oops: :lol: , dan zou t idd zinloos zijn. Of de makers van het mobo waren niet zo slim. Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat er misgien iets anders moet worden ingesteld misschien een jumper op het mobo om te switchen? of een instelling in de bios?
Link naar reactie
[quote:69e58b230e] wacht ff iets te snel gepost :oops: :lol: , dan zou t idd zinloos zijn. Of de makers van het mobo waren niet zo slim. Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat er misgien iets anders moet worden ingesteld misschien een jumper op het mobo om te switchen? of een instelling in de bios?[/quote:69e58b230e] miss heb je dit ook dit iets te snel gepost als het zo makkelijk was was ik hier niet :D En nu serieuse andwoorden graag En ik denk zelf dat de dual channel pas tot zn recht komt als het op 400Mhz kan draaien(met een AMD 3200 dus) Memory QVL TABLE van de Asus site Corsair CMX512-3200C 2XMS3202 v1.1 2.5 512M Double Idd v1.1 :(
Link naar reactie
[quote:4ee54a3e02="Cable guy"] Als je 3 bankjes er in stopt kan i niet meet in DUAL channel draaien. Dan zou dual channel zinloos zijn omdat je in dimm 1 een bankje moet hebben :) [/quote:4ee54a3e02] en als het goed is is dit wat je zegt onzin... ;) ik wil 256 x 2 + 512 gaan draaien (256x2 voor benchen :lol: ) dit zou in principe gewoon in dual chnl draaien Corsair CMX 512-3200 C2PRO = zelfde chips als die v1.2 geloof ik v1.1 = winbond bh-5 (bh5 is laatste wat er in het typenummer van de chippies staat) en dat is meestal met heel veel wel goed compatible en word al een hele tijd niet meer gemaakt) je kan ook es voor v1.2 of pro op 2ehands zooi kijken ofzo? http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/geheugens.htm?zoek=corsair&av=a&pv=&fo=&rv=15
Link naar reactie
Dennk dat het beter is om andere te halen http://www.corsairmemory.com/corsair/xms.html#xms Matched pairs for today's hot dual channel motherboards. TWINX modules are tested in pairs, in dual channel motherboards, at very aggressive latency settings for optimum performance and compatibility. dan geef ik deze terug en verkoop ik de andere die wel 100% t zelfdu zijn. http://www.corsairmemory.com/corsair/products/specs/twinx1024-3200ll.pdf (heel toevallig int zelfdu mobo)
Link naar reactie
[quote:937476a496="pcguy"]dat nieuwe geheugen zal wel niet fris zijn of het oude, [url=www.memtest.org]download even memtest 86, brand op een cd r of een cd rw en draai die hij mag geen fouten geven, als hij fouten geeft doe het dan nog een keer per module zodat je kan zien welke er kapot is[/url][/quote:937476a496] ik heb mn Ram er voor de zoveelste keer in/uit gehaald andere posities geprobeerd en nu doet i het wel in eens(Dual channel zie ik via Memtest86, Bedank he!) geen errors maar mn CAS is wel hoger geworden. info(bios): Memory Freq: by SPD Resulting Freq: 200MHz Memory timings: Optimal SDRAM Active Precharge Delay: 8 SDRAM RAS to CAS Delay: 3 SDRAM RAS Precharge Delay: 3 SDRAM CAS latency: 3T FSB Spread Sprectrum: 1.00% AGP Spread Sprectrum: 0.50% (V3.1 moet in Dimm2 en V1.2 in Dimm3 vaag verhaal)
Link naar reactie
[quote:15267d6f2f="Vandread"]je cas draait op hoogste modus :-? neem aan dat je daar geen low latency voor koopt... bel anders ff met die winkel of ze suggesties hebben :)[/quote:15267d6f2f] jah idd en mn 3dMARK03 score is ook niet echt verbeterd denk 30 punten komt door mn CAS denk ik :( (nu ik ipv 512 1024 heb) terwijl dual channel volgens de corsair site ongeveer 322 points meer moet op kunnen leveren. en Delay is ook veel lager heb ik ergerns gezien datt 7 moet zijn ofzow http://members.lycos.nl/mirror02/3Dmarks/ (weet iemand waar ju kunt registreren op de futemark site ik word doorverwezen naar een knop in 3dmark03 prog zelf maar die komt uit op de pagina die de melding geeft dat ik moet klikken op een knop van 3dmark03 prog zelf :lol: )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...