Ga naar inhoud

extra cooling of niet?


Aanbevolen berichten

in mijn kas zit nu het volgende qua cooling: zalman 7000Cu S478 / S754 (enorm geval) op mn amd64 3200 standaard coolertje op de radeon9800 pro en nog een fan van ongeveer 15 bij 15 onder mijn voeding maar verder dus geen normale casefans en dat vond ik een beetje raar want er word nu dus geen lucht in geblazen alleen uitgespuugd (en dat is behoorlijk warm) er zit wel nog een mooi roostertje waar ik er een achter kan plakken dus mijn vraag is is dit verstandig of zijn de huidige fans genoeg? ik zou het zonden vinden om de boel nu al te laten koken (ik wil nog wel gaan klokken want een pifast van +-65 vind ik te laagjes
Link naar reactie
[quote:03f802462c="=def=appelseal"]waar vind ik die in mn bios?[/quote:03f802462c] Kijk in je BIOS ergens bij advanced chipset config zal het waarschijnlijk staan en verder, op het eerste gezicht lijkt het mij niet noodzakelijk, maar dat is natuurlijk maar een vooroordeeltje dus kijk toch maar eerst ff je temps na. download anders ff SiSoft Sandra Pro 2002 vanaf www.up2dat.com ->direct downloads: other. T'is niet bepaald legaal denk ik, maar jij krijgt er geen problemen mee, eerder die webmaster... SiSoft Sandra is trouwens een zeer uiterst fijn programmatje! Carlo
Link naar reactie
[quote:8ff7bc8f7c="=def=appelseal"] maar verder dus geen normale casefans en dat vond ik een beetje raar want er word nu dus geen lucht in geblazen alleen uitgespuugd (en dat is behoorlijk warm) er zit wel nog een mooi roostertje waar ik er een achter kan plakken [/quote:8ff7bc8f7c] als ik jouw was plaats een 8 x 8 fan inlaat dus een fan die lucht inblaast. In jouw systeem vind geen circulatie plaats er wordt alleen lucht uitgeblazen. plaats een fan 8 x 8 ofzo die lucht in blaas dat scheelt echt
Link naar reactie
ik zou toch proberen om onder de 40 graden te blijven. Hoe hoger de casetemp, des te hoger de temperatuur van de processor omdat de fan die daar op zit, steeds warmere lucht rondperst en dus een hoop koelvermogen mist. Papstfans zijn erg stil en werken erg goed. Ik ben ook erg tevreden over mijn thermaltakefans. Kijk je wel ff wat voor maat er in je case past? Dat je niet een te grote koopt :wink:
Link naar reactie
[quote:59f3eeb008="bbx"]ik zou toch proberen om onder de 40 graden te blijven. Hoe hoger de casetemp, des te hoger de temperatuur van de processor omdat de fan die daar op zit, steeds warmere lucht rondperst en dus een hoop koelvermogen mist. Papstfans zijn erg stil en werken erg goed. Ik ben ook erg tevreden over mijn thermaltakefans. Kijk je wel ff wat voor maat er in je case past? Dat je niet een te grote koopt :wink:[/quote:59f3eeb008] Daar ben ik het mee eens ;). 40 graden is id tikkie hoog, maar koop wel zo low-noise als mogelijk Zo, deze mag op slot?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...