Ga naar inhoud

MemTest86:Resultaten


Aanbevolen berichten

Wie weet of dit resultaat van Memtest een beetje klopt: 6000 errors in 10 minuten en volgens memtest kan mijn geheugen ongeveer 2000 mb\s schrijven terwijl het twee modules PC3200 op een 800 MHZ FSB zijn.Verder staat de processor wel op de goede snelheid dus de instellingen van de FSB staan niet fout Zijn mijn geheugenbankjes nou kapot of niet?Want ik had laatst in farcry ook een melding over dat ie iets niet kon vinden in het geheugen.
Link naar reactie
nee, dan niet. Maar mocht je een behoorlijke ocer zijn, dan kun je al gauw fluiten naar je garantie natuurlijk. Als ik jou was, zou ik er eerst mee terug gaan en er verder niets meer aan doen. of memtest nog een keertje laten draaien en kijken wat voor resultaten die geeft voor de tweede keer. (wel posten dan he? :wink: )
Link naar reactie
[quote:b78d07dd1e="Allardje"]Dat reepje is een paar maanden oud, dus ik ga er wel een keer mee terug.En ja, ik heb een beetje voor 2 minuten overgeklokt op een paar mhz meer, maar dat maakt toch niet zoooo veel verschil?[/quote:b78d07dd1e] misschien niet zo'n groot verschil ...toch maar ff mondje dicht tegen de comp. boer! heb memtest ooit een een 1/2 uurtje laten lopen : 0 errors . 6000 errors in 10 minuten , dan lijkt mij dat je geheugen niet helemaal in orde is . gewoon voor de garantie gaan!!
Link naar reactie
Deze screenshot komt ook niet uit memtest, maar uit een vastgelopen Far Cry.Memtest heb ik ook gewoon onder dos gedraaid, maar hij gaf nog steeds foutmeldingen. Ik heb nu ook een van de 2 geheugenreepjes er uit gehaald en memtest gedraaid met een reepje, en hij gaf ineens geen foutmelding meer!Ik weet wel wat dat betekent!
Link naar reactie
Memtest86 onder DOS draaien nog wel. Memtest86 draait om een Linux kernel, dus de meeste mensen hier gebruiken zonder dat ze het weten elke keer als ze hun geheugen checken GNU/Linux :) @TS: Er is dus duidelijk iets mis met je geheugen of met je memcontroller. Heb je toevallig nog een andere PC waar je het reepje in kan testen? Als hij daar ook errors geeft moet je er gewoon mee terug gaan.
Link naar reactie
Klinkt als terugbrengen, zeker bij dit soort ernstige problemen. Het kan zijn dat het geheugen wel okay is maar absoluut ongeschikt voor het gebruikte moederbord. Zelf alleen dot soort problemen gehad (toevallig) met 266 geheugen Samsung en Kingston, gekocht bij verschillende winkels. Beide heb ik terug kunnen brengen. Op het Kingston zat zogenaamd geen garantie meer, maar bij hoge uitzondering kon het geheugen 6 weken na koop (!) bij uitzondering teruggebracht worden ... Wel vaker defect geheugen gehad (ook omgeruild) die 1 of meer fouten vertoonden met Memtest86.
Link naar reactie
Foutmeldingen van Memtest86 krijg ik al bij de eerste run. De kans dat een volgende run meer of minder fouten oplevert, tja, dat kan in theorie. Goed werkend geheugen (of eigenlijk een goed werkend systeem) zal onder alle omstandigheden geen fouten geven. Ingeval van fouten, dan hoeft niet persé het geheugen defect te zijn, het kan ook een samenloop van omstandigheden zijn. Op zich legt Memtest86 dat zelf ook uit.
Link naar reactie
[quote:57fc994bb1="Allardje"]Het mobo is een P4P800 Deluxe en de reepjes zijn van A Data met de code:ADD8608A8A-5B met een 8*32 opstelling van de chips.Ze staan op de asus site.[/quote:57fc994bb1] Dat is de reden dat ik deze 2 merken noem. Dat zijn A merken, ook klopten de chipnrs met die van ECS validation lijst (voor de K7S5A). En toch werkte dat niet. Asus lijkt me een betrouwbaar merk, toch zal hopelijk bij uitzondering, door bijvoorbeeld door de spreiding in kwaliteit van de chips, best wel eens een setje juist wel of juist niet werken. Een goede test is best moeilijk, en zelfs dan, tja weet je het vermoedelijk nog niet zeker. Overigens heb ik met het merk Infineon en Dane Elec nog geen problemen ondervonden. Het door mij gebruikte Dane Elec type is niet goedgekeurd door ECS.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...