Ga naar inhoud

Geheugen prijzen???


Aanbevolen berichten

Ik had 2 weken geleden 512 mb ddr333 besteld voor 81 euro van Kingston. Nu ging me pc ondertussen kapot dus kon niet in doen, had het al wel betaald maar winkel zou het bewaren. Kom ik vorige week terug was me geheugen ondertussen doorverkocht. Ik zo wtf, maar kreeg wel geld terug. Kom ik thuis zie ik op alternate dat het ineens 122 euro kost!!!. Dit is 40 euro meer. Nu snap ik waarom het was doorverkocht. Wel naaistreek!. Maar goed weet iemand wanneer prijzen weer dalen of blijft dat een half jaar zo???.
Link naar reactie
[quote:2171bda584="Belg"]Als je dat van tevoren weet ben je zo miljonair. En als jij het geweten had, had je het wel opgehaald.[/quote:2171bda584] urm ik had het betaald dus was van mij (echt belgische opmerking...). Er is vaak gewoon een reden waarom prijzen omhoog gaan dat zal in dit geval ook zo zijn (grote vraag met paasdrukte?, verandering productiecapaciteit?)
Link naar reactie
Dat noemen ze de Vrije Ondernemingsgewijze Productie. M.a.w. ze proberen je als consument gewoon te naaien als dat mogelijk is. Hoe hoger de prijzen, hoe hoger de winst voor zowel de winkel als de fabrikanten. Het enige wat je kunt doen is wachten tot de prijzen weer dalen (en dat is als de vraag daalt of als de fabrikanten meer gaan produceren - doen ze waarschijnlijk niet).
Link naar reactie
Het is al weken bekend dat de geheugenprijzen omhoog vliegen. Als je dus echt geheugen nodig hebt, moet je het gewoon meteen kopen. En niet nog een weekje aanzien of zo. Maar goed, als je al een rekening ontvangen hebt, en die betaald, dan hebben ze het maar te leveren voor die prijs. Toch?
Link naar reactie
[quote:b6091887d2="sdk"]Ik had 2 weken geleden 512 mb ddr333 besteld voor 81 euro van Kingston. Nu ging me pc ondertussen kapot dus kon niet in doen, had het al wel betaald maar winkel zou het bewaren. Kom ik vorige week terug was me geheugen ondertussen doorverkocht. Ik zo wtf, maar kreeg wel geld terug. Kom ik thuis zie ik op alternate dat het ineens 122 euro kost!!!. Dit is 40 euro meer. Nu snap ik waarom het was doorverkocht. Wel naaistreek!. Maar goed weet iemand wanneer prijzen weer dalen of blijft dat een half jaar zo???.[/quote:b6091887d2] Geheugen prijzen zijn meestal dag of week prijzen; ze schommelen enorm... SDram wordt nu niet of nauwelijks meer geproduceerd, en daarom stijgen de prijzen ervan als pijlen omhoog; 128 mb SDram pc133 kostte 4 maanden geleden nog maar 18/20 euro, nu dik 40 euro's... Je moet er echt vroeg bij zijn met deze onderdelen. Nu moet je bijvoorbeeld ook beter een tijdje geen 32 bit Athlon moederborden gaan kopen, aangezien AMD besloten heeft haar probductie geheel op 64-bit te gaan richten. Ook nieuw geheugen is zo, maar dan meer omgedraaid; eerst was het nog zeer duur vanwege de grote vraag naar het nieuwe (dus betere) DDR ram, en nu begint het een steeds normalere zaak te worden omdat SDram goedkoper wordt en mensen liever DDR gaan kopen - en door de ontwikkeling van nog beter geheugen (wat er overigens nog niet is, bv. DDR2)... het is dus slim een soort van grafiek bij te houden van de prijsverschillen per WEEK zelfs. Carlo
Link naar reactie
[quote:901b0e85b0="gerben"] Maar goed, als je al een rekening ontvangen hebt, en die betaald, dan hebben ze het maar te leveren voor die prijs. Toch?[/quote:901b0e85b0] je hebt het betaald dus het is van jou die module(s) en nu geven ze je geld terug, lijkt mij dat je kan zeggen van ik heb afgesproken dat ik dat geheugen kreeg voor die prijs dus jullie leveren dat geheugen maar voor die prijs!!!! (komt er dus op neer dat ik het met gerben eens ben)
Link naar reactie
[quote:53c8340719="pcguy"][quote:53c8340719="gerben"] Maar goed, als je al een rekening ontvangen hebt, en die betaald, dan hebben ze het maar te leveren voor die prijs. Toch?[/quote:53c8340719] je hebt het betaald dus het is van jou die module(s) en nu geven ze je geld terug, lijkt mij dat je kan zeggen van ik heb afgesproken dat ik dat geheugen kreeg voor die prijs dus jullie leveren dat geheugen maar voor die prijs!!!! (komt er dus op neer dat ik het met gerben eens ben)[/quote:53c8340719] Maar dat wordt nu een beetje lastig, omdat hij z'n geld heeft terug gekregen. Als je hij nou meteen had gezegt van dit pik ik niet en ik wil gewoon m'n geheugen, dan had het nog gekunt. Maar dat kan nu niet meer :-? .
Link naar reactie
Ze leveren een wanprestatie. Jij hebt betaald voor de geheugenmodules, derhalve is de koop gesloten. Overigens is reeds sprake van koop (volgens burgerlijk wetboek) indien de verkoper en koper het eens zijn over de prijs en de te leveren goederen/dienst. in dit geval zijn de goederen alleen nog niet geleverd. Juridisch hebben ze geen poot om op te staan. Ze zijn verplicht alsnog de modules te leveren tegen de afgesproken prijs. Teruggaan naar de winkel en alnsog eisen dat ze het geheugen leveren tegen die lagere prijs.
Link naar reactie
Je kan natuurlijk altijd terug gaan en het proberen. Maar de kans is erg kleing dat je het geheugen voor de oude prijs krijgt. En mocht het geheugen nou bijvoorbeeld goedkoper geworden zijn, dan wilde jij het vast ook niet voor de oude prijs, maar je hebt dan wel een koop overeenkomst voor de oude prijs. En je hebt je geld terug gekregen, dus eigenlijk heb je geen poot om op te staan, maar wie niet waagt die niet wint. :wink:
Link naar reactie
[quote:2d84cbab9a="pcguy"][quote:2d84cbab9a="gerben"] Maar goed, als je al een rekening ontvangen hebt, en die betaald, dan hebben ze het maar te leveren voor die prijs. Toch?[/quote:2d84cbab9a] je hebt het betaald dus het is van jou die module(s) en nu geven ze je geld terug, lijkt mij dat je kan zeggen van ik heb afgesproken dat ik dat geheugen kreeg voor die prijs dus jullie leveren dat geheugen maar voor die prijs!!!! (komt er dus op neer dat ik het met gerben eens ben)[/quote:2d84cbab9a] Hier ben ik het totaal mee eens - maar helaas, prijzen stijgen en sdk heeft recht op het destijds betaalde bedrag... Dus moest sdk inderdaad meteen klachten indienen en materiele vergoeding eisen, maar nu kan hij - als we nogsteeds op hetzelfde product munten - alleen vergoeding in vorm van geld eisen, of een goedkoper product, al klinkt dit onrechtvaardig. Carlo
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...