Ga naar inhoud

Is dit een goed systeem


Aanbevolen berichten

Hmm ik ben dan nog zo'n fanatieke GNU/Linux aanhanger, ik heb er zeer mijn twijfels over of een GNU/Linux systeem in combinatie met een Radeon videokaart sneller is dan een Windows systeem op dezelfde PC. De ATI drivers zijn namelijk tegenwoordig al wel behoorlijk goed, maar emoet ook nog een hoop gebeuren. Je kunt gewoon DX10 spellen spelen met de videokaarten van nu hoor, maar je mist dan gewoon de specifieke DX10 functies. Zo zie je bijvoorbeeld met een DX7 kaart geen mooi doorzichtig water in een game als Morrowind, omdat hiervoor een DX8 techniek gebruikt wordt. DX10 zal overigens nog wel even op zich laten wachten hoor. DX9 is nog vrij nieuw en de eerste spellen die hier gebruik van maken zijn net pas uit.
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Wat is linux precies ook een besturingssysteem? Ben ik die dingen een leek. Van die site die je gaf kan ik geen wijs uit worden hoor. Er komt denk ik toch wel windows op want die ben ik al jaren gewend en met was aanpassingen loopt xp best aardig vind ik. Mich! (nog steeds nix gehoord over die vragen mmm :-? )
Link naar reactie
Linux is een opensource besturingssysteem, en daardor mag je het zelf wijzingen en is de broncode bekend. Maar linux is niet echt besturingssyteem voor spelletjes. Daarom speciaal voor games gewoon gaan voor microsoft windows. Maar een voordeel van linux is wel dat het gratis is te downloaden. 8)
Link naar reactie
[quote:b1d6d79b63="MichelG"]Linux is een opensource besturingssysteem, en daardor mag je het zelf wijzingen en is de broncode bekend. Maar linux is niet echt besturingssyteem voor spelletjes. Daarom speciaal voor games gewoon gaan voor microsoft windows. Maar een voordeel van linux is wel dat het gratis is te downloaden. 8)[/quote:b1d6d79b63] aanvulling: stabieler (je vind xp stabiel maar na een week linux zul je er iets minder positief over zijn omdat linux veeeeeel stabieler is) weinig tot geen virussen en rotzooi heel compleet (hoop software ingebouwd zoals bijv. openoffice een soort office pakket die ook met mickeysoft office files overweg kan) het enige nadeel is als je het mij vraagt die games, maar met bijv wineX valt dat op te lossen (echter nog niet alle games werken en het is nog even klojen) aanvulling\\ die website is een site om linux te downloaden, je hebt verschillende distrubuties, allemaal met een linux kernel en daaromheen is het allemaal net een klein beetje anders opgebouwd de een gebruikers vriendelijker de andere kan je wat meer mee enzovoorts. paar bekende distributies zijn: [b:b1d6d79b63]redhat[/b:b1d6d79b63] (niet meer te downloaden) [b:b1d6d79b63]fedora[/b:b1d6d79b63](afgeleid van redhat, nog wel te downloaden) [b:b1d6d79b63]mandrake[/b:b1d6d79b63] (frans, gebruiksvriendelijk) [b:b1d6d79b63]slackware[/b:b1d6d79b63] [b:b1d6d79b63]smoothwall[/b:b1d6d79b63] (voor servers) [b:b1d6d79b63]xandros[/b:b1d6d79b63] (deze is heel gebruiksvriendelijk, maar hij kost wel 90 euro maar daarvoor heb je wel een office pakket (mickeysoft zo'n 400 euro ofzo?) een fatsoenlijke browser, goede netwerk ondersteuning, en een emulator(soort windows environtment zodat je windows progs kan runnen al kunnen niet alle)) [b:b1d6d79b63]suse[/b:b1d6d79b63], hele bekende linux distributie, [b:b1d6d79b63]knoppix[/b:b1d6d79b63], deze brand je op een cd, en dan start je van de cd op en werk je vanaf de cd, het is vrij traag omdat je vanaf een cd werkt en het is lastiger met opslaan en dergelijke omdat op een cd opslaan wat lastiger is, het is echter wel heel mooi om te leren wat linux is, en het te proberen enzovoorts nog een voordeel van linux is dat het perfect samen met windows op een systeem kan, dus je zou het een keer kunnen proberen, toen ik dat deed viel me mond open van stability en de snelle instalatie, 5 minuten later werd ik rood van woede dat het niet wilde lukken en een halfuur later was ik verkocht, de volgende dag heb ik windows eraf gegooit omdat het weer een domme foutmelding gaf (die krijg je bij linux niej) en je neemt 64bits systeem, mickeysoft heeft een beta vol met fouten die 64 bits gebruikt en een 32bits versie, die 32bits kies jij (prof is overigens ook 32bits) dus die windows is echt een bottleneck (ik heb het me oom uitgelegd met een voorbeeld dat je nu een 4 baans weg hebt maar de auto's maar op 2 banen kunnen rijden omdat ze geen ondersteuning hebben om ook op de andere te rijden)
Link naar reactie
[quote:0d0c8f9015="NoepZoR"]je kunt knoppix volgens mij ook op je hdd installeren voordeel aan knoppix is dat het veel hardware ondersteund en er zitten veel programma's bij.. :) GrtZ [url=www.grolsch.nl]Noep @ Grolsch®[/url][/quote:0d0c8f9015] bij elke zowat elke linux distro zitten veel programma's en linux ondersteunt nou eenmaal veel hardware omdat het fatsoenlijk in elkaar zit (in tegenstelling tot mickeysoft waar je na een install nog een week bezig bent om fouten eruit te gooien en alles optimaal te krijgen)
Link naar reactie
[quote:232d102b84="pcguy"][quote:232d102b84="NoepZoR"]je kunt knoppix volgens mij ook op je hdd installeren voordeel aan knoppix is dat het veel hardware ondersteund en er zitten veel programma's bij.. :) GrtZ [url=www.grolsch.nl]Noep @ Grolsch®[/url][/quote:232d102b84] bij elke zowat elke linux distro zitten veel programma's en linux ondersteunt nou eenmaal veel hardware omdat het fatsoenlijk in elkaar zit (in tegenstelling tot mickeysoft waar je na een install nog een week bezig bent om fouten eruit te gooien en alles optimaal te krijgen)[/quote:232d102b84] mjah ben niet zo thuis in de wereld van linux ze gaan binnenkort een linuxcursus op school geven (kost 5 euro :) ) ik ga daar denk ik heen en ik hoop een bult op te steken van linux van knoppix leer je bar weinig :( GrtZ NoepZor @ [url=www.grolsch.nl]Grolsch®[/url]
Link naar reactie
[quote:e51394f540="NoepZoR"][quote:e51394f540="pcguy"][quote:e51394f540="NoepZoR"]je kunt knoppix volgens mij ook op je hdd installeren voordeel aan knoppix is dat het veel hardware ondersteund en er zitten veel programma's bij.. :) GrtZ [url=www.grolsch.nl]Noep @ Grolsch®[/url][/quote:e51394f540] bij elke zowat elke linux distro zitten veel programma's en linux ondersteunt nou eenmaal veel hardware omdat het fatsoenlijk in elkaar zit (in tegenstelling tot mickeysoft waar je na een install nog een week bezig bent om fouten eruit te gooien en alles optimaal te krijgen)[/quote:e51394f540] mjah ben niet zo thuis in de wereld van linux ze gaan binnenkort een linuxcursus op school geven (kost 5 euro :) ) ik ga daar denk ik heen en ik hoop een bult op te steken van linux van knoppix leer je bar weinig :( GrtZ NoepZor @ [url=www.grolsch.nl]Grolsch®[/url][/quote:e51394f540] je hebt mijn zin verkeerd gelezen (niet dat je dat met opzet ofzo hebt gedaan dat zeg ik niet) knoppix is mooi om eens te kijken wat linux is enzo
Link naar reactie
Kzal er zkrs ff naar kijken want jullie zijn er hier wel allemaal zeer positief over. Is het dan handig om de hd te partitioneren voor de 2 besturingssystemen?? Kzal dat knoppix eens downen en ff proberen of t wat is. Alvast allemaal bedankt voor deze grote bron aan info :D :D :D Mich!
Link naar reactie
[quote:ab62049bdb="Roadmin"][quote:ab62049bdb="Michieas"] Incl. Windows XP Home NL + CD Michiel![/quote:ab62049bdb] DAT ZOU IK NIET DOEN. Home is toch wel beperkt.[/quote:ab62049bdb] wat is er beperkt aan home ?? in professional zitten een paar functies extra in, mar die zijn voor de gemiddelde thuisgebruiker absoluut niet van belang.
Link naar reactie
[quote:b3cd5ad7e4="bbx"]In pro zitten inderdaad een aantal functies die home niet heeft, alleen die zijn alleen maar van toepassing op het netwerkgedeelte van Windows. Dus Home doet helemaal niet onder aan Pro ofzo.[/quote:b3cd5ad7e4]Pro versie maakt beter gebruik van hypertreading :wink:
Link naar reactie
Eindelijk antwoord!!!! Dit wordt t systeem: AMD XP 3000 - 64BIT / MSI KT8-NEO mainboard / 1024 MB DDR 400 geheugen / 120 GB 7200 rpm 8 MB harddisk / DVD speler 16x48 / DVD Brander +- 8x / floppy / sound / USB 2,0 / 56K modem / 10-100 LAN / ATI Radeon 9600 pro 256 MB beeldkaart / ATX kast 400 Watt Silverline / Incl. keyboard, scrolmuis & speakers / 17 inch monitor Dan heb ik nog 1 laatste vraag. Jullie zeiden dat 256 mb videokaart langzamer maakt? Is dit verschil goed merkbaar? Is t dan slimmer om voor een 128 mb te gaan (ook kwaliteit/prijs verhouding = gelijk) want die 256 mb is in de aanbieding?? Mich!
Link naar reactie
[quote:af65571d55="Michieas"]AMD XP 3000 - 64BIT [/quote:af65571d55] om verwaring te voorkomen het is of een AMD ATHLON XP3000+ of een AMD ATHLON 64 3000 neem aan dat je de 2e bedoelt en over die opmerking: na 1 week zul je zien dat linux stabieler draait... na 1 week weet de gemiddelde "newb" misschien het configuratie scherm van linux te vinden :P
Link naar reactie
[quote:da26c6faa4="Michieas"] Dan heb ik nog 1 laatste vraag. Jullie zeiden dat 256 mb videokaart langzamer maakt? Is dit verschil goed merkbaar? Is t dan slimmer om voor een 128 mb te gaan (ook kwaliteit/prijs verhouding = gelijk) want die 256 mb is in de aanbieding?? [/quote:da26c6faa4] Het verschil zal wel te merken zijn, het geheugen wat bij die 256 mb kaart is wel meer maar gewoon weg langzamer in mhz. Wat er voor zorgt dat de 128 mb versie sneller is. Je kan zoals hier een paar keer is aangegeven het beste de 128 mb versie nemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...