Ga naar inhoud

Wazig Probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit opgescheept met een processorprobleem waar ik eventjes niet uit kom. Als ik mijn processor (en de rest natuurlijk) met zijn standaard Mhz'zen opstart knalt de heleboel eruit. Het enige wat ik dan hoor is een "ziekenwagen-toon" uit de PC-speaker. Schakel ik de PC nou in met een Mhz van 1400 start het apparaat lekker door en heb nergens last van. kan dit een voedingsprobleem zijn? Ik bedoel, onvoldoende stroom misschien? Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
[quote:b085d41203]Installeer CPUcool en CPUburn eens. Draai CPUburn en houdt dan de voltages en de temps met CPUcool in de gaten en post de resultaten hier.[/quote:b085d41203] Krijg ik de gelegenheid niet voor, dit omdat de Pc niet verder gaat dan het BIOS. Na het tellen van het geheugen gaat het alarm af in de kast. Het geheugen moet in orde zijn dit omdat ik pas nog een nacht en een halve dag Memtest heb uitgevoerd.
Link naar reactie
[quote:f8264f86fa="Marcel de Reus"]Je kan hem toch wel op 1400MHz opstarten? Dan kun je in die stand gewoon CPUcool etc installeren. Of start de PC nu helemaal niet meer op? In dat geval kun je even een CMOS clear proberen. Met memtest86 kun je je geheugen testen overigens.[/quote:f8264f86fa] Nee dat gaat al niet meer, nadat ik de POST krijg klapt het spul eral uit. Een CMOS-Clear geeft geen effect meer.
Link naar reactie
Nu ik eigenlijk wel zeker weet dat mijn moederbord kapot is (ik denk door de vele volt-mods die ik ermee gedaan heb), heb ik zo het idee dat m'n Abit KD7A dit niet goed wist te verdragen en nu kapot is. De betekenis van de error-beep gaf mij te kennen dat het niets anders moest wezen dan een moederbord die kapot is. Ik vraag me nu af wat nou een lekker socket-A bord als vervanging is.. Ik bedoel, qua Chipset, sound on-board, LAN eigenlijk niet nodig, PC3200 enz. :-? Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...