Ga naar inhoud

Prioriteit Cooler Hardeschijf


Aanbevolen berichten

HAllo, Ik heb dus last van een enorm kabaal wanneer ik mijn computer opstart maar dit neemt af na een 1 minuut. Ik ben er achter gekomen dat dit de cool fan van mijn HD is. Want wanneer ik de power supply uit de cooler heb gehaald en de pc weer opstart heb ik dit lawaai niet meer. (dus opstarten na een dag uit, dus niet dat hij niet meer lawaai maakt omdat die minuut voorbij is). Hoe belangrijk is deze cooler en kan ik zonder? Ik heb een IBM 7200 rpm...
Link naar reactie
Heb je die fan zelf gemonteerd? Heb je die PC van iemand anders overgenomen? Ik kan me geen HDD's voor de geest halen waarbij koeling verplicht is ;) Probeer het eens zonder fan (paar dagen ofzo). Mocht de PC instabiel worden kun je de fan weer aansluiten en zul je er mee moeten leren leven. Zo niet kun je de fan helemaal verwijderen (maar alstie niet in de weg zit kun je um ook laten zitten...) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Niet nodig als je in het Hardware anders sub-forum kijkt is daar als het goed is nog een topic daarover, de conclusie daaruit was dat het niet nodig was. (ik had namelijk delfde vraag) Waar je gewoon voor moet zorgen dat er ene goede air-flow is en dat de HDD's in die air-flow zitten bij mij zitten er 2 op elkaar (7200 RPM) en dan boven en onder ruimte waar een fannetje lucht over blaast, mijn temps zijn maar 25 grade dus dat mag gewoon. Download dit eens: http://www.almico.com/speedfan411.exe als je HDD's SMART hebben kan dit progje de temperatuur uitlezen. Het is verder ook gewoon een geweldig programma 8)
Link naar reactie
ik heb nu een tijdje weer mn fan uit.. met fan was mn temp. 28 C, onder omstandigheden dat ik spel zat te spelen (CS @ STEAM) Nu heb ik mijn fan uit, ong 15 minuten. Ik doe bijna niets, ik surf over internet en chat over msn. Nu is de temperatuur al 32 C - 33 C. Bij hoeveel graden is het schadelijk?
Link naar reactie
[quote:c8bcd23ade]is die fan dan er alleen ingezet wegens commerciele redenen?[/quote:c8bcd23ade]?? Dit snap ik even niet. [quote:c8bcd23ade]Bij hoeveel graden is het schadelijk?[/quote:c8bcd23ade] 45 - 55 graden moet je toch oppasen. Maar mijn HD wordt als ik die 2 fans die hem koelen met mijn fancontroller op de laagste stand zet toch wel ineens van 21 graden 33 graden dus ergens heeft dat toch wel nut :wink:
Link naar reactie
Fan is vaak niet nodig maar kan de levensduur soms wat verlengen. Zelf heb ik ook een fan er op zitten omdat de chip best wel warm werd. Ik weet neit of je de C!T nieuwsbrief hebt maar dat was misschien wel handig. Dit stond er deze week in: [quote:9c446ec28d="Nieuwsbrief Computer Totaal"]TIP VAN DE WEEK Gek geratel Als u vlak na het aanzetten van uw computer een vreemd geratel hoort, schrik dan niet. Vaak gaat dit lawaai na een tijdje over, maar het kan ook steeds terugkomen. Grote kans dat het de ventilator van de voeding, processorkoeling of grafische kaart is. U kunt dit achterhalen door de computer open te maken en met uw vinger de ventilatoren om beurten stil te zetten. Pas op dat u niet de fanbladen aanraakt, want dat kan u een vingertopje kosten! Als u de veroorzaker van het lawaai hebt gevonden, kunt u die ventilator het beste vervangen. Een goedkopere oplossing is de ventilator smeren. Pulk het stickertje in het midden van de ventilator voorzichtig los, totdat u een gaatje in het midden ziet. Daar kunt u een heel klein beetje olie in laten lopen. Hiermee moet de ventilator weer een tijdje geruisloos zijn werk kunnen doen. Plak het stickertje wel weer terug om olielekken te voorkomen [/quote:9c446ec28d] Timo
Link naar reactie
[quote="General X"][quote:4ff879e7ba]is die fan dan er alleen ingezet wegens commerciele redenen?[/quote:4ff879e7ba]?? Dit snap ik even niet. [quote] ik liet bij de norrod dus die hdd schijf inzetten, en hebben ze dat er bij ingedaan zodat ze weer wat geld erbij konden krijgen....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...