Ga naar inhoud

Mobo FR520


Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd, maar wel steeds vaker heb ik last van foutmeldingen tijdens het surfen. De melding luidt vrijwel steeds: 'Iexplorer heeft een fout veroorzaakt in', en dan volgen namen als JIP.DLL, 32.DLL, SHLWAPI.DLL, etc. Soms doet hij het goed, dan weer een melding steeds bij het bezoeken van een bepaalde pagina, dan weer meldingen (ogenschijnlijk) volkomen willekeurig. Outlook werkt overigens goed. Ik heb inmiddels Windows ME schoon geïnstalleerd (was Win 98 SE), maar ook hier treden de fouten op. Geheugen (origineel 64 Mb) is vervangen door 256 Mb, geen verbetering.
Link naar reactie
Ik had IE6 al draaien onder win98, en toen had ik de fouten ook al. Het gaat steeds om Iexplorer, de rest doet het prima. Hoewel, ik had eerder ook de nieuwste versie van Mediaplayer geïnstalleerd, maar die liep steeds vast. Een oude versie draaide weer prima. Vervelende is ook dat ik soms een uur kan internetten zonder problemen. Ga ik een kwartier later weer aan de gang, dan kan het hommeles zijn.
Link naar reactie
Heb je je hardeschijf al gecontroleerd op bad clusters? Check je mem voor de zekerheid eens met memtest86, het kan namelijk ook zijn dat de geheugencontrollen brak is geworden. Dan helpt het vervangen van het mem idd niet terwijl daar dan toch de fout kan zitten. Als dat zo is zou memtest86 errors moeten geven.
Link naar reactie
BTW, dat fouten alleen tijdens gebruik van IE optreden, zegt dat ook niet iets? (ik weet alleen niet wat !). Toen Win98SE met IE6 er nog op stonden heb ik ook Netscape 7.1 geinstalleerd. Die wilde niet eens opstarten. Zou het ook iets van een foute modemkaart kunnen zijn (hoewel ik die al eens 'in dit hardwareprofiel' had uitgeschakeld, zonder resultaat). Ik zit nu overigens al weer ruim een kwartier probleemloos te internetten ... 't Is net de Amsterdamse beurs.
Link naar reactie
Heb zelf een oude PB Club 1500 (idd met AMD K6 proc @500MHz ;)) en had ook veel problemen. Toen helemaal opnieuw geinstalleerd (Win98SE), alle patches van MS opgehaald, firewall, Mozilla en Norton geinstalleerd en voorzichtiger gaan surfen. Sindsdien weinig probs meer gehad, maar dat kwam ten dele ook door een nieuwe PC (deze ;)) Ook bij mij gaf de HDD de geest, nog geen 3 jaar oud.... Maar ja, PB als zodanig bestaat niet meer, de zaak waar ik de compu heb gekocht kom ik niet meer (stelletje oplichters :evil: Nee, ik vertel niet wélke zaak...) dus reclameren kan niet :-? Ik weet wat er stuk is en in principe is het te maken (chippie kaduuk), maar een vervanger is niet zo makkelijk aan te komen :cry: Groet, M.V. Wesstein PS: zet Win98SE eens terug, installeer zo min mogelijk (laat bv Outlook achterwege), en probeer eens of je Firefox ('Mozilla op dieet') aan de praat krijgt. Tis wel ff een download van 6 MB, dus alleen doen als je breedband hebt. Op dit moment kan ik met 192 MB RAM (64+128, zonder aftrek videoRAM) zowel Opera 6, Mozilla 1.5 als IE 6 tegelijk open hebben. Tgaat niet snel, maar gaat wél!
Link naar reactie
@Marcel de Reus Ook de harde schijf gecontroleerd; geen bad clusters of andere zaken. @Comp-Freak Precies, die drivers had ik ook al gevonden. Die voor graphics al eens geïnstalleerd (nu even niet, zie hieronder). @Peiky Ik draai momenteel WinME; vindt ik daar ook een logboek? @All Alvast dank zover. Ik heb WinME opnieuw geïnstalleerd (na format c:), daarna IE6, en nog geen nieuwe videodrivers (van SIS530) geïnstalleerd. Ik kijk nu naar 640x480 (bah!), maar heb tot nu toe geen problemen gehad. Zou het ook te maken kunnen hebben met de on-board videokaart? Zoals ik al eerder schreef treden de problemen eigenlijk alleen op tijdens gebruik van IE, en soms ook bij de gewone verkenner. Daar staat echter 'webinhoud weergeven' ingeschakeld, en de foutmelding zegt ook daar 'Iexplorer heeft een fout ...' Kun je op dit oude mobo een aparte videokaart plaatsen? en zou dan, als de videokaart inderdaad het probleem is, van de problemen af kunnen zijn?
Link naar reactie
AGP slot heeft het kreng niet. Blijkt een GVC (Taiwan) mobo te zijn. [img:aaa9e0490c]http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/miami.jpg[/img:aaa9e0490c] Of hij schakelt de on-board video vanzelf uit bij plaatsing van een andere kaart, of ik kan een jumpertje verzetten. Heb nogmaals format c: gedaan, en Win ME geinstalleerd. Al tijdens de installatie krijg ik een foutmelding: [i:aaa9e0490c]extrac32 heeft een fout veroorzaakt in EXTRAC32.DLL[/i:aaa9e0490c]. Nadat Win ME er op staat kreeg ik direct ook [i:aaa9e0490c]helpctr heeft een fout veroozaakt in <onbekend>[/i:aaa9e0490c]. Later dezelfde melding met MSXML.DLL erin. Ik geef het op. Ik ga maar eens shoppen voor een goedkoop mobootje met cpu, en een aparte videokaart. Dank voor de tips.
Link naar reactie
Iets wordt niet benaderd tijdens je Set-Up. Extra32 is een bestand wat uitgepakt moet worden maar krijgt de gelegenheid daar niet voor door denk ik een hardwarefout ergens, bij nieuwere borden kun je in je BIOS instellen wat het eerste videokaart-type moet zijn wie benaderd moet worden door het O/S. AGP/PCI. Aangezien er op jouw bord geen AGP-slot zit lijkt het me logisch er eens een PCI-Kaart in teprikken en in het BIOS te gaan zoeken naar een optie die zegt "Video on board" dan eens uit te schakelen. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...