Ga naar inhoud

Nieuw geheugen, waarop letten?


Aanbevolen berichten

Ik wil het geheugen van mijn pc uitbreiden. ik heb een P4, 2,8Ghz met 533FSB Zit nu 512MB in, 2 maal 256MB (PC2700) Ik heb geen sloten vrij dus moet gaan vervangen. Ik speel veel spellen en met het oog op de nieuwe spellen is 768MB niet verkeerd en misschien zelfs 1024 MB. (overigens wordt videokaart ook binnenkort vervangen) Wat is wijs? 2 maal 512MB erin zetten? Wat voor soort? Daarnaast de vraag wat is Dual Channel?
Link naar reactie
als je budget groot genoeg is dan kan je gewoon 2*512mb kopen anders moet je een 256mb `vervangen door 512 dual channel betekend dat 2 geheugen stickies met elkaar samenwerken waardoor het dus sneller word als singel channel daar kan je beter 2*512 kopen van het zelfde type dat heeft dan als voordeel dual channel en word het een aardig stukkie sneller :wink:
Link naar reactie
[quote:456b1bcbd5="arjant2"]dan ga ik maar voor de PC 2700 weer. nog een bepaald merk dat beter is als andere? en kan ik dan willekeurig welke PC2700 kopen? en dat dual channel, wordt dat altijd door je mobo ondersteund? zo nee hoe kom je daarachter?[/quote:456b1bcbd5] kwaliteitsverschil is er zeker, de betere merken zijn: kingston corsair twinmos geil (nee niet aan sex denken:P) maar er zijn ook merkloze die zijn minder, maar als je niet gaat overklokken maakt het niet zoveel uit, alleen heb je het risico dat ze niet dual lopen :-? of je mobo het ondersteunt staat waarschijnlijk op de site van de fabrikant of in de handleiding van je mobo
Link naar reactie
Ik zou gewoon voor 2x512MB gaan. Met een module van 1024MB schiet je niet zoveel op, omdat je aan die 1GB echt ruim voldoende zult hebben. Het is niet erg waarschijnlijk dat je voordat de rest van het systeem veroudert is aan 2x512MB te weinig zult hebben. Je kunt overigens idd net zo goed voor PC3200 gaan, aangezien het nauwelijks meer kost dan PC2700. Neem gewoon merkgeheugen dat je voor weinig geld kunt krijgen in de buurt. Bijvoorbeeld Twinmos, Siemens, Dane-Elec, Infineon, Kingston, etc; is allemaal prima.
Link naar reactie
[quote:0de32acc87="arjant2"]En dat dual channel is dat dan nog van belang? zie bij informatique 2 verschillende staan van PC3200 normaal en met cas2.5 wat is het verschil?[/quote:0de32acc87] de cas timing is hoe strak het geheugen loopt, hoe lager het cas getal hoe strakker (en dus sneller het loopt) 2.5 is netjes tot vlot, 2 is echt snel en wat ze onder normaal verstaan weet ik niet, ik denk cas3 ofzo (en dat is minder vlot
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...