Ga naar inhoud

Pc wil niet meer opstarten.


Aanbevolen berichten

Ik heb een Intel Seattle mb met een P3 750 MHz die niet meer wil op starten(van de ene op de andere dag). Na aanzetten gaat de monitor even aan(ik zie geen opstartscherm en kan niet in het Bios komen) daarna in de slaapstand. Het spanningslampje voor op de kast blijft contini branden, ik hoor de harde schijf even opspinnen daarna niets meer. De ventilator van de voeding draait, evenals die van de processor. Ik hoor geen piepjes of combinaties hiervan bij het opstarten. In welke richting moet ik het zoeken: defecte voeding of defecte batterij op het mb?Of iets anders? Hans.
Link naar reactie
Okee na opstarten gaat monitor uit(geen beedld) dan na circa 45 s start monitor weer op met logo van het mb, blijft daar hangen en geeft de volgende biepje: piep piep pauze piep piep pauze piep piep piep pauze piep .zelfde toonhoogte. Nou moet ik alleen nog een lijstje met foutcodes vinden. hans.
Link naar reactie
Hm, wordt nu wel lastig. Alle kaarten verwijderd. Opgestart met: 1 reepje 256 Mb SDRam, Videokaart en 1 harde schijf. Monitor gaat even aan, daarna standby, na ca 45 s krijg ik de hierboven beschreven piepjes en het mb logo en springt de monitor aan. Ook vervangen van de batterij op mb geen resultaat. Hans.
Link naar reactie
Andere videokaart geprobeerd, nada. Vandaag nog eens een andere monitor proberen, maar ik betwijfel het. Gisteren 1 keer in het bios gekomen, processor werd normaal herkend, geheugen ook. Default waarden ingesteld, na opstarten niet eens het logo meer! Ik lees her en der dat de kans dat een werkend mb kapot is(gaat) nihil is, maar het mb lijkt mij toch steeds meer verdacht. Dus iemand nog ergens een slot 1 mb liggen die een P3 750 ondersteunt en 512 Mb SdRam? Prijs worden we het wel over eens. Hans.
Link naar reactie
Hmmmm... pcguy, ik vrees dat Hans niet zo 1-2-3 een andere proc heeft ;) Mijn advies, gezien de bovenstaande prob's: koop een eenvoudig AMD-bordje met de goedkoopste Duron, ben je iets méér kwijt dan een losse P3 (mits je die nog kunt vinden) maar los je alle prob's meteen rigoreus op. Daarnaast heeft de goedkoopste Duron een hogere kloksnelheid dan een P3 @750MHz dus meteen een 'performanceboost'. Minimaal, maar toch ;) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Ik heb van iemand even een slot 1 Celeron 733 MHz kunnen lenen en ja hoor, Pc startte door en alles werkte. ergo ik denk dat de processor stuk is(uiterlijk niets aan te zien) maar er valt natuurlijk niets te repareren. Ik ben dus nu op zoek naar of een slot 1 processor(tot 850 Mhz wordt ondersteunt/Celeron of P3) en aangezien ik ook nog een converter heb liggen zal een PGA 370 versie ook wel werken. Liefst zo hoog mogelijke frequentie. Hans.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...