Ga naar inhoud

Overklokken ???


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ff een vraagje van mij. Ik heb een P4 2.6 Ghz computer en deze heb ik overgeklokt naar 2.8Ghz. De temp was normaal +- 56 graden en is nu steeds 59/60 graden na hardnekkig gebruik. Kan dit ermee door of is het sowieso verstandig om een andere koeler erop te planten. En zo ja, welke kan ik dan het beste nemen? Alvast bedankt, Henri
Link naar reactie
Ik zou inderdaad niet verder gaan met overklokken. 60 graden is toch wel een limiet. Ik heb dan een p4 2,8 ghz en heb daarvoor een Coolermaster Aero 4 + gekocht. Ongeveer 30 euro en mijn temperaturen kwamen niet boven de 30 graden uit. Heb hem nu overgeklokt en hij wordt nu stressed 45 graden. Dus ik ben wel heel erg tevreden met deze koeler. Aanradertje. [url]http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=48215&productType=1[/url]
Link naar reactie
Kijk aan zulke antwoorden heb ik tenminste wat. Had al op andere forums gekeken, maar dat was allemaal btje vaag. Hoeveel geld ik ervoor uit wil geven maakt niet echt uit, als die processor maar heel blijft. Het moet alleen niet teveel herrie gaan maken !!! Maar als ik het goed begrijp zit ik eigenlijk aan de hoge kant wat betreft de temp van de proc.
Link naar reactie
[quote:e1890c251f="Klaphek"]Kijk aan zulke antwoorden heb ik tenminste wat. Had al op andere forums gekeken, maar dat was allemaal btje vaag. Hoeveel geld ik ervoor uit wil geven maakt niet echt uit, als die processor maar heel blijft. Het moet alleen niet teveel herrie gaan maken !!! Maar als ik het goed begrijp zit ik eigenlijk aan de hoge kant wat betreft de temp van de proc.[/quote:e1890c251f] Ik zou zeggen: Koop een ThermalTake Aquarius II dan, je processor blijft koel en het is nog stil ook. Edit: Hierzo is ie te krijgen: http://www.tweakers.net/pricewatch/50801 Edit2: Hee, een TEC'tje is ook wel leuk: http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&ItemID=862
Link naar reactie
lol als je moderne cpu's wil overclocken moet je toch wel een 226 watt tec hebben..... anders is het vrij nutteloos en werkt die tec alleen maar tegen en kan je zelfs je cpu bakken (of je krijg gewoon standaard temps voor een belachelijk hoge prijs) leuk idee.... alleen jammer van het eindresulataat... (heb de ontwikkeling ervan gevolgd)
Link naar reactie
[quote:6cb347c208="Klaphek"] Als ie dan nog warm blijft moeten we maar eens aan waterkoeling gaan denken. [/quote:6cb347c208] Ja of iets anders, je cpu hoort niet zo warm te zijn doordat je hem 200 mhz heb overgeklockt, of heb je soms de vcore een aardig stuk verhoogt? Dat zou de hoge tempraturen ook kunnen verklaren. Het kan ook zijn dat die koeler die er nu op zit niet goed zit en als je je nieuwe koeler er opzet dat de tempraturen dan weer een normaal niveau hebben.
Link naar reactie
Die koeler die er nu op zit, zit er al op vanaf dat het systeem de fabriek uit is gerold, zo rechtstreeks bij mij in de kast. Zou evengoed nog wel kunnen natuurlijk, maar daar gaan we maar niet van uit even. Wat betreft die vcore, dat weet ik niet echt wat dat is, maar ik heb zeg maar gewoon die snelheid omhoog gebracht naar 2808 mhz door die cijfers te veranderen van standaard 200 naar 216. Toen ging die processor snelheid ook omhoog. En die bus snelheid van het geheugen. Aan de voltages heb ik overigens niks gewijzigd omdat ik dit een beejte link vond. Ik weet niet exact wat die processors exact mogen hebben. Groet,
Link naar reactie
Hallo allemaal, mn nieuwe cooler is binnen en zit er ook al op. Temperaturen zijn nu: Cpu normaal: 39 C Case " " : 32 C Cpu stressed: 42 C Case " " : 32 C Is dit een beetje normaal, volgens mij wel. Wat zou ik het beste kunnen kiezen als ik ook nog een case fan wil aanschaffen? Dan kan die dat kastje van me ook lekker koel blijven. :D Mazzel Henri
Link naar reactie
als je het dan doet, doe het dan goed en koop er twee. Eentje voorin onderaan installeren die de lucht naar binnen blaast en eentje hoog achterin die de lucht naar buiten blaast. Warme lucht stijgt op, en die blaas je dan weg. Is erg effectief. Bovendien zorgt een goede casetemperatuur ook voor een lagere cpu temperatuur wat weer betere overklokresultaten tot gevolg heeft.
Link naar reactie
2? Brengt alleen maar extra lawaai mee en als je al een lage casetemp hebt is het temperatuurverschil miniem. Daarnaast moet je dan ook een kast hebben die daar geschikt voor is. Pas als je serieus overclockt, niet een marge die je met elke boxed cooler kan halen hoef je niet op de graad te letten en zal stilte hoger in het vaandel staan.
Link naar reactie
alsof het installeren van 2 fans in plaats van 1 fan met een enorm geluidsproductie samen gaat. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Die papst fans zijn helemaal geruisloos, of je er nou 1 installeert of 2, dat maakt echt niet zoveel uit. Ik heb er 7 van Thermaltake en het zijn de enige onderdelen van mijn computer die ik niet hoor. Dus met die geluidsproductie valt het wel mee. 32 graden vind ik nou niet echt een lage temperatuur voor een mobo. Wel standaard, maar niet laag. Over die kast ben ik het met je eens, je moet natuurlijk wel een kast hebben om die fans te plaatsen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat die Aero 4 behoorlijk baat heeft bij een goede airflow in de kast. Het is namelijk een cooler die zelf een tamelijk kleine airflow creeert en daarom kan een toestroom van koelere lucht hier juist erg veel effect hebben.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...