Ga naar inhoud

kracht cpu's delen in netwerk


Aanbevolen berichten

[quote:7d8a56d88c="r_jansen86"]ik vroeg me af of het mogelijk is om de processorkracht van 2 computers te delen zodat je 1 'supercomputer' krijgt. ik heb weleens gelezen dat dit mogelijk is in linux maar weet iemand ook hoe?[/quote:7d8a56d88c]Een dergelijke opstelling heet een Beowulf cluster en is idd te realiseren met Linux. Volgens mij moet je dan iig wel kennis van zaken hebben, want ik geloof niet dat je dat 1,2,3 opzet: http://www.cacr.caltech.edu/beowulf/tutorial/building.html Als ik me niet vergis werkt Google ook op een dergelijke opstelling. Voordelen zijn idd dat je met relatief trage hardware een behoorlijke rekencapaciteit tegen een lage prijs kunt realiseren. Daarnaast zorgt de modulaire opbouw ervoor dat er hier en daar een station uit kan vallen, maar dat je daar relatief weinig van merkt.
Link naar reactie
[quote:0efac4b12a="De Geest Van Oirlo"]Citrix (ofzoiets) werkt ook op zo'n manier. Via een server wordt alle rekenkracht van het helen netwerk gecentraliseerd. Dit is volgens mij wel een €€€ systeem :wink:[/quote:0efac4b12a] Wat ik van citrix begrijp is dat het vergelijkbaar is met windows terminal ser. Het werkt een beetje anders om. Met een aantal zwakkere 'thinclients' maak je verbinding met een sterke server. Je progs draaien op een snelle server. Beetje vergelijkbaar met een domme unix terminal dus..
Link naar reactie
[quote:52ccb1a0a0="r_jansen86"]ik vroeg me af of het mogelijk is om de processorkracht van 2 computers te delen zodat je 1 'supercomputer' krijgt. ik heb weleens gelezen dat dit mogelijk is in linux maar weet iemand ook hoe? bvd[/quote:52ccb1a0a0] [url=http://www.tweakers.net/nieuws/31786/?highlight=flashmob]Hier[/url] doen ze hetzelfde...
Link naar reactie
Als de topic starter genoeg kennis van linux had zou hij het zelf wel kunnen vinden.... dus ervan uitgaande dat hij niet veel van linux weet..... "ga je linux kennis maar flink uitbreiden" :) Meerdere computers gebruiken is vooral bedoeld voor zware berekeningen etc, het is niet echt nuttig voor een desktop omgeving.
Link naar reactie
Klopt. Het enige waar het wel nuttig waar kan zijn is als je een distro als Gentoo draait op je desktop PC'tje. Bij Gentoo moet namelijk alle software from scratch gecompileert worden en dat vereist aardig wat rekenkracht. Als je voor zoiets een oplossing zoekt dan biedt distcc uitkomst. Distcc verdeelt het compileerwerk over meerder procs in het netwerk (die dan de distccd moeten hebben draaien). Werkt erg goed kan ik zeggen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...