Ga naar inhoud

heeft iemand Asus K8V Deluxe?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een K8V Deluxe moederbord. Het vervelende ervan is dat ik bij het opstarten heel lang het Asus logo te zien krijg. Ik kan dit wel uitschakelen, maar dan krijg ik mijn configuratie te zijn die ik inmiddels wel ken. Weet iemand of je dit ook kunt uitzetten, zodat je geen onodige vertraging hebt bij het opstarten?
Link naar reactie
Ja, dat Asus logo duurt idd maar 3 sec, maar dan krijg ik FastTrack wat een tijd duurt en daarna krijg ik nog een Asus logo dat iets van 30 seconden duurt. Dit kun je wel uitschakelen, maar dan krijg ik diezelfde 30 seconden mijn configuratie te zien. Ik heb ook de Promise Raid controller uitgezet: FastTrack verdween zodat het weer wat sneller gaat, maar dat tweede Asus logo van 30 seconden bleef. Bij de weg: Heeft iemand van jullie de evaluatie versie van Windows XP 64 voor AMD al geprobeerd?
Link naar reactie
ik heb winxp 64 al geprobeerd maar ik vind het maar niks nog, kon hoop aplicaties niet installeren en 64 bits drivers krijgen voor sommige hardware is een ramp. Maar als dat opstarten echt zo lang duurt bij jou klopt er iets nie lijkt mij want bij mij start hij binnen een poep en een zucht op.Heb je je bios al op defaults gezet een keer, of geupdate? mischien dat het helpt. groetjes
Link naar reactie
Ja, ik heb het bios al geflasht en de standaardwaarden gekozen, maar dat hielp niet. Ik denk dat er dan iets niet goed is aangesloten. Toen ik deze pc bij een pc-zaak had gekocht, hadden die lui ook al beide dvd-rom spelers aan dezelfde kabel gesloten en beide de jumper op slave. Dit moest ik dus zelf herstellen. Misschien zijn er nog meer onderdelen niet goed aangesloten. Die zaak waar ik de pc gekocht had, had als excuus nog niet eerder te hebben gewerkt met dit moederbord en processor.
Link naar reactie
[quote:ea763645da="<?pc>"]Ik denk dat er dan iets niet goed is aangesloten. Toen ik deze pc bij een pc-zaak had gekocht, hadden die lui ook al beide dvd-rom spelers aan dezelfde kabel gesloten en beide de jumper op slave. Dit moest ik dus zelf herstellen. [/quote:ea763645da] Je weet nu zeker dat het wel goed zit? Dit is namelijk wel vaak een oorzaak van een lange boot tijd.
Link naar reactie
[quote:753cc3cda7="<?pc>"]Ja, ik heb ze nu nog steeds beide op slave, maar dan aan twee verschillende IDE kabels (voor meer bandbreedte). Dit moet dus goed zijn.[/quote:753cc3cda7] dus mooi niet goed, moet ze beide op master zetten anders zou het ook je voeding nog kunnen zijn
Link naar reactie
Ik heb ook de Asus K8V en volgens mij duurt het alleen lang als er iets verkeerd zit aangesloten, ik heb het gehad met mijn floppy drive, daar was iets mis mee. Ik zou gewoon beide op dezelfde IDE kabel doen, alleen dan 1 master en 1 slave, ik denk dat het probleem dan weg moet zijn.
Link naar reactie
[quote:8eb7378047="CV"]Ik heb ook de Asus K8V en volgens mij duurt het alleen lang als er iets verkeerd zit aangesloten, ik heb het gehad met mijn floppy drive, daar was iets mis mee. Ik zou gewoon beide op dezelfde IDE kabel doen, alleen dan 1 master en 1 slave, ik denk dat het probleem dan weg moet zijn.[/quote:8eb7378047] allebei master op andere bus dan zou het ook weg moeten zijn en je hebt meer bandbreedte
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...