Ga naar inhoud

BOSCH WFH 2460 Electronic Doet niets


Rahmi

Aanbevolen berichten

Ik heb al ongeveer 7 jaar een Bosch WFH 2460 wasmachine, nooit problemen gehad tot een paar dagen geleden: als ik een wasprogramma kies en druk op start gebeurt er niets. De lampjes branden wel gewoon: bij het indrukken van start gaat het lampje van \'in bedrijf\' aan, maar vervolgens geen activiteit, ook geen geluid of wat dan ook. Ik heb het filter schoongemaakt en allerlei programma\'s uitgeprobeerd (ook spoelen/ afpompen) maar geen resultaat. Heeft iemand nog een tip waar ik naar kan kijken? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Branden de zelfde lampjes als normaal of is er nu een ander patroon? Het zou de deurschakelaar/vergrendeling kunnen zijn. Stel een programma in terwijl de deur open staat en zet de machine aan. Let op de lampjes en doe de deur dicht. Veranderd er iets? Zo niet wring/duuw vlink aan de deur. Controleer ook of het schoepje van de pomp wel soepel wil draaien en of de filtertjes tussen de kraan en slang en in het inlaat ventiel wel schoon zijn.
Link naar reactie
Hoi Harry, Hartelijk dank voor je reactie. Dezelfde lampjes branden als normaal, dus er is geen ander patroon. Wat wel opvalt is dat het deurtje niet op slot gaat na het indrukken van \\\'Start\\\'. Na \\\'start\\\' kan het deurtje dus gewoon open en blijft het lampje van \\\'In bedrijf\\\' aan staan. Je voorstel om een programma in te stellen met de deur open en dan op \\\'start\\\' drukken ga ik zeker uitproberen vandaag. Normaal gesproken zou dan het lampje van \\\'In bedrijf\\\' moeten knipperen omdat het deurtje nog openstaat?
Link naar reactie
Harry, Ik heb uitgeprobeerd wat je voorstelde en het resultaat is nog steeds hetzelfde: het maakt helemaal niet uit of het deurtje open of dicht is, de lampjes branden zoals ze in een normale situatie (als het deurtje dicht zou zijn): telkens brand als eerste het lampje voor start, bij indrukken op start dan springt het lampje van \'in bedrijf\' aan (en start gaat uit). Daarna dus geen enkele activiteit, geen geluid ook. Heeft het zin om de achterkant van de wasmachine open te maken?
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 7 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...