Ga naar inhoud

welke cooler is er beter?


Aanbevolen berichten

Merk Thermaltake Type Dragon Orb 3 Socket Socket A (AMD) Materiaal Koper Minimale luchtstroom 38 CFM Maximale luchtstroom 38 CFM Minimale geluidsproductie 37 dB(A) Maximale geluidsproductie 37 dB(A) Minimale rotatiesnelheid 7000 rpm Maximale rotatiesnelheid 7000 rpm Afmetingen ventilator 60 x 60 x 25 mm Afmetingen koelblok 69,49 x 60 x 80 mm Totale afmetingen 69,49 x 60 x 80 mm €5.- of toch deze Merk Cooler Master Type Aero 7+ Socket Socket A (AMD) Materiaal Koper Minimale luchtstroom 10,9 CFM Maximale luchtstroom 20 CFM Minimale geluidsproductie - Maximale geluidsproductie 32 dB(A) Minimale rotatiesnelheid 1900 rpm Maximale rotatiesnelheid 3500 rpm Afmetingen ventilator 80 x 80 x 70 mm Afmetingen koelblok 80 x 80 x 51 mm Totale afmetingen 80 x 80 x 121 mm €25,- het maakt niet uit dat de ene meer herrie maakt als de andere
Link naar reactie
Niet echt moeilijk deze vraag.. De dragon orb is idd een oudje, ik heb `m zelf ook gehad en een straaljager is er qua geluid niets bij, wat een irritante herriebak was dat, maar ja toendertijd stoer. Ik heb ook al talloze verhalen gehoord dat mensen bij het plaatsen van de cooler een beschadigde processorcore overhielden, niet slim dus om deze cooler te nemen. I.p.v om 5 euro te vragen zouden ze 100 euro gevarengeld moeten geven. Dus ....... gaan voor die Aero 7+ !!!!! Als er geen andere keuze is. Zelf heb ik een Thermaltake volcano 12 (29 euro) en die voldoet prima....
Link naar reactie
[quote:4f58a1ac5d="Rapid|NL|Angel"][quote:4f58a1ac5d="Ruud de Wit"] 32 dB is als een stofzuiger !! [/quote:4f58a1ac5d] Ehm, 32 Decibel is fluistersterkte, een stofzuiger zit eerder rond de 40.[/quote:4f58a1ac5d] en toch is 32 DB voor een CPUcooler al aan de sterke kant... goed het geluid zal op dat niveau liggen, echter heb je altijd ook nog het irritante gefluit of gebrom van de cooler op deze niveaus, en velen met mij ervaren dit toch als storend...
Link naar reactie
De 7000 is een nieuwere koeler dan de 6500 en die koelt het best van deze 2. Edit: De 7000 is trouwens de beste koeler die zalman momenteel heeft 8) Hieronder een plaatje om mijn mening te onderbouwen: [img:3a1656f531]http://www.3dnews.ru/documents/4968/perfomance.gif[/img:3a1656f531] Bron: [url]http://www.digital-daily.com/cooling/zalman-7000/index02.htm[/url]
Link naar reactie
[quote:aee1acac44="turbulence"][quote:aee1acac44="Rapid|NL|Angel"][quote:aee1acac44="Ruud de Wit"] 32 dB is als een stofzuiger !! [/quote:aee1acac44] Ehm, 32 Decibel is fluistersterkte, een stofzuiger zit eerder rond de 40.[/quote:aee1acac44] en toch is 32 DB voor een CPUcooler al aan de sterke kant... goed het geluid zal op dat niveau liggen, echter heb je altijd ook nog het irritante gefluit of gebrom van de cooler op deze niveaus, en velen met mij ervaren dit toch als storend...[/quote:aee1acac44] Ligt eraan wat je gewent bent.. 32 vind ik toch wel sterk, ik heb nu 27 en je hoort echt stilte als je de pc uitzet (ok de kast is niet top kwaliteit)
Link naar reactie
heb van de week dus mijn coolermaster Aero 4 binnengekregen. Dat is dezelfde cooler als de Aero 7+ alleen dan voor de P4. En hij koelt!!! en goed ook!! Ff serieus, je kunt het toerental regelen, wat erg handig is. Hij koelt erg goed en hij is heel stil, op plusminus 2700 rpm. Als je hem helemaal opendraait naar 3500 rpm, begin je hem toch wel te horen, maar dan koelt hij wel erg goed. Ben over het algemeen 10 graden gedaald. Stressed is mijn p4 nu 39 graden en idle met 1900 rpm 32 graden. Hij is die 25 euro waard! :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...