Ga naar inhoud

opstartproblemen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb sinds een paar weken een nieuwe computer. Al gelijk bij het installeren hadden we een paar keer dat hij vastloopt nog voor het bij het scherm komt waar je naar bios kan gaan. Dan staat er linksboven een cursorstje te knipperen, de rest van het scherm is zwart. Sinds een week komt daar ook nog bij dat hij soms de monitor niet opstart, die blijft dus uitstaan. En soms gaat het ook wel goed, ik denk dat het ongeveer de helft van de keren goed gaat. Als hij vastloopt kan ik resetten en dan doet ie het wel goed of niet. het is iig een irritant probleem. Waarschijnlijk valt het op te lossen door middel van de BIOS-instellingen, maar ik wil eerst weten wat ik daar het beste kan veranderen. mijn moederboard is een Soltek 75FRN-L en de videokaart een Radeon 9200 SE.
Link naar reactie
[quote:0d0132843d="NaMRorrIM"][Gelijk terug gaan naar waar je hem gekocht hebt.... Laat hun het maar fixen.[/quote:0d0132843d] Hij dan die pc toch best zelf gebouwd hebben. Dan is het dus een beetje lastig om naar een winkel terug te gaan waar je de spullen hebt gekocht. Kijk eens of de videokaart wel helemaal goed in het slot zit en probeer hem eens opnieuw te plaatsen. Het lijkt er op dat de pc vastloopt op het moment dat de videokaart gedetecteerd moet worden. Probeer zo mogelijk ook eens met een andere videokaart, dan kan jij het uitsluiten dat de videokaart het probleem veroorzaakt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...