Ga naar inhoud

Help: PC naar de knoppe


Aanbevolen berichten

Ik zit nu op een oude pc omdat, de andere (goede) kapot is. Als ik de goede pc op wil starten lukt het niet en krijg ik de foutmelding dat hij het besturingssysteem niet kan opstarten. Als m opstart met de Windows XP CD dan krijg ik dezelfde foutmelding. Als ik hem opstart met de Herstel Diskette, wordt er verteld of ik de pc in de staat van aankoop terug wil zetten. Ik kies voor ja. Dan krijg ik een scherm en dan een pop-up met de melding dat ik 1 schijf/partitie moet kiezen om terug te zetten. En ik klik ok. Dan wordt het beeld zwart met een wit streepje (DOS dus). Dan komt A:\ in beeld te staan. Dus ik probeer "format C:" in te typpen. Dan krijg ik een fout zoiets als: "Bad drive format". Als ik "C:\" of "C:" typ idem. M'n systeem is: AMD Athlon 2000+ 512 MB DDR RAM Club 3d GeForce FX5200 ( 128MB ) Philips DVD Speler Philips DVD Brander Firewire kaart GeForce? Netwerk kaart Microsoft muis ?? keyboard Fujitsu Beeldscherm Temperaturen zijn: Moederbord: rond de 30 CPU: rond de 90 Weet iemand hoe ik het probleem kan verhelpen??
Link naar reactie
[quote:b2ec5a0481="Fuji"]Niet echt, zal dat eerst eens doen. Maar het lijkt me dat hij dan nog wel op moet starten.[/quote:b2ec5a0481] op sommige mobo's zit een beveiliging dat als de temp te hoog word dat dan de pc zich zelf uitschakeld... maar dit error ligt daar denk ik niet aan.. er zitten waarschijnlijk Bad sectors op je HD... kan je niet op een of andere manier een schijfcontrole starten?
Link naar reactie
Als je CPU echt 90 graden is idd, dan zou ik maar hopen dat die het uberhaupt nog gaat doen en nu meteen andere koeling aanschaffen. Dat is echt helemaal verkeerd al is die zo warm. En door die warmte kan het best zijn dat die heel instabiel is. Wat ook nog zo kunnen is dat je geheugen/harddisk kapot is/(kapot aan het gaan is).
Link naar reactie
[quote:d77a87871c="Fuji"][quote:d77a87871c="Chestah"] er zitten waarschijnlijk Bad sectors op je HD... kan je niet op een of andere manier een schijfcontrole starten?[/quote:d77a87871c] Nee, helemaal niks kan.[/quote:d77a87871c] tuurlijk wel, bij de fabrikant van de HDD een diagnostic tool downloaden die boot vanaf floppy en checkt/repairt je hdd ... of hij zegt dat je maar es garantie moet gaan vragen :P
Link naar reactie
[quote:bdf8554b8a="Vandread"] tuurlijk wel, bij de fabrikant van de HDD een diagnostic tool downloaden die boot vanaf floppy en checkt/repairt je hdd ... of hij zegt dat je maar es garantie moet gaan vragen :P[/quote:bdf8554b8a] Hoe kom ik daaraan??? downloaden? waar? Hoe kan ik er trouwens nu achterkomen welke fabrikant m'n HD heeft gemaakt.
Link naar reactie
[quote:8ce5310771="Fuji"]Hoe kom ik daaraan??? downloaden? waar? Hoe kan ik er trouwens nu achterkomen welke fabrikant m'n HD heeft gemaakt.[/quote:8ce5310771] -op je factuur kijken -je kast open maken en op je hdd kijken -als je de pc opstart staat er zo'n heel verhaal (of ff in je bios) waar je kan kijken welke schijven er in zitten, meestal een afkorting met wat letters en cijfers enzo, als je die geeft (fabrikant/afkorting)zeg ik wel welke tool je moet hebben....
Link naar reactie
[quote:481e0fb2c1="Vandread"][quote:481e0fb2c1="Fuji"]Hoe kom ik daaraan??? downloaden? waar? Hoe kan ik er trouwens nu achterkomen welke fabrikant m'n HD heeft gemaakt.[/quote:481e0fb2c1] -op je factuur kijken -je kast open maken en op je hdd kijken -als je de pc opstart staat er zo'n heel verhaal (of ff in je bios) waar je kan kijken welke schijven er in zitten, meestal een afkorting met wat letters en cijfers enzo, als je die geeft (fabrikant/afkorting)zeg ik wel welke tool je moet hebben....[/quote:481e0fb2c1] Ik zal zo eens gaan kijken. Kan je via die manier dan ook je schijf formatteren?
Link naar reactie
[quote:4a358c6375="Fuji"]...de andere (goede) kapot is.[/quote:4a358c6375] Nou vraag ik me toch af... als je goede kapot is dan is dat toch niet meer je goede? of is die ander nog slechter? :wink: Maar goed.. zoals gezegt met zo'n diskette (lang leve de floppy drive!)van je HD leverancier kun je booten en een check doen. Of hij kan formateren weet ik niet. Het is wel jammer dat je gelijk een restore hebt getracht te doen en ook al een format c:\ hebt gegeven (ook al werkte deze niet). Met de recovery tools had je nog veel meer eerst kunnen kunnen proberen :-?
Link naar reactie
probeer anders es te booten van een knoppix cd, dan omzeil je de hele harde schijf en je kan zo kijken wat het nog wel of niet doet... [url]http://www.knopper.net[/url] hier kan je downloaden. Als je niet van CD kan booten moet je even een floppy maken met daarop de bootdingen, dat staat allemaal in de handleiding op de CD :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...