Ga naar inhoud

Chaintech 9cjs zenith overklokken met P4 2,8 fsb 800 CPU ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Hier weer een topic over overklokken. Bij het overklokken crashed het systeem steeds. fsb 210 haalt hij net. Hulp nodig aub. Configuratie: Mainbord: Chaintech Zenith 9CJS CPU: Intel P4 2,8 fsb 800 CPU cooler: coolermaster Aero 4 Geheugen: 2x 512 corsair 400 Ik heb zo'n idee dat die corsair memory het gewoon niet trekt. Maar misschien kan iemand me even hier mee helpen door de "juiste" over klok configuratie hier onder te zetten. Bijvoorbaat dank voor jullie reacties.
Link naar reactie
[quote:697c57fa89="barttange"]-Hoe warm wordt je cpu? -AGP locked? Dat je geheugen het niet trekt lijkt me sterk. Als je CPU niet te warm wordt moet je er misschien wat meer volt doorheen jagen. En probeer eens 4:5 te draaien als je dan nog niet verder komt ligt het iig niet aan je geheugen.[/quote:697c57fa89] CPU temperatuur is 37 graden. Instellingen die in heb geprobeerd zijn Vcore op 1,6 V ddr voltagen op 2,7 V de pci/agp staat op 66/33 Cpu multiplier staat op 14
Link naar reactie
[quote:32c71f4c5e]gooi anders je mp eens wat omlaag en fsb verder omhoog zodat je op fsb gaat oc'en ipv op mp,[/quote:32c71f4c5e] De multiplier is locked dus da gaat nie. Ik neem aan dat dat je temp Idle is, maar goed ik denk dat je wel je vcore naar 1,65V dan eventueel naar 1,7V zetten en je geheugen naar 2,8V. En heb je van dat 4:5 draaien al geprobeerd?
Link naar reactie
Sorry hoor, maar ik zie het nut niet van en Vcore en Vdimm tegelijkertijd verder verhogen. Waarschijnlijk is of het geheugen _of_ de proc (niet zo waarschijnlijk) de bottleneck. Als je beide voltages verhoogt en hij OC't dan wel verder, dan weet je dus nog niet wat de bottleneck was. Ik zou zeggen verhoog eerst je Vdimm naar 2.8V en kijk of je dan nog hoger kunt komen. Je geheugen asynchroom met de FSB draaien bij wijze van test is idd ook een goed idee. Als dat beide niet helpt is het dus blijkbaar toch de proc die het niet trekt en kun je met de Vcore gaan spelen.
Link naar reactie
[quote:dc9250ae57="Marcel de Reus"]Sorry hoor, maar ik zie het nut niet van en Vcore en Vdimm tegelijkertijd verder verhogen. Waarschijnlijk is of het geheugen _of_ de proc (niet zo waarschijnlijk) de bottleneck. Als je beide voltages verhoogt en hij OC't dan wel verder, dan weet je dus nog niet wat de bottleneck was. Ik zou zeggen verhoog eerst je Vdimm naar 2.8V en kijk of je dan nog hoger kunt komen. Je geheugen asynchroom met de FSB draaien bij wijze van test is idd ook een goed idee. Als dat beide niet helpt is het dus blijkbaar toch de proc die het niet trekt en kun je met de Vcore gaan spelen.[/quote:dc9250ae57] Nou het loopt nog steeds voor geen meter. Moet zeggen dat hij wel wat hoger kwam. Heb geprobeerd de vcore ook wat op te schroefen. Maar als ik alles "save" gebruik apogee loopt alles vast. Nog andere tips ?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...