Ga naar inhoud

p4 temp te hoog?


Aanbevolen berichten

[quote:9dee5fd6e7="bbx"]Nou heb ik nooit echt op de temperaturen gelet, maar nou kwam ik erachter dat mijn cpu ongeveer 50 graden wordt, na een uurtje spelen van NFSU. Als ik wat aan het typen ben, wordt hij ongeveer 35/40 graden. Is dit erg? te hoog? Ik heb er gewoon een standaard koeler inzitten die erbij geleverd werd.[/quote:9dee5fd6e7] is niet te hoog is prima nix aan de hand oftewel .... biertje? want me pringles zijn net op en daar krijg je dorst van :P
Link naar reactie
[quote:6934392423="bbx"]Dus niets aan doen? Vind het op zich wel leuk om met koeling te "stoeien", maar dan wel op een voorzichtige manier. 8) Wat zou de beste koeling zijn volgens jullie, als geld geen rol speelt? Waterkoeling valt hier wel buiten.[/quote:6934392423] hmmm als geld geen rol speelt ?? Vapochill of een prometeia mach 2 :P :P of een koperpijp en een paar liter stikstof :)
Link naar reactie
Ik denk dat twee case-fans heel wat kunnen doen. Als je een beetje handig bent met een boormachine en electrische zaag, kan je een gat maken in de zijkant van je kast en daar een 12cm fan in plaatsten (outtake: afzuigen). Lekker stil, ze draaien redelijk traag, en toch een enorm afzuigvermogen... plaats je er een bijvoorbeeld op de hoogte van AGP/Northbridge/CPU, dan dek je een groot deel van je kast, of iig de meest warme onderdelen. Aan de voorkant van je kast past vaak een 8cm fan: zet die op intake (inblazen), om er een leuke circulatie in te krijgen. Zorg wel dat je 12cm fan niet direct op je CPU/Nortbridge fan zit, dan werken ze elkaar tegen (of mee) en gaan ze sneller kapot. (en zijn ze minder effectief). Ook heeft het wel nut om ze op de hoogte van je PCI/AGP te monteren, dan zuigen ze alle hitte tussen de AGP en PCI sloten weg, maar dan koel je je CPU niet echt :)
Link naar reactie
Ik heb hier thuis een AMD Athlon XP 2400+ staan, die maar 30 graden word als ik niks doe, als ik wel iets doe, bijv. een game, dan word ie maximaal 40 graden. Ik heb zelf een koeler gemaakt met heel erg veel koelmatteriaal en dan een grote SUPER SILENT 120 mm fan, die ook nog op zijn langzaamste stand staat. Mijn pc is super stil, en ook dus niet warm. Ik gebruik ook geen casefans 8)
Link naar reactie
[quote:2041fe8847="FTPserver"]Ik heb zelf een koeler gemaakt met heel erg veel koelmatteriaal en dan een grote SUPER SILENT 120 mm fan, die ook nog op zijn langzaamste stand staat. 8)[/quote:2041fe8847] pics? :) @ TS je zegt dat geld geen rol speelt en in dit topic begin je over een vrij goedkoop alu koelertje.... http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=113001 ipv de koeler die je daar suggereert kun je beter de CM aero 7+ nemen :) waarom ging je trouwes niet gewoon in dit topic verder :roll:
Link naar reactie
[quote:75cebe9bff="bbx"]het kan toch leuk zijn? Een beetje meegaan met de tijd.[/quote:75cebe9bff] Meegaan met de tijd en leuk? Mijn definitie daarvan is iig niet even een koelertje vastklikken of schroeven ;-) Als je iets leuks met je PC wilt doen kun je beter gaan casemodden. Lekker een raamje erin maken, ander kleurtje geven, lampjes erin etc :-)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...