Ga naar inhoud

Maximaal overklokken met P4-2.0Ghz


Aanbevolen berichten

Heuj, ik wil mijn P4-2.0Ghz overclocken, nu heeft hij als FSB 400 (stock dus :) ) en een standaard Vcore. Nou vraag ik me wat af, want ik weet wel hoe het moet, maar wat voor waardes kan ik verwachten? En op hoeveel volts draait ie dan? Enne, hoe grote stappen raden jullie me aan? De temperatuur lijkt me niet zo'n probleem: ik heb dan wel een stock koelertje (wel met koelpasta eronder gesmeerd, niet zo'n zwarte sticker), maar een goede airflow (12cm fan, 6cm fan en 8cm fan + fan in voeding (en natuurlijk AGP) en ik draai 42 graden stressed ongeveer. Thanx, Chunky. PS: Ik heb een Aopen AX4Bpro en (ff gluren) Apacer DDR-Ramchippies. Ik heb ook een Audigy, een ASUS GeforceTi4400 (V8440), een realtec LAN-kaartje en een Hauppauge PVR-250. (want PCI en AGP gaan mee als je de FSB omhooggooit, right?)
Link naar reactie
nou 42 graden stressed en dan nog oc'en???? sorry hoor maar lijkt mij niet zo'n heel goed idee eerlijk gezegd, helemaal als je de Vcore omhoog knalt dan wil hij nog weles behoorlijk wat warmer worden maar dat weet je zelf ook wel (tenminste je beweert dat je weet hoe het moet) ik draai nu met een athlon xp 2200+ (het is geen intel dat klopt) die blijft gestresd ook 42 graden en als ik hem overklok (naar een 2700+) dan loopt hij warm naar 75 graden (wat bij een p4 ongeveer einde verhaal zou zijn) als ik hem daaraantegen oc naar een 2400+ dan word ie niet zo heel veel warmer maar ook niet sneller dus als je hem wilt oc'en om echt snelheid te winnen, dan ga maar vast een andere koeler halen.
Link naar reactie
[quote:3a37c1f375="pcguy"]ik draai nu met een athlon xp 2200+ (het is geen intel dat klopt) die blijft gestresd ook 42 graden en als ik hem overklok (naar een 2700+) dan loopt hij warm naar 75 graden (wat bij een p4 ongeveer einde verhaal zou zijn) [/quote:3a37c1f375] Het gaat er niet om naar wat voor snelheid je hem OC't, dat scheelt maar een paar graadjes op de temp. De waarde van de Vcore is van veel grotere invloed op de temp. Bovendien heeft een P4 een zeer goede CPU Overheat Protection waardoor hij als hij boven de 70 graden komt zichcelf terugklokt om zo schade te voorkomen, niets einde verhaal dus.
Link naar reactie
ok thanx, dan ga ik maar eens beginnen :) Ok ging niet lekker: must have done something wrong: geprobeerd op 104, 105 en 108, allebei startte windows XP niet op, ook geprobeerd met 0.05 volt erbij (naar 1.55) maar ook dat mocht niet baten... :S] weten jullie waarom niet? en wat doet btw "clock spread spectrum," kan ik hier nog wat mee?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...