Ga naar inhoud

Tikkend geluid in sysmteemkast!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik hoor zo af en toe een tikkend geluid uit de systeemkast. Het klinkt alsof je met een vinger op een buro slaat. Ik heb al eens het vermoeden gehad dat het aan de HD kon liggen, ok dan is het een kwestie van eens een nieuwe kopen en opnieuw inbouwen. Zoveel belangrijks staat hier toch niet op. Maar wat kunnen jullie me vertellen over een tikkend geluid? Bijvoorbaad dank
Link naar reactie
ALs je de harddisk inderdaad verdenkt, kun je het volgende proberen: Zet voorzichtig het blad van een schroevendraaier op het blanke metaal van de hd behuizing (niet op de printplaat!). Hou nu je oor tegen het andere einde; het handvat. Zo werkt hij als "stethoscoop"; je kunt eventuele interne geluiden veel beter horen. ... en? Hoor je al wat? ps: vroeger had je veel auto's waar de klepspeling periodiek moest worden afgesteld. Als een warme motor "tikte" (klepstelen waren uitgezet door de hitte) was er te weinig speling ingesteld... Je kon dit horen door de schroevendraaier tegen het kleppenhuis te houden bij stationair toerental... ben benieuwd! pb
Link naar reactie
Ik hoor het ook bij mijn gloednieuw RAID systeem..... :-? :-? Dit is dus niet goed dus??? Als dat gebeurd loopt mijn systeem ook vaak vast aangezien mijn WinMX (p2p prog) naar die schijf gaat. Windows staat wel op de andere schijf maar hij start gewoon opnieuw op :-? :( Laatste tijdt heb ik het niet meer vaak, kan het ook dat het meschien gewoon de schijf moest wennen aan de nieuwe omgeving? Of door transport?
Link naar reactie
[quote:e5a616ed53="Chestah"]een tikkend geluid kan aan heel veel dingen liggen, maak je PC-kast open en luister waar het precies vandaan komt.[/quote:e5a616ed53] Het kan ook een BADsector zijn op je HD. Voer de uitgebreide foutcontrole uit en bekijk het resultaat. Zelf heb ik dat eens gehad met eem IBM 60GB hardeschijf en deze schijf doet het al jaren prima. Heeft wel 3 badsectors
Link naar reactie
zitten je schroefjes van je harde schijf goed vast?? klinkt stom maar bij een vriend van mij zaten ze niet goed vast (volgens meneer de wijsneus waren ze losgetrilt :-? ) en daardoor maakte die schijf een $!$*@#*$herrie wil je niet weten, hij hing helemaal scheef in de kast :( nadat we hem goed hadden aangedraaid was het verholpen hij draaide weer goed en maakte ook geen herrie meer :D dus kijk even of die schroefjes goed vast zitten, misschien dat het helpt
Link naar reactie
beetje offtopic, maar die truc met die schroevedraaier als stetoscoop, kun je nog beter met een filmrolletjeshoudertje doen. (je weet wel, zon kokertje waar je je rolletje in doet 8)) In de bodem boor je een gaatje, waar je een lange metalen staaf doorheen doet, met schroefdraad aan 1 kant. Dan zowel binnen als buiten het kokertje een moetje om te borgen en je hebt het kokertje als klankkast...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...