Ga naar inhoud

oude computer


Aanbevolen berichten

Ik heb nog een oude Fujitsu Siemens computer met de volgende specificaties: Besturingssysteem: windows 98 AMD Athlon 1000 MHZ (5*200) Geheugen 128 MB (PC133 sdram) Videokaart nVidia Geforce2 MX 32 MB (AGP) 3d versneller Geforce MX400 Nu wil ik deze PC bij mijn zoontje op de kamer zetten en wil ik hem wat sneller maken. Wat zou ik er dan zoal al aan kunnen veranderen zodat hij bij simpele spelletjes wat sneller loopt en met niet al teveel kosten. Bedankt alvast
Link naar reactie
[quote:adb9ce391e="Allardje"]256 MB erbij?Nee, gewoon 512, dan loopt hij pas goed bij spellen.Dan kan je met zo'n radeon 9200 kaartje alle huidige spellen weer helemaal goed spelen.[/quote:adb9ce391e] Denk je? Hij heeft wel SDRAM geheugen, volgens mij is 512 erbij een beetje overdreven. Btw: Computer soms bij Albert Heijn gekocht? :wink:
Link naar reactie
Bedank voor jullie reacties Ik heb nog een vraag. Er werd geadviseerd om 9200 pro kaart. Maar maakt het veel verschil of ik een 9200 pro, 9200 se of 9200 vivo erin zet. Hij is voor mijn zoontje van 7. Hij doet het nog wel aardig maar is wat langzaam. Het is in hoofdzaak voor spellen, zoals zoo-tycoon.
Link naar reactie
[quote:feccd23c18="erniepernie"]Bedank voor jullie reacties Ik heb nog een vraag. Er werd geadviseerd om 9200 pro kaart. Maar maakt het veel verschil of ik een 9200 pro, 9200 se of 9200 vivo erin zet. Hij is voor mijn zoontje van 7. Hij doet het nog wel aardig maar is wat langzaam. Het is in hoofdzaak voor spellen, zoals zoo-tycoon.[/quote:feccd23c18] de se is langzaam, dus NIET kopen de vivo betekent Video IN Video Out de pro is een snellere versie. dus je kunt het beste naar een normale (geen SE) of een pro kijken Verder als je er 256 of 512mb ram van maakt scheelt het enorm
Link naar reactie
Koop inderdaad 256MB PC133 erbij, 512MB lijkt me een beetje overdreven, zeker voor games ala Zoo Tycoon. Verder kun je ook kijken naar een Radeon 9100, Radeon 8500 of een Geforce3 ti200. Voor zover mij bekend is is de 9200 _langzamer_ dan die 9100 die op de 8500 gebaseerd is (en die is weer ongeveer even snel als een Geforce3 ti200). Vooral bij wat grotere toko's als MyCom, Dunnet en Media Markt hebben ze vaak nog oudere kaarten als de 8500 nieuw staan. Let wel op dat je er niet teveel voor betaald, want vaak zijn ze niet al te goedkoop.
Link naar reactie
MX440 is nie krachtig maar voldoet prima, al helmaal met tycoon spelen e.d. want zodra hij geavanceerdere spellen wil spelen heeft ie toch meer nodig dan 1000Mhz. Ik zou het lekker laten zitten en dat geld opzij leggen voor een nieuwe pc over een paar jaar :) of m een leuk spel cadeau doen, vindt ie vast nog leuker ook :D
Link naar reactie
Wat ook altijd wil helpen is een verse windows install (liefst met formatteren erbij). De MX440 zou ik niet aanraden, een 9200 is niet veel duurder en toch een stuk beter. Overigens zou die computer bijvoorbeeld een spel als Prince of Persia: Sands of Time nog kunnen spelen, bijvoorbeeld, iets wat niet zal lukken met een MX440 kaart erin (is niet compliant met DirectX 8.1 namelijk)...
Link naar reactie
[quote:08f4be6744="Hu'uruun"]Wat ook altijd wil helpen is een verse windows install (liefst met formatteren erbij). De MX440 zou ik niet aanraden, een 9200 is niet veel duurder en toch een stuk beter. Overigens zou die computer bijvoorbeeld een spel als Prince of Persia: Sands of Time nog kunnen spelen, bijvoorbeeld, iets wat niet zal lukken met een MX440 kaart erin (is niet compliant met DirectX 8.1 namelijk)...[/quote:08f4be6744] Ow, dat moet ik nog even proberen. Ik meld het wel of ie het doet.
Link naar reactie
[quote:ed14303641="Marcel de Reus"][quote:ed14303641="Chestah"] Dus mijn pc is ook een btje overkill? :P 512MB SD-PC133 in een Celeron 300 mhz met Voodoo3 3000 vidoekaart :P[/quote:ed14303641] Dat beetje kun je wel weglaten ;-) :-P[/quote:ed14303641] ach joh ik heb het ook maar van iemand gekregen.... en het moest toch in een computer :D :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...