Ga naar inhoud

Geen Hardware Buffering op A7N8X?


Aanbevolen berichten

Ik heb dus, zoals in de titel vermeld, een Asus A7N8X moederbord (revision 2.0, voor als dat uitmaakt), waarop een Realtek ALC650 geluidchip geïntregeerd zit. Als ik met DxDiag (DirectX 9.0B), bij het tabblad 'Geluid' DirectSound test, houdt hij na de soundbufferingstesten ermee op en meldt hij dat de geluidskaart geen Hardwarebuffering ondersteunt. Nu dacht ik dat dat normaal was, wel vreemd, aangezien m'n oude Intel moederbord (Aopen AX4BS) met geïntregeerde geluidskaart dit wel kon, maar ik dacht er in ieder geval niet meer over na. Na aanleiding van een nieuwe 3D Mark 2003 run, waarbij forumgebruiker HJS met hetzelfde moederbord wel de geluidstesten aan het eind kon afspelen, heb ik de drives geüpdated (hij had een nieuwere versie), met de nieuwste drivers van nvidia.com. Ook heeft HJS' geluidskaart, dezelfde als die van mij dus, wél de mogelijkheid voor Hardwarebuffering van het geluid. Hoe komt het dat mijn moederbord het niet kan en is er een mogelijkheid om hardwarebuffering alsnog aan te zetten? Ik heb al in het Bios gekeken, maar daar stond niets speciaals of iets dat er op leek.
Link naar reactie
Kijk, als ik onterecht HJS' naam in mijn post heb gebruikt ofzo, dan is hij gerechtigd om te reageren, maar jij, NoepZor, hebt hier niks mee te maken en op deze manier voeg je niks toe aan het topic en je geeft geen antwoord op de vraag... Nu weer ontopic graag: weet iemand een oplossing voor het 'probleem', uitgelegd in de eerste post?
Link naar reactie
[quote:092a846d12="Hu'uruun"]Je zou zeggen van wel, maar goed, iemand nog een idee?[/quote:092a846d12] de AC97 geluidschip ondersteunt volgens mij dit niet. er is echter misschien een optie om het te emuleren; [quote:092a846d12]AC'97 sound systems doesn't support any kind hardware acceleration, so it's normal that you get this kind message from DXDiag. AC'97 sound system (soundbridge controller + AC'97 DAC) is made as cheap as possible, and it has no hardware processor or own memory so it can't support hardware buffering. However some driver manufacturer's (realtek for example) provides drivers that emulate hardware features on software (using sensaura software library) and it fakes to directsound that sound device supports hardware buffering in order to enable these driver specific features[/quote:092a846d12] nu zou je eens bij asus moeten kijken wat voor type AC97 codecs er worden gebruikt, ik dacht dat het C-media was, maar dat weet ik niet zeker. kijk eens op hun site of zij evt wel drivers hebben... ff gepikt van ander forum; [quote:092a846d12]AC'97 sound system has two components: Audio Controller and Audio Codec. Nvidia makes audio controllers (which are integrated to their chipsets) and companies like Realtek make AC'97 codecs. If you have a Nforce2 audio controller, you can use always Nforce2 drivers, but if don't have realtek's AC'97 codec, you probably can't use their drivers. [/quote:092a846d12] dus je zult uitmoeten vinden wat voor type codecs er gebruikt worden, en dan zoeken op de site van deze maker...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...