Ga naar inhoud

amd 64 bit


Aanbevolen berichten

ik vraag me af wat je nou precies hebt aan 64 bit processor. -is dat zo super snel als we een 64 bit versie krijgen van windows?? -heeft amd 64 bit 3200+ ook HT (hyper transport) -en wat heb je daar aan dan Ht (hypertransport) kan je dan 2 keer tegelijk windows runnen ofzo want je processor kan dan twee taken aan toch? ik begrijp niet echt wat je daar mee kan dus als iemand zo slim is! :lol:
Link naar reactie
[quote:61d49af41a="guts007"]ik vraag me af wat je nou precies hebt aan 64 bit processor. -is dat zo super snel als we een 64 bit versie krijgen van windows?? -heeft amd 64 bit 3200+ ook HT (hyper transport) -en wat heb je daar aan dan Ht (hypertransport) kan je dan 2 keer tegelijk windows runnen ofzo want je processor kan dan twee taken aan toch? ik begrijp niet echt wat je daar mee kan dus als iemand zo slim is! :lol:[/quote:61d49af41a] Heu, dat hypertransport is volgens mij dus ook voor dat het geheugen en de geheugencontroller direct met de proc zijn verbonden ipv proc -> northbridge northbridge -> geheugen Amd 64 3200+ heeft hypertransport (zorgt er ook voor dus dat de FSB 800 MHz is) nog een goed punt is dat de AMD 64 1MB L2 cache heeft plus nog 128 KB L1. ook pentium heeft nu een proc die 1 M cache heeft maar die is 1000 eurie's. zonde dus. Hypertransport is niet Hyper treading van de pentiums waar jij het over hebt!
Link naar reactie
Ik lees in dit topic dat de Athlon 64 een FSB van 800MHz zou hebben. Dat klopt niet, de Athlon 64 heeft in zijn geheel geen FSB. Hypertransport betenkt niets meer dan gewoon een snelle verbinding tussen twee componenten. Jij verwart het met Hyperthreading van Intel, een soort emulatie techniek voor twee processoren. Dat zorgt er overigens niet voor dat je twee keer Windows kunt draaien oid, maar dat sommige applicaties iets sneller lopen, omdat de rekenkracht van de processor beter benut kan worden. Verder is het voornaamste voordeel en ook de reden dat ook de desktop markt langzaam over gaat naar 64-bit dat je simpelweg meer geheugen kunt adresseren. (maw je kunt gewoon meer MB geheugen gebruiken) 64-bit op zich is op zich niet sneller heb ik van egslim begrepen. Het zijn andere verbeteringen bij de Athlon 64 zoals ik meen een aantal extra registers die ervoor zorgen dat hij een flink betere prestatie per kloktik heeft dan zijn voorganger de AXP.
Link naar reactie
[quote:c0f6c610e7="Marcel de Reus"]Ik lees in dit topic dat de Athlon 64 een FSB van 800MHz zou hebben. Dat klopt niet, de Athlon 64 heeft in zijn geheel geen FSB. Hypertransport betenkt niets meer dan gewoon een snelle verbinding tussen twee componenten. Jij verwart het met Hyperthreading van Intel, een soort emulatie techniek voor twee processoren. Dat zorgt er overigens niet voor dat je twee keer Windows kunt draaien oid, maar dat sommige applicaties iets sneller lopen, omdat de rekenkracht van de processor beter benut kan worden. Verder is het voornaamste voordeel en ook de reden dat ook de desktop markt langzaam over gaat naar 64-bit dat je simpelweg meer geheugen kunt adresseren. (maw je kunt gewoon meer MB geheugen gebruiken) 64-bit op zich is op zich niet sneller heb ik van egslim begrepen. Het zijn andere verbeteringen bij de Athlon 64 zoals ik meen een aantal extra registers die ervoor zorgen dat hij een flink betere prestatie per kloktik heeft dan zijn voorganger de AXP.[/quote:c0f6c610e7] hmm, naja, ik dacht dat ik dat ergens gelezen had, dat die hypertransport op 800 FSB ofzo was
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...