Ga naar inhoud

Pentium II moederbord, 400MHz Pentium 2 maar is 266MHz......


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb in een van mijn servertjes een Asus Pentium II moederbordje liggen. Er heeft al die tijd een 266MHz op gezeten, maar toen kreeg ik een Pentium II machine binnen die kapot was. Ik heb daar toen de processor uitgehaald (400MHZ) en die in MIJN Pentium II gezet. Hij bleef toen gewoon nog op 266MHz staan. Toen heb ik de nieuwste handleiding van internet afgehaald, en toen heb ik ook nog eens de jumpers verzet. Nog steeds GEEEN resultaat. Ik hand gezien in de handleiding dat het moederbord maar 333MHz kan hebben. Het lijkt mij dat er wel een 400MHz in zit die dan toch op 333MHz moet kunnen lopen. Ik heb alle jumpers nog eens nagekeken, maar blijft gewoon met een 400MHz processor erin op 266MHz lopen. Ik wil hem namelijk zo snel mogelijk laten lopen in die Server Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor de moeite!!!!!!!!!!!! :) :cry:
Link naar reactie
Ik vermoed dat je een probleempje hebt met je multiplier. Ik bedoel, je moederbord ziet de CPU als een 133Mhz of veelvoud daarvan. d.w.z. 133, 266, 333 en dan stopt ie. Als hij een FSB op 200 Mhz had kon hij wel 200, 400 etc aan. Als je de FSB niet kan verhogen naar 200, denk ik dat je mobo nooit die PCU kan benutten.
Link naar reactie
[quote:8aaa8724c6="hveene"]Ik vermoed dat je een probleempje hebt met je multiplier. Ik bedoel, je moederbord ziet de CPU als een 133Mhz of veelvoud daarvan. d.w.z. 133, 266, 333 en dan stopt ie. Als hij een FSB op 200 Mhz had kon hij wel 200, 400 etc aan. Als je de FSB niet kan verhogen naar 200, denk ik dat je mobo nooit die PCU kan benutten.[/quote:8aaa8724c6] Ik kan in mijn BIOS niks instellen van de FSB etc. Dus ja..... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Link naar reactie
m.i de fsb op 100 instellen... multplier op 3 of 3,5 (of 4 als dat erop zit ) fsb dus niet op 133 (of 200? dat zit er m.i. niet eens op)... Ik heb vroeger nog wel eens een bord gehad met een gebruiksaanwijzing die niet verder ging als bij het drukken van de handleiding bekend was (pentium 1 166 Mhz...) ben toen eens logisch gaan nadenken met de jumpersettings van mhz en en multipliers... zit meestal een soort logische volgorde in... m.a.w. het kan zijn dat het bord wel hoger kan maar dat de jumperzetting hiervan niet in de gebruiksaanwijzing staat.... success.... (kunt anders 400 Mhz processor bij mij gratis komen omruilen voor een pentium 2 350 Mhz... misschien dat die...???? :roll:
Link naar reactie
[quote:3e67597065="Marcel de Reus"]De MP zou niet uit moeten maken. Die is bij een 400MHz al gelocked, dus die staat altijd goed. Het gaat er om dat je de FSB kan instellen. Die zal nu op 66MHz staan en die moet naar 100. En nee hij staat niet op 133MHz, daar is het spul een beetje te oud voor ;-)[/quote:3e67597065] Bij een set jumpers staat allemaal 66MHz. Ik zal eens een foto van mijn moederbord ophet internet zoeken :wink:
Link naar reactie
Hier is de foto, hij is alleen een beetje klein :( : [img:94014a8416]http://www.redhill.net.au/jpg/b-asus-p2l97.jpg[/img:94014a8416] Het moederbord is een ASUS P2L97 [url=http://62.131.36.56/public/p2l97-205.pdf]Klik hier om te handleiding te bekijken die ik heb gebruikt[/url] Hopelijk hebben jullie nu meer informatie
Link naar reactie
[quote:440b4c2fa7="Marcel de Reus"]Je kunt wel aan 333MHz komen, maar niet met deze processor :-P De hoogste waarde is blijkbaar 5x66=333MHz. Aangezien je de MP niet kunt veranderen en de FSB niet hoger dan 66 kan kom je met deze processor niet verder dan 4x66=266MHz. Normaal was hij namelijk 4x100 en die 4 staat helaas gewoon vast.[/quote:440b4c2fa7] Oke, dan weet ik het nu. Alvast bedankt voor de reacties!! Ik ga wel kijken of ik een ander moederbord ergens anders vandaan kan halen. en dan stomme ding :x :evil: ................
Link naar reactie
Hmm, het moederbord ondersteunt ook andere bussnelheden dan 66MHz. Je zit vast aan een multiplier van 4, maar met een bussnelheid van 83MHz heb je al een kloksnelheid van 333MHz. 4x 83MHz is geen officiëel ondersteunde snelheid, maar ik denk dat het wel werkt. Kijk op pagina 14 van de handleiding waar je naar hebt gelinked. ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...