Ga naar inhoud

Klein socket 370 moederbord


Aanbevolen berichten

[quote:7face14700="Marcel de Reus"]Mijn vraag is. Er zit zo'n AMR slot op. Was dat niet een of andere flop van Intel waar je ook oa netwerkkaarten in kan raggen? En betekent het feit dat hij shared is, dat je enkel het een of het ander kunt gebruiken? [/update][/quote:7face14700] AMR, is dat niet AudioModemRiser of zoiets dergelijks.. ahh, bingo; [quote:7face14700]AMR (Audio/Modem Riser) is a specification developed by Intel for packaging the analog I/O audio functions of modem circuitry together with a codec chip (which converts back and forth from analog to digital) on a small board that plugs directly into a computer's motherboard. The small board is called a riser apparently because it rises above the motherboard rather than laying flatly on it. Having this circuitry on a riser means that it doesn't have to be part of the motherboard itself. Because getting certification for the manufacture of a new motherboard design is a lengthy process, removing this function from the motherboard provides more flexibility for manufacturers and allows advances in audio modem design to be implemented more easily. Another specification, MDC (Mobile Daughter Card) is the equivalent of AMR but for use in mobile computers. In the past, an internal modem was installed in one of several slot inside the computer chassis and an external modem was plugged into a serial port at the rear of the computer. With AMR design, the slot can now be used for other purposes. The AMR card can also provide the foundation for higher-quality audio solutions such as 3D positional audio and better MIDI music production. [/quote:7face14700] zulke sloten zijn wel geshared, met de CPU, dus die moet ook nog eens kracht inleveren voor zulk soort waardeloze aansluitingen probleem 2 is ook nog, heb jij wel eens zulke modems in de shop gezien??? ik niet in iedergeval... kijk eens op de Site van PCChips ( www.pcchips.com.tw ) die hebben ook vaak van die micro ATX bordjes, wel leuke kwaliteit, en vaak een boel onboard..... heb zelf een m810lmr gehad, deze had 4 PCI sloten, onboard NIC, onboard sound etc...
Link naar reactie
[quote:e7ca88c135="Marcel de Reus"]Ja oke, daarom was ik dus wel geinteresseerd waar jij hem vandaan had. Jouw moederbordje is in principe ideaal op het feit na dat hij 1 PCI slot te weinig heeft. Ik heb nog even gezocht maar ik heb geen USB NIC's gevonden? Als het zo is dat er USB NIC's zijn die ook onder GNU/Linux werken dan is het probleem opgelost. Deze kan dat eventueel wel 10MBit zijn, dan wordt dat gewoon de aansluiting met het inet. Nee, ik hoef de elektriciteit niet zelf te betalen. Maar mijn ouders moesten laatst 600 euro _bij_betalen aan de eneco oa door toegenomen energievebruik, dus ik wil die kosten zo laag mogelijk houden. Maar goed als er nog iemand een USB netwerkadapter weet of een andere oplossing zodat ik toch voldoende heb aan 2x PCI, graag! (TV-kaart blijft dan dus maar gewoon achterwege.) [update] Ik zal dus wel even door moeten zoeken naar een versie met LAN onboard, maar dat zal wel lukken: http://www.asus.com.tw/mb/socket370/cusi-fx/overview.htm# Mijn vraag is. Er zit zo'n AMR slot op. Was dat niet een of andere flop van Intel waar je ook oa netwerkkaarten in kan raggen? En betekent het feit dat hij shared is, dat je enkel het een of het ander kunt gebruiken? [/update][/quote:e7ca88c135] Da's een mooi bordje die CUSI-FX daarom heb ik um meteen besteld :D
Link naar reactie
[quote:f8c39c6268="turbulence"]kijk eens op de Site van PCChips ( www.pcchips.com.tw ) die hebben ook vaak van die micro ATX bordjes, wel leuke kwaliteit, en vaak een boel onboard..... heb zelf een m810lmr gehad, deze had 4 PCI sloten, onboard NIC, onboard sound etc...[/quote:f8c39c6268] Dat vind ik ook wel strak plan. Marcel, je moet idd eens bij PcChips kijken. Heb hier al een link voor: [url]http://www.pcchips.com.tw/product/M787cl+v30.html[/url] Er zijn nog 3 andere moederborden met een Socket370. Bij deze zit echter al een VIA C3 Samual 2 CPU onboard ofzo. Deze heeft 3 PCI sloten en de rest 2. Ik zou ook je tv-kaart en je geluidskaart in je desktop houden.. succes!!
Link naar reactie
Geluidskaart in mijn desktop houden is uitgesloten, tenzij ik dus een bord heb met fabuleus goed onboard geluid, maar dat zal wel niet. Ik luister zo'n beetje elke vrije seconde muziek en daarvoor moet nu telkens mijn desktop aan staan als soundserver en dat wil ik nu juist voorkomen dus. Dat moederbord ziet er overigens wel leuk uit. Jammer dat hij maar ATA66 is, maar goed daar is wel mee te leven. Beetje minder is dat er niet bij staat hoe snel die VIA proc is die erop zit. Die PCC-chips website werkt hier overigens voor geen donder. Wat overigens zou kunnen is een USB WLAN adapter, die bestaan namelijk zeer zeker wel. Het probleem is dat ik er perse een met een Prism chipset moet hebben (die kun je als AP gebruiken namelijk). [update] Aha ze hebben ook twee mobo's met een CLE266 chipset, die zijn nog veel interessanter. http://www.pcchips.com.tw/product/M791Gv10a.html Deze ondersteund ook nog eens DDR en USB 2.0 en is erg klein en heeft bovendien een CRN slot: [quote:81ff0b9eb8] CNR is a riser card specification to replace the AMR (Audio/Modem Riser) that supports V.90 analog modem, multi-channel audio, phone-line based networking, and 10/100 Ethernet based networking. Owing to CPU computing power getting stronger, the digital processing job can be implemented in main chipset and share CPU power. The analogy conversion (CODEC) circuit requires a different and separate circuit design, which is put on CNR card. AOpen motherboard implements sound CODEC on board, but reserve CNR slot for the option of modem function. Note that you can still use PCI modem card or preferred sound card. [/quote:81ff0b9eb8] Als ik het goed begrijp kan daar ook een 10/100MBIT NIC in en dan is de zaak dus rond. Dan moeten die echter wel te krijgen zijn en ook onder GNU/Linux werken dus dat wordt nog even zoeken. [/update]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...