Ga naar inhoud

160GB Hdd op MSI MS-6712


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb net een maxtor 160gb harde schijf binnengekregen en wilde die op mijn serverpc met moederbord 6712 installeren. Geen problemen in de bios, hier word hij perfect weergegeven, ik kan ook botten van cd maa als hij dan bij windows setup de schijf gaat onderzoeken dan knalt me pdc uit. Als ik nu mijn andere 120gb in deze pc doe dan draait xp vlekkeloos en geen problemen nergens mee. Dus i kdacht 160gb misschien kapot? Deze in andere pc gedaan en geformateerd 2 partities aangemaat, enz. Geen problemen. Weer terug gedaa in mijn serverpc maar nog steeds hetzelfde. Volgende gedachte was misschien de bios te oud, maa als ik wil updaten via www.msi.com.tw dan krijg ik deze meldingen bij de verschilende bios updates: This BIOS cannot be used on KT4V (MS-6712) & KT3V (MS-6712), dus daar schiet ik ook niet veel mee op. Weet mischien iemand een oplossing hie ik die 160gb toch draaiend kan krijgen? Hartelijk bedankt alvast! Johan
Link naar reactie
Een woord: [url=http://www.maxtor.com/en/support/downloads/files/maxblast3.exe]MaxBlast[/url] (ja hier kun je op klikken) [url=http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm]Info over het gebruik (iets naar onderen scrollen)[/url] (ook hier kun je op kliken :wink: ) EDIT: :oops: De Bios herkent hem wel.... Ik ken dit programatje niet maar probeer het toch maar eens, meschien werkt het ook voor jouw probleem.
Link naar reactie
Werkt helaas nog steeds niet :*. Best wle vaag eigenlijk welke versie van windows ik ook wil installeren hij kapt er gewoon mee als hij overschakelt naar het blauwe setup venster van windws. Als ik die harde schijf nu in mijn andere pc duw dan krijg ik na de installatie van window: fout bij aden besturingssyteem :o
Link naar reactie
Start je PC anders eens op met een Windows 98 bootdisk of ME (maakt niet uit). Als je dan in DOS zit, dan moet je naar de C:\ gaan (SOMS KAN HET OOK EEN ANDERE LETTER ZIJN). Typ dan in : [code:1:66bfb63d0b] fdisk /mbr [/code:1:66bfb63d0b] Misschien dat de bootsector gewoon niet meer goed is, en ie gewoon ff herschreven zou moeten worden.
Link naar reactie
[quote:4954b519c0="FTPserver"]. Natuurlijk kun je ook eens een LOW-LEVEL format doen. Suc6[/quote:4954b519c0] Zou op een nieuwe HD zeker geen low-level format doen. Die is al door de fabriek gedaan en is aeen laatste redmiddel. Of je hebt een BIOS update nodig, maar ik denk eerder dat je hem in minimaal 2 partities moet opdelen : Ik dacht dat 120GB een beperking is. Je kan er simpel achterkomen, deel hem in 120 + 40 of 80 + 80 wat he wilt. Met Maxblast is dat in pakweg 2 minuten gebeurt inclusief formateren. Zo schiet je namelijk niet op. succes 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...